قتل علی عبدالله صالح، پیروزی رژیم یا علامت شکست نهایی؟

گزارش خبری- ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - قتل علی عبدالله صالح، پیروزی رژیم یا علامت شکست نهایی؟

تلویزیون رژیم ـ 13آذر

«پایان شوم چرخش برای عبدالله صالح:. اون طور که تلویزیون المسیرة یمن گفت علی عبدالله صالح با خودرو قصد فرار از صنعا به استان مأرب و مناطق تحت اشغال عربستان رو داشت که هدف قرار می‌گیرد، تعدادی از همراهان صالح هم در این درگیریها کشته شدند.

عبدالله صالح دو روز قبل در چرخشی آشکار، از مواضع دولت وحدت ملی یمن، از سیاستها و اهداف سعودیها حمایت کرده بود».

تلویزیون رژیم ـ 13آذر

یک خرده حسودی مون هم میشه به ملتی که بسرعت میتونه خیانتکارهایش رو مجازات کنه به اشد مجازات و ما یک خرده حسرت داریم از اینکه چنین کاری نتونستیم با سیاستمداران خائن مون انجام بدیم امیدواریم این فرصت به طریق قانونی برای مردم کشور ما هم انشاالله فراهم بشه .

سخنرانی روحانی در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ـ 14آذر

یمن هم از دست متجاوزین نجات خواهد یافت یمن هم ملت مقاوم و فداکار یمن متجاوزین را پشیمان خواهد کرد همه اینها درست اما فرصتهای از دست رفته چگونه جبران خواهد شد؟

پاسدار جعفری خبرگزاری فارس ۱۴ آذر

شاهد بودیم که در یمن قصد داشتند چه کودتایی علیه مجاهدین و انصارالله انجام دهند که این توطئه در نطفه خفه شد.

خبر گزاری سپاه پاسداران ( فارس) ۱۴ آذر

پسر ارشد «علی عبدالله صالح» از ریاض: انتقام خون پدرم را می‌گیرم

شخصا نبرد علیه نیروهای الحوثی در یمن را هدایت خواهم کرد.به نوشته این رسانه‌ها، احمد در ادامه تاکید کرد که این نبرد را تا خارج کردن آخرین حوثی‌ها از یمن، ادامه خواهد داد.

[caption id="attachment_56538" align="aligncenter" width="370"]پسر ارشد «علی عبدالله صالح» از ریاض: انتقام خون پدرم را می‌گیرم پسر ارشد «علی عبدالله صالح» از ریاض: انتقام خون پدرم را می‌گیرم[/caption]

احمد علی عبدالله صالح که گزینه پدرش برای رسیدن به قدرت در یمن بود، انصارالله را مزدوران ایران توصیف کرد و با قرار گرفتن در جبهه سعودی‌‌ها، خطاب به انقلابیون یمن که تا همین اواخر، پدرش در کنار آنها قرار داشت، گفت: سه سال است که در یمن فساد به پا کرده‌اید. اما پدرم مقابل مزدوران ایران در یمن ایستاد.

سایت حکومتی رویداد ۲۴ ۱۴ آذر :

اتهام عربستان به ایران درپی مرگ عبدالله صالح

محمد آل جابر سفیر عربستان در صنعا در واکنش به کشته شدن علی عبدالله صالح در صفحه توییتر خود مدعی شد: «هر چه جنایت از سوی حوثی‌ها اتفاق بیفتد و خیانت و نقض عهدهایی که حوثی‌ها مرتکب شدند، جزئی از تربیت ایران است.»

فرجی راد سفیر پیشین رژیم در نروژ۱۴ آذر

ممکن است در روزهای آینده درگیریهای شدید و مستمری بین حوثی ها و طرفداران علی عبدالله صالح که بخشی از ارتش یمن را در اختیار دارند، پیش آید. به این ترتیب حوثی ها باید با دو طرف بجنگند که این کار را بسیار دشوار می کند.»

این احتمال را هم نباید نادیده گرفت که نیروهای موجود علی عبدالله صالح در صنعا با نیروهای عبدربه منصور و سعودی ها متحد شوند. اگر این اتفاق بیافتد چون نیروهای عبدالله صالح در صنعا حضور دارند عربستان بدون اینکه هزینه ای کرده باشد به صنعا می رسد.

روزنامه حکومتی آرمان ۱۴ آذر

در زمین عربستان بازی نکنیم

ایران باید با هوشمندی و البته خویشتنداری، تنور آتشین جنگ در خاورمیانه را از مرزهای خود دور نگه دارد و نگذارد که روابط ایران و بخش‌های مهم جهان عرب تیره‌ شود. ما باید مراقب باشیم تا در زمین تنش‌آمیز سیاست‌های منطقه‌ای عربستان بازی نکنیم.

[caption id="attachment_56534" align="aligncenter" width="370"]روزنامه حکومتی آرمان ۱۴ آذر : ما باید مراقب باشیم تا در زمین تنش‌آمیز سیاست‌های منطقه‌ای عربستان بازی نکنیم. روزنامه حکومتی آرمان ۱۴ آذر : ما باید مراقب باشیم تا در زمین تنش‌آمیز سیاست‌های منطقه‌ای عربستان بازی نکنیم.[/caption]

روزنامه حکومتی شرق ۱۴ آذر

باید احتیاط کنیم

واقعیت سیاسی یمن بسیار پیچیده است؛ باید در مداخله حوادث یمن جانب احتیاط را نگه داشت.

از سوی دیگر حوثی‌ها قادر نیستند در صحنه سیاسی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی جایگاهی مناسب داشته باشند حوثی‌ها جایگاهی در بین کشورهای متعدد جهانی ندارند و این وضعیت را برای کشورهای همسو با یمن دشوار می‌کند.

حوثی‌ها امکان پیروزی قطعی را در یمن ندارند.

[caption id="attachment_56535" align="aligncenter" width="370"]روزنامه حکومتی شرق ۱۴ آذر : حوثی‌ها امکان پیروزی قطعی را در یمن ندارند. روزنامه حکومتی شرق ۱۴ آذر : حوثی‌ها امکان پیروزی قطعی را در یمن ندارند.[/caption]

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۴ آذر

مرحله تازه رقابت تهران- ریاض

کشته شدن علی عبدالله صالح بدون تبعات نخواهد بود

تبعات مرگ عبدالله صالح بیشتر در سطح منطقه‌ای نمود می‌یابد. این وضعیت به معنای آن است که رقابت منطقه‌ای ریاض و تهران در کنار سایر کانون‌های جنگ‌های نیابتی‌ تشدید می‌شود.

به واقع تبعات مرگ عبدالله صالح فرصتی را برای مقامات ریاض فراهم می‌کند که آنها بخواهند رقابت با ایران را از طریق منازعه نظامی پیگیری کنند.

[caption id="attachment_56536" align="aligncenter" width="370"]روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۴ آذر : کشته شدن علی عبدالله صالح بدون تبعات نخواهد بود روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۴ آذر : کشته شدن علی عبدالله صالح بدون تبعات نخواهد بود[/caption]



بیشتر بخوانید :

وزیر حقوق‌بشر یمن:‌ شبه‌نظامیان حوثی ایران هزاران نفر را به‌قتل رسانده‌اند


وزیر دفاع آمریکا: شبه‌نظامیان حوثی حقوق‌بشر را نقض می‌کنند


تاجزاده: یمن در اشغال داعش نیست، حرم هم ندارد که عمق استراتژیک جمهوری اسلامی محسوب شود


مهرداد هرسینی:‌ «مقام معظم» در یمن باخت!

لطفا به اشتراک بگذارید: