This browser does not support the video element.

محکومیت اعزام مهاجران افغانی به سوریه توسط رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان

محکومیت اعزام مهاجران افغانی به سوریه

به دنبال گزارشهای رسانه های سپاه پاسداران و تلویزیون رژیم مبنی بر اعزام اتباع افغانستان به جنگ سوریه، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان، استفاده رژیم از نیروهای افغانی در سوریه را محکوم کرد.

طلوع‌نیوز افغانستان نوشت: «عبدالله عبدالله روز دوشنبه در نشست شورای وزیران گفت این موضوع با سیاست حکومت افغانستان در تضاد است و نباید حتی یک افغان برای جنگ به بیرون از کشور برود».

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس و شماری از نمایندگان مجلس افغانستان نیز اعزام اتباع این کشور به جنگ سوریه را محکوم کردند. رئیس مجلس افغانستان گفت: «مقامات حکومتی در داخل و خارج، باید منافع ملی مردم افغانستان را به‌طور جد در نظر بگیرند».

 

طلوع نیوزِ افغانستان در گزارش خود افزود : حکومت افغانستان بارها از اعزام مهاجران افغان به سوریه توسط سپاه پاسداران انتقاد کرده است... هیومن رایتس واچ نیز گفته است رژیم ایران نوجوانان افغان را با وعدة پول و دادنِ شهروندی برای خانواده‌هایشان به جنگ سوریه می‌فرستد؛ شماری از این جوانان در سوریه کشته شده‌اند.

 

رسانه‌های حکومت آخوندی در سالگرد تاسیس بسیج ضد مردمی، با انتشار فیلمی از اعزام یک کودک 13 ساله مازندرانی همراه با پاسداران به سوریه خبر دادند.

و این اقدام جنایتکارانه را افتخارآمیز توصیف کردند.

 

پاسدار محمدرضا نقدی، سرکرده قبلی بسیج ضد مردمی ، ضمن اعتراف به مداخلات تروریستی رژیم، گفت: در لبنان، حزب‌الله، در سوریه ارتش مردمی، در عراق حشدالشعبی و در یمن انصارالله ، همه پرتوهایی از بسیج بودند که عرصه را به دشمنان تنگ کردند.

وی که در همدان سخنرانی می کرد با کنایه به آخوند روحانی گفت: «بعضی‌ها با وجود این‌که دشمن در ضعف قرار گرفته می‌گویند سایه جنگ وجود دارد، کسانی که سخن از سایه جنگ می‌گویند عاملان دشمن هستند».
لطفا به اشتراک بگذارید: