This browser does not support the video element.

یمن: درگیری های سنگین در صنعا – علی عبدالله صالح: شبه نظامیان باید خاتمه یابند

یمن: درگیری های سنگین در صنعا



  • درحالیکه درگیرهای میان نیروهای حزب کنگره مردمی و شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم آخوندی در صنعا، بیش از ۸۰کشته و 150 زخمی، برجای گذاشته، کنترل فرودگاه بین‌المللی صنعا ، ساختمان وزارت دفاع، گمرک، تلویزیون، خبرگزاری سبا و چند ساختمان دولتی دیگر، به دست نیروهای حزب کنگره مردمی و علی عبد الله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن افتاده است.

  • به گزارش العربیه ، علی‌عبدالله صالح که تاکنون متحد حوثیها بود، نیروهای مسلح را به نافرمانی از دستورات شبه‌نظامیان حوثی دعوت کرد و از مردم خواست است در هرجایی که هستند علیه شبه نظامیان حوثی قیام کنند. وی همچنین خواستار توقف درگیری با هدف زمینه‌چینی برای گفتگو باائتلاف عربی شد و افزود: باید به کار شبه‌نظامیان در یمن پایان داد.


 

  • العربیه در گزارش خود افزود: ائتلاف عربی باصدور بیانیه ای درباره تحولات صنعا تاکید کردکه انقلاب مردم یمن، می‌تواند این کشور را از شر شبه‌نظامیان فرقه‌گرای تروریست رژیم ایران آزاد کرده و به دامن کشورهای عربی بازگرداند.

  • از سوی دیگر سخنگوی شبه نظامیان حوثی تحولات اخیر در یمن، و اعلام آمادگی علی عبدالله صالح برای مذاکره با کشورهای عضو ائتلاف عربی را، یک کودتا توصیف کرد و مدعی شد علی عبدالله صالح دستورات را از عربستان و امارات دریافت می کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: