اجماع بین‌المللی علیه برنامة موشکی و دخالتهای منطقه‌یی رژیم



گزارش خبری - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - اجماع بین‌المللی علیه برنامة موشکی و دخالتهای منطقه‌یی رژیم

تلویزیون رژیم ـ۱۴ آذر

اروپا از اصرار بر ادامه برجام تا تکرار ادعاها.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری با وزیر خارجه آمریکا بر اجرای کامل برجام تاکید اما اتهامات ضد ایرانی‌اش درباره موضوعات دیگر را تکرار کرد.

موگرینی: اجرای ادامه دار توافق هسته‌ای ایران اولویت راهبردی مهم برای اروپایی‌هاست. درباره این موضوع گفتگو کردیم که مسائل دیگری وجود دارد که باید بر سر آنها بحث و کنار یکدیگر با آنها مقابله کنیم.

اما این مسائل در حیطه توافق هسته‌ای نیستند. به همین خاطر تمایل داریم که خارج از برجام به آنها رسیدگی کنیم.

[caption id="attachment_56845" align="aligncenter" width="370"]موگرینی: اجرای ادامه دار توافق هسته‌ای ایران اولویت راهبردی مهم برای اروپایی‌هاست موگرینی: اجرای ادامه دار توافق هسته‌ای ایران اولویت راهبردی مهم برای اروپایی‌هاست[/caption]

رادیو آلمان ـ۱۴ آذر-


تیلرسون: نمی‌توان فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را نادیده گرفت

موگرینی در نشست خبری مشترک با تیلرسون تأکید کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به توافق اتمی را تأیید کرده است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «لغو کنونی این توافق ما را به موقعیت بهتری نخواهد رساند.»

تیلرسون در مقابل با اشاره به آزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی، مدعی عدم پایبندی تهران به برجام شد و گفت که ایران تمام منطقه را، از جمله با حمایت از حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان حوثی در یمن، بی‌ثبات می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به سوریه هم سلاح می‌فرستد، گفت: «ما نمی‌توانیم این فعالیت‌ها را نادیده بگیریم.» او هم‌زمان خواستار اتخاذ تدابیر مشترک برای مقابله با این فعالیت‌ها شد.

تلویزیون رژیم ـ۱۴ آذر

تیلرسون در نشست خبری با موگرینی در بروکسل در ادعایی تکراری ایران را به اقدامات بی‌ثبات کننده در منطقه متهم کرد و با تروریستی خواندن حزب‌الله گفت: فعالیت‌های ایران در منطقه بی‌پاسخ نمی‌ماند.

قاسمی سخنگویی وزارت خارجه رژیم ۱۵ آذر: پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اظهارات تیلرسون

ایران با قدرت تمام و در چارچوب تمامی موازین اخلاقی و رعایت تمام هنجارهای تعریف شده بین المللی و با توانمندی بسیار در جهت کمک به ثبات و امنیت و مبارزه با تروریسم و جنگ افروزی و بدون توجه به دروغ های بد خواهانِ مردم منطقه، به تلاش های سازنده خود مسئولانه ادامه خواهد داد.

روزنامه بسیج سپاه پاسداران (جوان) ۱۴ آذر-

«کاتسا، قاتل برجام خواهد شد»

امریکایی‌ها قانون کاتسا را وضع کرده و به دنبال تحریم‌های جدید و شدید علیه جمهوری اسلامی با هدف تحمیل برجام‌های دیگر هستند. اروپایی‌ها هم در این مسیر همراه آمریکایی‌ها هستند.

[caption id="attachment_56854" align="aligncenter" width="370"]روزنامه بسیج سپاه پاسداران (جوان) ۱۴ آذر-«کاتسا، قاتل برجام خواهد شد» روزنامه بسیج سپاه پاسداران (جوان) ۱۴ آذر-«کاتسا، قاتل برجام خواهد شد»[/caption]

در واقع اروپایی‌ها هم برای محدودسازی برنامه موشکی و ایجاد تغییر در موقعیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی با آمریکایی‌ها اشتراک نظر دارند. مواضع ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص برنامه موشکی ، دقیقاً همان مواضع دولت ترامپ است.

توییت تاج زاده از باند روحانی ۱۴ آذر-

یمن در اشغال داعش نیست ،حرم ندارد و هم مرز اسرائیل هم نیست که به اصطلاح آقایان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی محسوب شود . اعلان کمک مستشاری ایران در یمن توسط سردار جعفری در شرایطی که ترامپ در پی اثبات دخالت سپاه در امور داخلی کشورهای دیگر است ، چه لزومی دارد؟

[caption id="attachment_56848" align="aligncenter" width="370"]توییت تاج زاده از باند روحانی ۱۴ آذر-یمن در اشغال داعش نیست ،حرم ندارد و هم مرز اسرائیل هم نیست که به اصطلاح آقایان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی محسوب شود توییت تاج زاده از باند روحانی ۱۴ آذر-یمن در اشغال داعش نیست ،حرم ندارد و هم مرز اسرائیل هم نیست که به اصطلاح آقایان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی محسوب شود[/caption]

خبرگزاری مهر آخوندی ۱۴ آذر-

امیر کویت: اقدامات ایران در منطقه مغایر با قانون بین المللی است و ایران باید به حاکمیت کشورها احترام بگذارد و در امور داخلی آن دخالت نکند. هنوز تعامل جمهوری اسلامی ایران در منطقه مغایر قواعد روابط بین المللی که قانون بین المللی آن شکل می دهد شامل حسن همجواری و احترام حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آن است.

آنچه نگرانی بزرگی برای ما ایجاد می کند این است که منطقه تا زمانی که پایبندی کامل به این اصول نباشد روی ثبات نخواهد دید.

[caption id="attachment_56844" align="aligncenter" width="370"]خبرگزاری مهر آخوندی ۱۴ آذر-امیر کویت: اقدامات ایران در منطقه مغایر با قانون بین المللی است خبرگزاری مهر آخوندی ۱۴ آذر-امیر کویت: اقدامات ایران در منطقه مغایر با قانون بین المللی است[/caption]

ولایتی مشاور خامنه ای ۱۴آذر:

برخی می‌گفتند برویم و با داعش هم مذاکره کنیم

اگر شجاعت مبارزه ندارید، حداقل بنشینید و خدا را شکر کنید در کشوری هستید که جوانانش از کشور دفاع می‌کنند و با هدایت رهبری و شجاعت سردار سلیمانی توانستیم داعش را شکست دهیم؛ برخی همین امروز طوری صحبت می‌کنند که گویی سخنگوی امریکا هستند.

بیشتر بخوانید:

آسوشیتدپرس: فشار رکس تیلرسون به عربستان و عراق برای تشکیل جبهه‌یی متحد علیه رژیم ایران


رکس تیلرسون: رژیم ایران هم‌چنان از رژیمهای اصلی حامی عملیات تروریستی به شیوه‌های گوناگون است


اسکای نیوز: تنش در روابط کویت با رژیم ایران




لطفا به اشتراک بگذارید: