This browser does not support the video element.

جاسوسی گسترده سایبری رژیم ایران علیه نخست وزیر لبنان، گزارش روزنامه فیگارو

جاسوسی گسترده سایبری رژیم ایران



  • روزنامة فرانسوی فیگارو گزارش داد که رژیم آخوندی، یک عملیات گستردة جاسوسی سایبری را علیه سعد حریری نخست‌وزیر لبنان و چند مقام دیگر دولت این کشور در راستای کمک به حزب‌الشیطان وابسته به رژیم ، در انتخابات آتی لبنان به‌پیش می‌برد.

  • فیگارو می‌نویسد: «(رژیم) ایران قصد دارد با عملیات هک‌کردن سایبری گسترده، بر انتخابات سال 2018 لبنان تأثیر بگذارد و نفوذ خود را در خاورمیانه گسترش بدهد... سرویس‌های اطلاعاتی غربی به این نتیجه رسیده‌اند که هکرهای عملیات سایبری موسوم به «اویل‌ریگ» ) ، توسط وزرت دفاع رژیم ایران تأمین مالی می‌شوند».


 

  • فیگارو به نقل از یک سرویس اطلاعاتی غربی، اضافه کرد: «هم‌زمان با بحران اخیرِ ناشی از استعفای غیر منتظرة سعد حریری...، گروهی از هکرهای (رژیم) ایران... به سرورهای دفاتر نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و وزرای دادگستری، خارجه، ارتش و چندین بانک لبنانی حمله کردند».

  • یک منبع اطلاعاتی کشورهای غربی، گفت: «در واقع شش ماه است که هکرهای (رژیم) ایران... سرورهای لبنان را هک می‌کنند. آنها به‌طور خاص به حساب‌های ایمیل سعد حریری و میشل عون دسترسی یافته‌اند. با نزدیک‌شدن انتخابات، هدف آنها واضح است: می‌خواهند با کسب اطلاعات دربارة رقبای حزب‌الله...، آن‌را در موقعیت بهتری قرار بدهند... این حملات (سایبری)، به‌طور هماهنگ و در سطح استراتژیک صورت گرفته است».


فیگارو افزود: «هکرهای (رژیم) ایران (در گذشته) نیز تلاش کردند وارد چندین سرور دولت آمریکا بشوند تا اطلاعات مخفیانه‌یی را دربارة مواضع دولت اوباما در دوران مذاکرات اتمی... و سپس تحریم‌های احتمالی واشینگتن، به‌دست بیاورند».
لطفا به اشتراک بگذارید: