This browser does not support the video element.

آمریکا: تبریک به نصر حریری، اپوزیسیون سوریه – جنایات جنگی اسد

آمریکا: تبریک به نصر حریری



  • دکتر نصر حریری رئیس جدید هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه با عادل جبیر وزیر خارجة عربستان در ریاض، دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش خبرگزاری عربستان، دو طرف در این دیدار که با حضور شمار دیگری از مقام‌ها برگزار شد، تازه‌ترین تحولات سوریه و راه‌های تحقق خواسته‌های مردم سوریه را مورد بحث قرار دادند.

 

  • وزارت خارجة آمریکا با صدور بیانیه‌یی، تشکیل هیأت جدید مذاکرات اپوزیسیون سوریه در اجلاس ریاض را به نصر حریری رئیس این هیأت و به تیم مذاکره‌کننده تبریک گفت، و افزود: «روندی که بتواند منجر به (راه حل سیاسی در سوریه) بشود، باید شامل اجرای کامل قطعنامة 2254 شورای امنیت، از جمله اصلاح قانون اساسی و انتخابات آزاد و عادلانه تحت نظارت ملل متحد باشد. (انتخاباتی که) طبق بالاترین استانداردها و شفافیت بین‌المللی و با شرکت همة سوری‌ها، از جمله تبعیدیان برگزار بشود».


 

  • جنایات جنگی رژیم اسد در منطقة تحت محاصرة غوطة شرقی در حومة دمشق، هم‌چنان ادامه دارد.


رسانه‌های اپوزیسیون و فعالان سوری، تصاویر دردناکی را از جنایات ضد انسانی رژیم اسد در غوطة شرقی منتشر می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد: روز دوشنبه در حملات هوایی و بمباران‌ها در چندین بخش غوطة شرقی، دست کم 14 شهروند غیر نظامی کشته شدند.

 

  • خبرگزاری فرانسه دربارة وضعیت غوطة شرقی گزارش داد: حدود 400 هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند و محاصرة چهار سالة حکومت (اسد) باعث شده که غذا، دارو و سایر نیازمندی‌های پایه‌یی، یا غیر قابل دسترس و یا بیش از حد ، گران باشند.

لطفا به اشتراک بگذارید: