This browser does not support the video element.

مایک پنس: نفوذ سرطانی رژیم ایران - هراس رژیم از اظهارات رکس تیلرسون

مایک پنس: نفوذ سرطانی رژیم ایران



  • مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا رژیم آخوندی را اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان نامید و گفت: «ما دیگر حمایت (رژیم) ایران را از تروریسم در سراسر جهان، تحمل نخواهیم کرد. ایالات متحده تضمین خواهد کرد که (این رژیم) هرگز به سلاح اتمی دست نیابد».


وی افزود: «این رژیم افراطی، نفوذ سرطانی خود را در سراسر منطقه و جهان گسترش داده... یک برنامة مخفی اتمی را به پیش برده و موشک‌های بالیستیک پیشرفته را توسعه می‌دهد... ولی دولت اوباما، به‌جای مقابله با (این رژیم)... با آن کنار آمد و توافق وحشتناک اتمی را به امضا رساند».

بخش‌هایی از اظهارات معاون رئیس‌جمهور آمریکا رو با هم میبینیم:

پرزیدنت ترامپ (رژیم) ایران را که اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم است، در مدار اخطار قرار داده است. چند دهه است که این رژیم افراطی نفوذ سرطانی خود را در سراسر منطقه و جهان گسترش داده است. (این رژیم) از آرژانتین تا شبه جزیرة عربی خونریزی و هرج و مرج به پا کرده و بیش از پیش تلاش داشته تا بر کل خاورمیانه سلطه یابد. در حالی که ما صحبت می‌کنیم، رژیم ایران از القاعده، طالبان، حزب‌الله، حماس و دیگر گروه‌های وحشی تروریستی را کمک و حمایت می‌کند. حتی بدتر از آن، رژیم ایران یک برنامة مخفی اتمی را به پیش برده و موشک‌های بالستیک پیشرفته را توسعه می‌دهد که هدف روشن آن استفاده از این موشک‌ها برای به خطر انداختن منافع آمریکا و متحدان آن است... ولی دولت اوباما، به‌جای مقابله با آن، دقیقاً در همان زمانی که تحریم‌های آمریکا مؤثر واقع شده بود آنها را رفع کرد، با (این رژیم) کنار آمد و به جای آن توافق وحشتناک اتمی را به امضا رساند. این توافق بلافاصله بیش از 1 میلیارد دلار به این رژیم اعطا کرد. پولی که به‌سادگی می‌تواند به‌دست عوامل تروریست (رژیم) ایران در سراسر جهان برسد. بدتر از آن، این توافق (رژیم) ایران را اصلاً از مسیر اتمی خارج نمی‌کند، بلکه آن‌را در این مسیر حفظ می‌کند. (این توافق) هیچ کاری را برای ممانعت از ساخت موشک‌های بالستیک توسط این رژیم انجام نداد و توان آن‌را برای تولید سریع توانایی سلاح اتمی، حفظ کرد. همان‌طور که رئیس‌جمهور گفته است، در رابطه با (رژیم) ایران، هر چه بیشتر ما یک تهدید را نادیده بگیریم، این تهدید خطرناک‌تر می‌شود. به همین دلیل پرزیدنت ترامپ روشن ساخته است که ایالات متحده دیگر توافق اتمی (با رژیم) ایران را تأیید نخواهد کرد و ما دیگر حمایت (رژیم) ایران را از تروریسم در سراسر جهان، تحمل نخواهیم کرد. دولت ما به‌طور فعال با کنگره کار می‌کند، تا یک رویکرد قوی‌تر و مؤثرتر برای از مختل‌کردن جاه‌طلبی‌های اتمی (رژیم) ایران ایجاد کنیم. ما از لایحه‌یی حمایت می‌کنیم که نظارت واقعی بین‌المللی را... اعمال کند و از تولید موشک‌های بالستیک قاره‌پیما توسط (رژیم) ایران ممانعت کند و مهم‌تر از همه یک ممنوعیت دائمی برای گریز اتمی کم‌تر از یک‌سالة (این رژیم) ایجاد کند. رئیس‌جمهور و خودم هم‌چنان به کار با کنگره ادامه خواهیم داد تا لایحه‌یی تدوین شود که این اهداف را محقق می‌سازد. همان‌طور که رئیس‌جمهور گفته است، من هم امشب می‌گویم: ایالات متحده تضمین خواهد کرد که (رژیم) ایران هرگز به سلاح اتمی دست نیابد. این وعدة جدی ما به جهان است.

 

  • رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در جلسه‌ای در واشینگتن درباره همکاری با اروپا گفت: برجام دیگر تنها هدف سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران نیست. ایالات متحده متعهد است که به همه تهدیدهای این رژیم پاسخ بدهد. ما از کشورهای اروپایی خواسته ایم تا در مقابله با همه رفتارهای شرورانه رژیم ایران به ما بپیوندند.


وی افزود: واقعیت این است، بدنبال تصمیم اخیر دونالد ترامپ درباره رژیم ایران، دلایلی که آمریکا و اروپا را به هم پیوند می‌دهد، بیشتر از دلایلی است که میان ما فاصله می‌اندازد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: رژیم ایران به سرکوب مستبدانه آزادیهای فردی، سیاسی و آزادیهای مذهبی می‌پردازد... نه آمریکا و نه اروپا خواهان یک نمونة دیگر از تهدید اتمی کره شمالی نیستند. رژیم ایران از سازمانهای تروریستی و شبه نظامی در صحنه عراق و سوریه حمایت و اجرای یک برنامه فعال موشکی را دنبال می‌کند.

رکس تیلرسون در مورد سوریه، نیز گفت: بحران سوریه باید بر اساس قطعنامه 2254 حل شود تا هیچ نقشی برای اسد و خانواده او در حکومت باقی نگذارد.

وی افزود، آمریکا و اروپا حکومت اسد را از طریق اعمال تحریمها به خاطر جنایت علیه مردم سوریه، مورد حسابرسی قرار می‌دهند.

 

  • تلویزیون حکومت آخوندی درباره مواضع مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا و رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با نگرانی گفت:


معاون رئیس جمهور امریکا، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت, امریکا و اسرائیل در کنار هم در برابر ایران میایستند. وزیر امور خارجه امریکا هم از اروپایی ها خواست در برابر ایران بایستند. تیلرسون که در مرکز ویلسون در واشنگتن دی سی سخنرانی میکرد با تکرار ادعاهای خود در باره ایران و توانمندی موشکی ایران از ترکیه خواست از ایران و روسیه فاصله بگیرند.

تیلرسون: برجام دیگه تنها موضوع مربوط به سیاست امریکا در قبال ایران نیست. ما متعهد به حل کردن کلیت و تمامیت تهدید ایران هستیم, ما از شرکای اروپایی خود میخوایم که بما ملحق بشند و در برابر همه رفتارهای بدخواهانه ایران بایستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: