This browser does not support the video element.

هشدار نسبت به تهدید موشکی رژیم ایران- ۲۰ دقیقه - جمعه ۱۰ آذر۹۶

1 ـ دونالد ترامپ و ولیعهد بحرین در ملاقاتی در کاخ سفید درباره فعالیتهای خبیثانه رژیم ایران در منطقه گفتگو کردند .


2 ـ شبه نظامیان حوثی بار دیگر موشک بالستیک به سوی عربستان سعودی شلیک کردند. پدافند هوایی عربستان سعودی این موشک را رهگیری کرد و در هوا منهدم ساخت .


3 ـ سعد حریری نخست وزیر لبنان : رژیم سوریه می خواهد من را به قتل برساند. مخالفت ولیعهد عربستان با رژیم ایران تنها به خاطر دخالت‌های بی حد و حصراین رژیم در کشورهای عربی مانند عراق، بحرین و یمن است .


 


  •  خامنه ای، هیتلر خاورمیانه پیام عربستان سعودی به اروپا




تحلیلها و تفاسیر در باره سخنان امیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی که خامنه‌ای را هیتلر خاورمیانه نامید همچنان ادامه دارد.

وی تلاش کرد که در این سخنان پیام خود را به آنها که باید برساند.

ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه خود با روزنامه نیویورک تایمز به دو موضوع اشاره کرد.

اول این که سیاست مماشات در قبال توسعه طلبی رژیم ایران بی نتیجه بوده و باید به این وضعیت پایان داد. این سیاست جدید عربستان سعودی است. دوم تشبیه خامنه ای به هیتلر. این پیامی بود بطور مشخص خطاب به اروپا که هیتلر را تجربه کرده است.

ولیعهد عربستان به کشورهای اروپایی میگوید دیپلماسی نرم همیشه در مسیر درست قرار ندارد و نمی تواند به درگیریها بویژه با دشمنانی که ایدئولوژی شریرانه دارند پایان دهد.

 


  •  هشدار نسبت به تهدید موشکی رژیم ایران




جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن هشدار نسبت به تهدید موشکی رژیم ایران از دونالد ترامپ می خواهد در ماه دسامبر توافق اتمی با رژیم ایران را به طور کامل لغو کند.

یک هشدار ترسناک از جانب رژیم تهران به پایگاه های اروپا و آمریکا در منطقه داده شد. حسین سلامی تهدید کرد آمریکا و متحدان آن و نیروهای ما در اروپا را با افزایش برد موشک هایش هدف قرار خواهد داد.وی گفت:‌ اگر« اروپا به یک تهدید تبدیل شود»، موشکهای بالستیک خود را برای اروپا تقویت خواهند کرد .

رئیس جمهور فرانسه مانوئل ماکرون و رئیس جمهور ترامپ از رژیم ایران خواسته اند بخشی از توافق اتمی را مورد مذاکره مجدد قرار دهد تا به توانمندی های این رژیم استبداد مذهبی پاسخ دهند . منتقدین می گویند رژیم تهران در حال حاضر قطعنامه های شورای امنیت سازما ن ملل رانقض می کند .

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و کارشناس ارشد در موسسه آمریکن اینترپرایز و همکار فاکس نیوز : من فکر می کنم تهدید بسیار جدیست. برای رژیم ایران کار زیادی نمی برد که برد سیستم های موشکی خود را افزایش دهد.

فکر می کنم هر آنچه رژیم ایران نیاز داشته باشد را می تواند از کره شمالی تهیه کند . بسیار جالب است که مردم اروپا وقتی ببینند در برد این موشکها قرار گرفته اند نسبت به قطعنامه های شورای امنیت نگران شوند.

قطعنامه ای که روی آن متمرکز می شویم 2231 است که فعالیتهای موشکی رژیم ایران را ممنوع می کند.

توافق اتمی، توافق موشکی و توافق برسر گروگان ها تقریبا همزمان شدند. آنها بخشی از یک سلسله مذاکره بودند که در نقاط مختلف انجام شدند اما همه به هم مرتبط بودند. برای همین است که این یک تهدید است.

رژیم ایران و قاسم سلیمانی تلاش می کنند اروپا را تهدید کنند . مطمئن هستم که آنها در مورد آنچه دولت ترامپ ممکن است ماه آینده انجام دهد نگرانند، زمانی که دوره ۶۰ روزه کنگره آمریکا به پایان می رسد.

رژیم ایران هم به برنامه اتمی وهم برنامه موشکی اش ادامه می دهد و هردو آنها را احتمالاً در ارتباط با کره شمالی انجام می دهد. فکر می کنم رئیس جمهور باید قدم بعد را در دسامبر بردارد و توافق را لغو کند و یک واقعیت جدید را خلق کند .

 


  • درگیریهای گسترده میان شبه نظامیان حوثی وعناصر علی عبدالله صالح در صنعا




درگیری میان شبه نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح همپیمان آنها، گسترش یافته تا جایی که به داخل شهر صنعا کشیده شده است.

بنا به گفته شاهدان عینی، درگیریها در اطراف مسجد صالح شروع شد جایی که شبه نظامیان حوثی تلاش کردند به مسجد حمله کنند تا دوربینهای مراقبت را بر روی مناره‌های مسجد کار بگذارند.

نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح جلو شبه نظامیان را گرفتند که در نتیجه به درگیری کشیده شد و شماری از دو طرف کشته و زخمی شدند.

طرح شبه نظامیان حوثی آنجا روشن شد که تلاش کردند به منزل ژنرال طارق صالح فرمانده حفاظت علی عبدالله صالح و یکی دیگر از نزدیکان او در غرب صنعا پایتخت یمن یورش ببرند.

این عمل شبه نظامیان بلافاصله با واکنش نیروهای علی عبدالله صالح مواجه شد.

 


  •  فشار شورای امنیت بر مذاکرات سوریه در ژنو




استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیرکل ملل متحد می گوید تنها با پشتیبانی شورای امنیت می توان مذاکرات ژنو را پیش برد. گزارشی از تلویزیون اسکای نیوز:

استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیرکل به سوریه، بار دیگر توپ را به زمین شورای امنیت انداخت تا بعنوان یک وسیله فشار بر طرفهای بحران سوریه عمل کند. او میخواهد به قدرتهای بزرگ جهانی تأکید کند که خط سیر ژنو اصلی ترین مسیر برای پیشرفت در پرونده سوریه است.

«ما نیاز به حمایت ۵کشور عضو دائمی شورای امنیت داریم زیرا رژیم اسد و اپوزیسیون سوریه به ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت گوش میدهند.

شرکت ۵ کشور عضو شورای امنیت در آماده سازی جدول نشستها مؤثر است.

حضور آنها امکان به ثمر نشستن مذاکرات را تقویت میکنند و همگان در می یابند که این روند سیاسی از پشتیبانی شورای امنیت برخوردار است»

 


  •  چشم انداز مذاکرات ژنو




مذاکرات ژنو از روز چهارشنبه با شرکت هیأت رژیم اسد و اپوزیسیون شروع شد. چه انتظاری از این مذاکرات می رود؟

غسان ابراهیم مدیر مرکز پژوهشها در موسسه عرب در لندن به اسکای نیوز گفت:

نوعی از ابهام بر این دور از مذاکرات حاکم است با این وجود امید زیادی به این دور میرود. بعضی معتقد بودند بدنبال اتحاد اپوزیسیون،

دیگر هیچ بهانه ای برای رژیم اسد باقی نمانده که بگوید اپوزیسیون از هم پاشیده است.

ما اکنون یک هیات متحد برای تمام مردم سوریه را می بینیم در حالیکه هیات رژیم اسد برای مذاکرات یک روز تأخیر داشت.

بعضی احساس میکنند رژیم اسد از وجود هیات متحد اپوزیسیون ناراضی است. هیاتی که در کنفرانس ریاض تشکیل شده و به کنار رفتن بشار اسد فراخوان داده است.

در نتیجه رژیم اسد مطلقا از بیانیه ریاض خرسند نیست . به همین دلیل تلاش کرد مذاکرات را به تاخیر بیندازد. اما برخی اطلاعات نشان میدهد طرف روس بعنوان یکی از سرپرستان کنفرانس ژنو، رژیم اسد را فراخوانده و فشار آورده که به این مذاکرات بیاید.

 


  • هشدار آمریکا به کره شمالی




آمریکا به کره شمالی هشدار می دهد با آزمایش موشکهای بالستیک اراده این کشور را به چالش نکشد.

دونالد ترامپ می گوید:‌ یک موشک از طرف کره شمالی شلیک شد. می توانم به شما بگویم ما پاسخ آن را خواهیم داد. ژنرال متیس را در اینجا داریم،

ما بحثی طولانی در مورد آن داشتیم و آن را حل و فصل می کنیم.

ژنرال جیمز متیس: تهدید موشک بالستیک صلح جهانی و منطقه ای و قطعاً آمریکا را بخطر می اندازد.

خبرنگار فاکس نیوز از واشینگتن :امروز دفتر رئیس جمهور گفت،پرزیدنت با نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی تماس داشت تا به این موضوع رسیدگی شود.

کارشناسان موشکی می گویند،‌این نشان می دهد کره شمالی اکنون می تواند موشکی را پرتاب کند که هر شهر آمریکا را هدف قرار دهد.

 


  • تلاش محققان اروپایی برای ریشه کن کردن سل در آفریقا




براساس آمار منتشر شده سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰ میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا شدند.

در سال گذشته حدود یک میلیون و 800هزار نفر براثر این بیماران فوت شدند. سل ریه هنوز یکی از ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در جهان است.

سل یک بیماری همه گیر است که کنترل آن نیاز به ابزارهای جدید دارد، به خصوص درمان های تازه، کوتاه تر و کارآمدتر.

این دقیقا هدف یک پروژه تحقیقاتی جدید است که در آن دوازده دانشمند ازآفریقا و اروپا با همدیگر روی آن کار می کنند.

از پایه های پژوهشی اصلی این پروژه، بیمارستانی درشمال تانزانیا است که به بیماران مبتلا به سل اختصاص داده شده است.

 


  •  هشدار نیکی هیلی به کره شمالی




سی ان ان: کره شمالی فیلم جدیدی از شلیک موشک منتشر کرد.

مقامهای دفاعی کره جنوبی و ژاپن آنرا نوع جدیدی از موشک قاره پیما خواندند که بطور چشمگیری درازتر از نمونه ای است که پیونگ یانگ در ماه ژوئیه آزمایش کرده بود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی از تمامی کشورها خواست روابطشان را با کره شمالی قطع کنند و این هشدار سهمگین را صادر کرد:

نیکی هیلی: «ما هیچوفت بدنبال کره شمالی نبودیم و امروز هم نیستیم اگر جنگ بخواهد بشود بخاطر عمل مستمر تجاوزکارانه یی است که ما شاهد آن بودیم.

واگر جنگ بشود تردید نکنید رژیم کره شمالی بطور کامل منهدم خواهد شد».

بدنبال پرتاب موشک رئیس جمهور ترامپ توئیت کرد که تحریم های بیشتر علیه کره شمالی اعمال خواهد شد.

 


  • عربستان سعودی مهمترین شریک تجاری بریتانیا در خاورمیانه است.




در جریان سفر ترزا می به عربستان سعودی و دیدار وی با ملک سلمان بر گسترش روابط اقتصادی و سیاسی تأکید شد.

انگلستان بیشترین میزان واردات نفت را از عربستان سعودی دارد و تنها در شش ماهه اول سال ۲۰۱۵ میلادی،

بیش از ۹۰۰ میلیون پوند واردات نفت از این کشور داشته است.

 


  • خروج برخی از نیروهای نظامی روسیه از سوریه




دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: کشورش آماده میشود تا بخشی از نیروهایش را از سوریه بیرون بکشد.

رئیس ستاد ارتش روسیه نیز هفته گذشته گفت بود:

ترجیح داده میشود که نیروهای نظامی روسیه در سوریه تا حد زیادی کاهش یابند و احتمال میرود عقب نشینی قبل از پایان سال جاری میلادی صورت گیرد.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: