This browser does not support the video element.

نگرانی رژیم ایران از مواضع اروپا و آمریکا در قبال برنامه اتمی و موشکی

نگرانی رژیم ایران از مواضع اروپا



  • ‌سناتور مارکو روبیو در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت:‌ در خاورمیانه جاه‌طلبی‌های اتمی رژیم ایران و زرادخانه رو به رشد موشکهایش، تهدیدی بلندمدت برای کشورهای همسایه و همچنین نیروهای آمریکایی در منطقه است. وی که ریاست جلسه استماع را به عهده داشت افزود: رژیم ایران همچنین از دستاوردهای مالی حاصله از توافق اتمی برای حمایت از سازمانهای تروریستی مانند حزب‌الله و برای درگیری فرقه‌ای در منطقه و حتی برای حمایت از دیکتاتوری قرون وسطائی اسد در سوریه استفاده میکند.


 

  • در ادامه ابراز نگرانی حکومت آخوندی از اصرار و تهدیدهای اروپا و آمریکا در مورد برنامه موشکی رژیم، روزنامه سپاه پاسداران نوشت: آمریکا, روی تضعیف عناصر اقتدار جمهوری اسلامی تمرکز پیدا کرده‌اند. اقتدار موشکی, نفوذ منطقه‌ای و متحدین قدرتمندی چون حزب‌الله لبنان, از جمله عناصر اقتدار جمهوری اسلامی هستند که از نظر امریکایی‌ها باید دچار تغییر گردند.


 

  • روزنامه حکومتی جهان صنعت نیز در سرمقاله خود با عنوان «اروپا و برجام موشکی» نوشت: با اعلام مواضع امانوئل ماکرون بابت برنامه موشکی, چالش تروئیکای اروپایی با (نظام) وارد فاز تازه‌ای شده است. دلیل خواسته اروپا آن است که برنامه‌های موشکی (ما) بیشتر جنبه تحریک‌آمیز دارد که می‌تواند خلاف روح برجام باشد.


این روزنامه باند روحانی افزود: (اروپاییها) باور دارند که با عدم عقب‌نشینی در برنامه موشکی, ماندن آنها در کنار (نظام) برای حفظ برجام با مشکل مواجه می‌شود.

 

  • روسیه اعلام کرد که توافق اتمی با رژیم ایران با تهدید فروپاشی مواجه است.


به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، لاوروف در نشست شورای امور بین‌الملل روسیه گفت: بزرگترین توافق‌نامه‌هایی که ما تا کنون به عنوان همکاریهای چندجانبه در جهان به آن رسیده‌ایم با تهدید فروپاشی مواجه است. از جمله می‌توان توافق برنامه اتمی با رژیم ایران را که (با تهدید فروپاشی روبه‌رو شده است) نام برد.
لطفا به اشتراک بگذارید: