This browser does not support the video element.

بالا‌گرفتن اختلافات درونی رژیم ایران در پی دعاوی آخوند حسن روحانی

بالا‌گرفتن اختلافات درونی رژیم ایران



  • مصاحبه تلویزیونی سه‌شنبه‌شب آخوند حسن روحانی درباره عملکرد ۱۰۰روزه دولتش در دور دوم، با مخالفتهایی از سوی باند خودش و هم چنین باند رقیب رو به رو شد.

  • در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس ارتجاع هم اعتراضاتی نسبت به گزارش آخوند روحانی در مورد کارنامه 100 روزه دولتش. وجود داشت.


نماینده مجلس رژیم: شما فرمودید آسیبهای اجتماعی مثل طلاق, اعتیاد, بیکاری, حاشیه نشینی رشد منفی داشته , چه برنامه ای اجرا کردید که حاصلش رشد منفی بود؟ با چه استدلالی این حرف رو زدید, چه چیزی باعث رشد منفی آسیبهای اجتماعی شد, آسیبهایی که خواب رو از چشم رهبری ربوده!!!! و امروز مردم ما را در منگنه و فشار تا حد تلاشی و نابودی خانواده کشیده.

جناب آقای رئیس جمهور, اگر کسی فرزند بیماری داشته باشد, ممکنه در اثر فشارها و هزینه ها آرزوی بیمار مرگ بیمارش رو نداشته باشد ولی اعتیاد چیزی است که خانواده ها آرزوی مرگ فرزندانشون رو دارند, بیکاری آسیب نیروی کار, فساد, دزدی, تلاشی خانواده از محصولات اعتیاد است در این زمینه چه کردید؟ کمی با مردم صحبت کنید, گزارش شما صد روزه بود ولی ادامه دولت چهار ساله شما, شما نیاز به تجهیز کارگاه و کسب آمادگی نداشتید, این گزارش, گزارش کسی است که بدون تجربه آمده و با مردم صحبت می کند.

 

  • برخی از مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی از بی‌توجهی رئیس‌جمهور ارتجاع به بحرانهای وخیم اقتصادی که گریبانگیر رژیم است، ابراز سرخوردگی کردند و رسانه‌های سپاه پاسداران، اظهارات روحانی را کلی‌گویی و ادعای دستاوردهای غیر واقعی توصیف کردند.

  • روحانی در این مصاحبه ارائة لایحة تن‌دادن رژیم به کنوانسیون‌های مربوط به پولشویی که آن‌را به طور بی سر و صدا به مجلس رژیم ارائه کرده بود، تأیید کرد.


رسانه‌های باند رقیب از این پیشتر ارائه این لایحه را یک وطن‌فروشی و خیانت توصیف کرده بودند، اما حسن روحانی در مصاحبه خود، برای نیاز ضروری رژیم به امضای این کنوانسیون‌ها تأکید کرد و گفت:

حسن روحانی: حالا بعضی ها فکر میکنند که مشکل بانکها فقط برجامه, میگن خوب برجام که انجام گرفت. مشکل بانکها فقط برجام نیست, یک بخشش مربوط به برجامه, خیلی از قوانینی ما لازم است تصویب بکنیم برای اینکه این مشکل رفع بشه. ما اخیرا دوتا لایحه به مجلس دادیم, برای همین که مبارزه با پولشویی بود, مبارزه با تروریسم بود, به خاطر اینکه ما بتونیم این مشکلات را حل بکنیم. پس بانکهای ما در این زمینه باید فعال بشن. شفاف سازی کار بانکها و بخش اقتصادی دولت یکی از اهداف مهم این دولت است که در بانکها هم خواهد بود.

 

آخوند روحانی هم‌چنین ضمن تأکید بر نیاز حیاتی رژیم به برجام و ادامة مذاکره با اروپا، به پاسخگویی به حملات باند رقیب در این رابطه پرداخت و ضمن مجیزگویی از خامنه‌ای گفت که این سیاستها را با تأیید ولی فقیه ارتجاع دنبال می‌کند:

 

حسن روحانی: اساس سیاست ما بر این بود که یک تعامل سازنده عزتمندانه با دنیا داشته باشیم و خب مقام معظم رهبری هم فرمودند یک تعامل فراگیر با کشورهای دوست ما داشته باشیم بنابراین اساس این سیاست اینه اساس سیاست اینه که ما در منطقه مشکلات مون رو از طریق مذاکره حل و فصل کنیم نه از طریق رویارویی بتونیم منطقه رو امن بکنیم

حالا اینکه در برجام چه اتفاقاتی در آینده خواهد افتاد, این خیلی مهم است که دولت امریکا بعد از حدود یک ساله که الان سرکار آمده این دولت جدید, همه تلاشش براین بود که برجام رو از بین ببره, تا امروز نتونسته,

 

رئیس‌جمهور رژیم هم‌چنین با گوشزد کردن شرایط بحرانی که رژیم در آن به سر می‌برد، باندهای حکومتی را از ادامه جدال بر حذر داشت:

حسن روحانی: در اینجا می خوام بر این نکته مهم تاکید بکنم که در شرایط فعلی کشور هیچ چیز برای ما واجب تر از انسجام و یکپارچگی و وحدت ملی نیست.

ما باید اختلافاتمان راکم کنیم اختلاقاتمان رابگذاریم کنار... و من بر این نکته در این ایام در این شرایط بیش از اوقات دیگر تاکید می کنم بخاطر شرایطی که ما تو منطقه داریم تو جهان داریم . بنابر این, این وحدت و انسجام و توازن بین قوا, بین نیروهای مسلح برای ما بسیار مهمه .

من تلاشم در دولت دوازدهم برای مذاکره جدی تر با دوقوه دیگر بیشتر بوده مذاکره من با نیروهای مسلح چه سپاه چه ارتش چه بسیج بیشتر بوده و بیشتر هم خواهد بود.

 

  • یک مهره باند روحانی به نام صادق زیباکلام، مصاحبه رئیس جمهور رژیم را ذهنی و گفتاردرمانی خواند و گفت: آنگونه که روحانی از (یک) ایران ِ ذهنی سخن گفت، (نظام) ما با همسایگانش به غیر از یکی دو استثنا ، رابطه خوبی دارد و مشکل اقتصادی، بیکاری و غیره در آن دیده نمی‌شود. معلوم نیست هدف و مخاطب (او) در این صحبت رودرروی تلویزیونی ، کدام اقشار جامعه است. اگر هدف وی منتقدان و مخالفان هستند که به هیچ وجه پاسخی به انتقاداتشان داده نشد، اگر روی صحبت‌های روحانی با (کسانی) بود که به او رای دادند، اظهارات دیشب او باعث موجی از ناامیدی در بخش قابل توجهی (از آنان) شده است.


 

  • روزنامه سپاه پاسداران حرف‌های آخوند روحانی درباره صد روز اول دولت خود را، تشریح برنامه‌ها، و «کلی‌گویی» عنوان کرد و نوشت: «کلی‌گویی، به‌ویژه لحظه‌ای بود که گفته شد «دستاورد 100 روزه دولت دوازدهم در کتابی روی سایت دولت قرار داده شده است، مردم می‌توانند مراجعه کنند و بخوانند.»


سپاه پاسداران افزود: روحانی گفت مردم نگران شاخص‌های کلان اقتصادی نباشند. وی بدون آنکه اشاره‌یی به نقش بانک مرکزی در ماجرای مؤسسات مالی غیرمجاز کند، گفت: مشکل سپرده‌گذاری هم هست که یکی از معضلات ما همین شرکت‌ها و تعاونی‌هایی بود که مردم را با سود بالا تشویق می‌کردند یا برای کلاه‌گذاشتن سر مردم اقدام می‌کردند. در این موضوع با مؤسسات غیر مجازی مواجه شدیم که مجموع کسانی که درگیر این موضوع هستند، چیزی حدود 3 میلیون و 400 هزار خانوار است».

 

  • به گزارش رسانه های حکومتی در هفت ماهه نخست امسال روزانه 60 هزار فقره چک به ارزش 515 میلیاردتومان برگشت خورده که نشاندهنده باقی ماندن اقتصاد آخوندی در رکود 4 ساله ، و بی اعتمادی به اقتصاد نا سالم این نظام است.


یک رسانه باند خامنه ای نوشت: واضح است که این حجم بالای چک های برگشتی ، آثار مخرب زیادی بر وضعیت اقتصادی کشور می گذارد. در واقع، بسیاری از بنگاه های اقتصادی در وضعیت نا امن اقتصادی موجود ، به سختی بنگاه خود را سر پا نگه داشته اند و مجبور شده اند بخش عمده ای از ظرفیت تولیدی خود را تعطیل کنند.

 

  • احمد توکلی عضو پیشین مجلس آخوندی به دست‌داشتن آقازاده‌ها و اعضای مجلس آخوندی و کارگزاران و نهادهای حکومتی در وضعیت مؤسسه ثامن الحجج که سپرده های مردم را به غارت برده است، اعتراف کرد.


وی طی مصاحبه‌یی، با تأکید بر اینکه «بانک مرکزی، مسئولیت‌ها و اختیارات ویژه‌یی دارد»، گفت: چون وزارت تعاون و بانک مرکزی غیر عقلایی کار کردند، باید پاسخگو باشند. بانک مرکزی، طبق قانون معاون جرم است؛ چون در اقدام به‌موقع، اهمال کرده است.

تخلفات اصلی ثامن‌الحجج از سال 86 به بعد است که اتفاقاً توسط بانک مرکزی نیز حمایت شد. به ویژه در زمان مسئولیت بهمنی. در حالیکه این موسسه بازرسان را راه نمی‌داد اما از سوی بانک مرکزی، تشویق‌نامه دریافت می‌کرد.

وی از مقامات و کارگزاران رژیم که از این موسسه تسهیلات و وام گرفته اند خواست که بدهی های خود را پرداخت کنند و افزود: اکثر آنها نیز از فرزندان علما، قضات باسابقه و شخصیت‌های سیاسی هستند.

توکلی به این وضعیت در تمام نظام آخوندی اشاره کرد، و گفت: ‌«آدم‌های فاسد در دستگاه‌های حکومت یار دارند که به کمکشان می‌آیند»؛ چراکه فاسدها یارگیری کرده و مانند خودشان را تکثیر می‌کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: