This browser does not support the video element.

سعد حریری:‌ رژیم ایران علت بی ثباتی لبنان – تروریسم و مداخلات رژیم در منطقه

سعد حریری:‌ رژیم ایران علت بی ثباتی لبنان



  • سعد حریری نخست‌وزیر لبنان در مصاحبه با تلویزیون س-نیوز فرانسه، گفت: «لبنان نمی‌تواند مسئله‌یی مثل حزب‌الله را که یک مسئلة منطقه‌یی است حل کند؛ چون حزب‌الله هم در لبنان و هم در سوریه و عراق و در همه‌جا حضور دارد و عامل (این وضعیت، رژیم) ایران است».


وی افزود: «(با استعفایم) می‌خواستم یک شوک مثبت ایجاد کنم و به مردم لبنان بگویم که یک مشکل بسیار بزرگ وجود دارد؛ چرا که حزب‌الله و (رژیم) ایران در تمامی کشورهای عربی دخالت می‌کنند».

 

  • سعد حریری نخست وزیر لبنان در مصاحبه با مجله الرجل تاکید کرد :‌ علت بی ثباتی لبنان رژیم ایران است، این رژیم ، حزب الله را بعنوان بازوی خودش در منطقه به کار می گیرد.


وی افزود :‌حزب الله بعنوان یک حزب ، قدرتی در اداره کشور ندارد و قدرتش را از سلاح و پولهای رژیم ایران می گیرد.

سعد حریری در رابطه با جنگ در سوریه گفت:‌اگر دخالت روسیه نبود بشار اسد قطعا سرنگون می شد. این رژیم ایران بود که بعد از اینکه دید در سوریه با شکست مواجه شده، از روسیه خواست دخالت کند.

 

وزیر دفاع بحرین رژیم آخوندی را اصلی‌ترین تهدید تروریستی در منطقه دانست.

وی در سخنرانی خود در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف نظامی اسلامی در ریاض، برای مقابله با تروریسم، گفت: «مداخلات (رژیم) ایران، تهدیدی روشن برای کشورها و مردم منطقه است... بحرین از این مداخلات تروریستی رنج برده است. در سلسله‌یی از حملات تروریستی در بحرین، 26 تن کشته و بیش از 3000 تن از شهروندان و نیروهای امنیتی مجروح شده‌اند».
لطفا به اشتراک بگذارید: