This browser does not support the video element.

موشک رژیم ایران ازطریق بندر حدیده وارد یمن شده ـ 20 دقیقه - شنبه 4 آذر ۹۶



  • موشک رژیم ایران ازطریق بندر حدیده وارد یمن شده ـ 20 دقیقه - شنبه 4 آذر ۹۶




  •  ائتلاف عربی: موشک رژیم ایران که به ریاض شلیک شد از طریق بندر حدیده وارد یمن شده بود .




  •  دو مقام آمریکایی به خبرگزاری رویتر گفتند: 2هزار نیروی آمریکایی در سوریه حضور دارند .




  • آسوشیتدپرس: دولت آمریکا از تصمیم خود برای بستن دفتر فلسطین در واشینگتن عقب نشینی کرد .




 

 


  •  تاریخچه تروریسم توسط رژیم حاکم بر ایران




کشورهای عرب از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد سلسله تجاوزات رژیم ایران هستند . این رژیم با بکارگیری گروههای تروریستی برای بی ثبات کردن این کشورها تلاش می کند . رژیم حاکم بر ایران متهم است که نقش بزرگی در تهاجمات متعددی دارد که به جان باختن بیگناهان در عربستان سعودی ، کویت و بحرین منتهی شده است.

از زمان روی کار آمدن خمینی در ایران ، تجاوز این رژیم به کشورهای عرب همچنان ادامه دارد .در طول ۳۸ سال از حاکمیت این رژیم کشورهای عرب ضرر کننده اصلی عملیات تروریستی این رژیم بوده اند .

در سال ۱۹۸۵ شیخ جابر احمد الصباح امیر کویت بعد از تهاجم به ستونش از مرگ نجات یافت . نمایندگی های سیاسی عربستان سعودی هدف تهاجم قرار گرفتند ، دیپلماتهای سعودی در ایران و خارج این کشور کشته شدند.

۲۱ سال پیش از یکی از برجسته ترین عملیات خونین این رژیم انفجار برجهای خوبر در شرق عربستان سعودی بود . یک تانکر بمب گذاری شده برجی را بر روی سر ساکنان آن تخریب کرد. در سال ۲۰۰۳ امنیت عربستان سعودی ثابت کرد که رژیم ایران توسط گروه تروریستی القاعده خونین ترین عملیات را در ریاض انجام داده است .

بحرین طی سه دهه مورد تهاجم عملیات تروریستی بوده است . امنیت این کشور موفق شد که دهها طرح تروریستی را خنثی کند و صدها تن مواد منفجره و هزاران قبضه سلاح را توقیف کرد . بازوی تروریستی رژیم ایران به واشینگتن نیز رسیده است .

عادل الجبیر وزیر خارجه کنونی عربستان سعودی در آن زمان سفیر کشورش در آمریکا بود. الجبیر از طرح تروری که این رژیم برای او در یکی از رستورانهای واشنگتن ریخته بود نجات یافت .قاتلی که در این عملیات دست داشت دستگیر شد و هم اکنون تحت محاکمه است .

بعضی از اعمال تروریستی را این رژیم بطور مستقیم انجام می دهد . بعضی دیگر از این گونه عملیاتها توسط بازوهایش انجام می شود .یکی از بازوان اصلی این رژیم شبه نظامیان حزب الله است.

 


  •  ضرورت خلع سلاح حزب الله لبنان




پاسدار محمد علی جعفری سرکرده سپاه پاسداران گفت خلع سلاح حزب الله لبنان غیر قابل مذاکره است . این اظهارات بیانگر ادامه سیاست مداخله جویانه رژیم ایران است.

تلویزیون اسکای نیوز:‌ سخنان اخیر پاسدار جعفری نشان می دهد رژیم ایران اصرار دارد امنیت منطقه را به خطر بیاندازد و تلاشهای بین المللی برای مقابله با این تهدیدات را نادیده بگیرد .

سرکرده سپاه پاسداران گفت حزب الله باید مسلح باقی بماند و به بهترین سلاحها دسترسی داشته باشد. اظهارات او همچنین نشان دهنده حقانیت نگرانی کشورهای منطقه از دخالت های ادامه دار رژیم ایران است.

به عقیده ناظران اصرار این رژیم به تسلیح شبه نظامیان حزب الله هدفهای توسعه طلبانه این رژیم در منطقه را نشان می دهد.

این رژیم می خواهد کنترل تصمیم گیری دولت ها را در دست داشته باشد و با بهانه مبارزه با تروریسم سرزمین های بیشتری را به تصرف خود در آورد تا ساختار اجتماعی این کشورها را به نفع خود تغییر دهد.

محمد عباس ناجی تحلیگر امور ایران در پاسخ می گوید : اظهارات جعفری نشان می دهد این رژیم احساس فشار بیشتر منطقه ای و بین المللی می کند .

فشارهای منطقه ای علیه رژیم ایران در بیانیه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب منعکس شد که دخالت های این رژیم در امور داخلی کشورهای عرب و حمایتش از تروریسم را محکوم کرد . همچنین این رژیم احساس می کند مواضع کشورهای جهان نیز به مواضع کشورهای اتحادیه عرب نزدیک می شود.

رژیم ایران دلش می خواست میان کشورهای اروپایی و آمریکا اختلاف باشد ولی الان مواضع آنها به یکدیگر نزدیک تر شده ، بویژه بر سر برنامه موشک های بالستیکی رژیم .

این امر باعث شد که جعفری به رئیس جمهور فرانسه حمله کند . از نظر من اظهارات جعفری برای دادن این پیام است که دخالت رژیم در کشورهای منطقه هنوز قوی است و این نفوذ را ادامه خواهد داد به این دلیل از زبان حزب الله می گوید در سوریه و کشورهای دیگر باقی خواهد ماند.

به نظر من این پیامی به روسیه هم هست چون این رژیم می ترسد میان روسیه و آمریکا برسر پرونده سوریه تفاهم ایجاد شود.

 

 


  • فراخوان به قطع کمکهای نظامی آمریکا به ارتش لبنان




واشینگتن فری بیکن هشدار می دهد کمکهای نظامی آمریکا به ارتش لبنان عملا به تسلیح حزب الله می انجامد. از این رو باید این کمکها قطع شود.

 

بنا به گفته مقامهای سابق و فعلی آمریکا که با واشینگتن فری بیکن صحبت کرده اند مقامات آمریکا بطور فزاینده یی نگران شده اند که کمکهای نظامی آمریکا به ارتش لبنان گروه تروریستی حزب الله تحت حمایت رژیم ایران را مسلح می کند. حزب الله مشغول جمع آوری میزان انبوهی سلاحهای پیشرفته است.

بدنبال استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان که کنترل حزب الله بر لبنان را افشا کرد دولت آمریکا به حمایت از ارتش لبنان ادامه داده است امری که به سود حزب الله تمام می شود.

وزارت خارجه ترامپ تحت فشار فزاینده یی از طرف قانونگذاران و سایر سیاست سازان قرار گرفته تا آمریکا کمکهای نظامی به لبنان را متوقف کند . استعفای اخیر حریری هم نشان دهنده همین مساله است که حزب الله از تسلیحات آمریکا سود برده است.

مقامهای آمریکا به ویژه مقامهای امنیتی به ادامه سیاستهای دولت ترامپ انتقاد می کنند چرا که آن را باعث جری تر شدن رژیم ایران در چنگ اندازی به این منطقه شامل عراق و سوریه می دانند.

گزارشها حاکیست تسلیحات آمریکایی به دست شبه نظامیان تحت حمایت رژیم ایران رسیده است...

سناتور تد کروز در اظهارات اخیرش گفت استعفای حریری نخست وزیر لبنان نتیجه دخالت فزاینده و گمراه کننده رژیم ایران در لبنان از طریق دست نشانده تروریستی اش حزب الله است. وی افزود زمان آن رسیده که آمریکا کمک نظامی به لبنان و استراتژی ما در آنجا را رسما مورد بازبینی قرار بدهد...

 


  •  استقبال از مجازات جنایتکاران جنگ




کارلا دل پونته ، دادستان پیشین دادگاه بین المللی لاهه از حکم این دادگاه علیه راتکو ملادیچ جنایتکار جنگی صرب ابراز رضایت کرد.

کارلا دل پونته : از حکمی که برای ملادیچ صادر شد، راضی هستم ، فکر می کنم برای قربانیان نیز این موضوع بسیار خوشایند باشد. چرا که از زمان مرگ اسلوبودان میلوسوویچ می توان گفت که ملادیچ بالاترین مقام یوگسلاوی سابق است که در جنگ بالکان در قتل عامها نقش داشته است. از حکم او بسیار خوشحال شدم.

اینها جنایتکاران جنگی بودند و هیچ نه ابراز ندامت کردند و نه به جنایات خود اعتراف کردند.

در سطح بین المللی برقراری عدالت براحتی امکان پذیر نیست اگر یک اراده سیاسی وجود نداشته باشد شما نمی توانید کسی را به پای میز محاکمه بیاورید. امروز عدم وجود این اراده سیاسی را درباره سوریه مشاهده می کنیم.

شورای امنیت سازمان ملل برای برگزاری یک دادگاه بین المللی علیه مجرمان جنگی در این کشور بدلیل عدم وجود توافق بین اعضا ناتوانی های زیادی دارد.

بدترین خاطره ای که دارم مرگ ناگهانی میلوسویچ است. ما در آخرین جلسات دادگاهی او بودیم و بخش اعظمی از احکام علیه او صادر شده بود. زمانی که در تخت خود جان داد این موضوع خیلی مرا خشمگین کرد.

مهمترین موفقیت دادگاه این بود که پرده از تمام جنایات برداشت. سازماندهی دادگاه فوق العاده بود. این دادگاه نمونه خوبی برای برقراری عدالت در سطح بین المللی بود.

ما باید آنرا به اثبات می رساندیم. اما امروز برای ترمیم ترجیح می دهم سرعت زیادی به روند دادگاهی و محاکمات بدهم. دلیلی ندارد که جلسات دادگاه این چنین طولانی باشد. باید در آینده به این موضوع رسیدگی شود.

 


  • بحران انسانی مسلمانان روهینگیا در میانمار




سیل ورود اقلیت مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش ادامه دارد. طبق گزارش  سازمان بین المللی مهاجرت از ماه اوت تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر از این مسلمانان وارد بنگلادش شده اند.

یونیسف می گوید ۶۰ درصد این پناهجویان را کودکان تشکیل می دهند. اکثر این کودکان دچار سوء تغذیه هستند و آثار رنج در چهره شان مشهود است.

گذرگاه مرزی «آجومانپارا نواری باریک به پهنای چند متر است. سیل پناهجویان روهینگیا در انتظار ورود به اردوگاه های پناهجویان در بنگلادش به این گذرگاه سرازیر شده اند. از ماه اوت سال ۲۰۱۷ میلادی، این گذرگاه محل عبور ۳۵ هزار نفر از پناهجویان بوده است.

سیل انبوه پناهجویان برای ورود به بنگلادش از رودخانه مرزی ناف عبور می کنند. سازمانهای غیر دولتی برای رویارویی با این افراد استراتژی هایشان را تقویت کرده اند.

به محض عبور پناهجویان از مرز، تیمهای سیار سازمانهای غیر دولتی با آب و غذا و کمکهای پزشکی به کمک پناهجویان می شتابند. گاهی چند روز طول می کشد که مقامات دولتی اجازه ورود تازه واردان را به اردوگاهها بدهد.

 


  •  جزییاتی از فرار سرباز کره شمالی به کره جنوبی




کره شمالی متهم به نقض توافق آتش بس با کره جنوبی و عبور از مرز و شلیک به یک جدا شده از آن است. گزارشی از سی ان ان:

سازمان ملل متحد فیلم جدیدی منتشر کرد که نشان می دهد یک سرباز کره شمالی درحین عبور از منطقه غیر نظامی مورد اصابت ۴گلوله قرار گرفته است .

پزشکان می گویند او اکنون بیهوش است و یک هفته است که تحت مراقبت های پزشکی است

خبرنگار سی ان ان :فراری نومیدانه برای آزادی، این فیلم ویدئویی لحظه حساسی را که یک سرباز ۲۴ ساله کره شمالی موضع خود را هفته گذشته ترک کرد نشان می دهد.

او از منطقه غیر نظامی عبور می کند که کره شمالی و جنوبی را از هم جدا می کند.

این محل یکی از محلهای بسیار مستحکم در جهان است.

او اول توسط یک جیپ و بعد پیاده دست به فرار می زند ولی توسط هم قطاران خود تعقیب می شود.

آنها به سمت او ۴۰ گلوله شلیک کردند پزشکان می گویند قبل از این که به مکان امن برسد ۴ گلوله به او اصابت کرده است .

این فیلم ها که توسط تلویزیون مدار بسته گرفته شده است در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول به نمایش گذاشته شده است .

فرمانده نظامی سازمان ملل می گوید درحالی که سربازان کره شمالی فرد جداشده را دنبال می کردند آنها توافق نامه آتش بس را نقض کرده اند.

این توافق آتش بس که به سال 1953 بر می گردد به آتش بس جنوب و شمال منجر شد ولی جنگ رسماً به پایان نرسیده است.

نیروهای آمریکایی گفتند که افراد ارتش کره شمالی ازخط منطقه غیر نظامی شلیک کرده و یک سرباز نیز ازآن خط در این حادثه عبور کرده است.

سرهنگ چاک کارول : شما پرسنل نظامی را می بینید، ما نقض سربازان کره شمالی را امروز از کانال های معمول گزارش کردیم و درخواست ملاقات برای تحقیقات و اقداماتی کردیم که مانع تکرار نقض های مشابه در آینده شود.

خبرنگار سی ان ان : زمانی که سرباز کره شمالی به بیمارستان دانشگاه در حومه سئول رسید تقریباً ۵۰ درصد خونش را ازدست داده و بیهوش بود و به ندرت ضربان داشت .

پزشکان گفتند او زخمهای ناشی از گلوله در سینه، شانه، بازوان و شکم داشته است و زمانی که او به اتاق عمل رسید تقریباً مرده بود.

بعد از عملهای جراحی متعدد پزشکان گفتند او اکنون بهوش آمده و می تواند صحبت کند.

پزشک جراح : «من و او صحبت بسیار داشتیم و احساس کردم این سرباز فراری به کره جنوبی با اراده و خواست خود فرار کرده است».

این سومین سرباز کره شمالی است که امسال فرار کرده است .

 


  • جزییاتی از حمله تروریستی مصر




سی ان ان: صدها کشته و مجروح حاصل حمله تروریستی به مسجدی در مصر بود.

بنا به گفته رسانه های دولتی، انفجار در این مسجد در حالی که نمازگزاران در حال برگزاری نماز بودند رخ داده است.

اینها تصاویری از داخل مسجد بعد از حمله است .رسانه های دولتی همچنین می گویند افرادی که تلاش می کردند فرار کنند با شلیک سلاح افرادی که در بیرون ایستاده بودند مواجه می شدند. تمامی اینها در شهر کوچکی در شمال منطقه سینای مصر رخ داد.

خبرنگار سی ان ان : این حمله، مرگبارترین حمله ای بوده که تاکنون در سینا به وقوع پیوسته است . به ما گفته شد زمانی که نمازگزاران در مسجد نماز جمعه می خواندند دو بمب منفجر می شود.

زمانی که مردم از مسجد فرارمیکنند شبه نظامیان بروی آنها آتش باز می کنند. ما همچنین دریافتیم که شبه نظامیان کمین هایی برای آمبولانس هایی که بسوی مسجد می آمدند گذاشته بودند . به همین دلیل آمار کشته ها بالا بود.

در مورد شبه نظامیان چیزی نشنیده ایم که آیا توانسته اند فرار کنند یا ارتش توانسته با آنها درگیر شود. رئیس جمهور جلسه ای اضطراری از کابینه امنیتی خود برگزار کرد تا این حمله را بررسی کند.

 


  •  بیانیه شدیدالحن سازمان ملل نسبت به رفتار خشونت آمیز علیه پناهجویان در مانوس




کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز جمعه به پلیس پاپوا گینه هشدارداد تا هر چه زودتر پناهجویان باقی مانده در اردوگاه جزیره مانوس را با محافظت و احترام به آنها به مراکز امن دیگر منتقل کنند و در این کار از خشونت استفاده نکند.

پلیس پاپوآ گینه نو جمعه ۳۰۰ تن از پناهجویانی که در هفته‌های اخیر دست به اعتراضات گسترده‌ای زده بودند را با اتوبوس از این اردوگاه به مناطق دیگر منتقل کرد.

پناهجویانی که مواد غذایی به آنها نمی رسید و آب آشامیدنی آنها از باران تامین می شد. حدود ۶۰۰ پناهجو در این اردوگاه سختترین روزها را در ماههای اخیرسپری کردند.

تعدادی از پناهجویان می گویند که پلیس پاپوا گینه نو در همکاری با پلیس استرالیا بسیاری از آنها را با باتوم کتک زده است. ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی هم منتشر شده است نشان می دهد که ماموران پلیس با خشونت زیاد با پناهجویان برخورد کرده اند.

 

 نصر حریری:‌ دور بعدی مذاکرات صلح سوریه در ژنو 7آذر شروع می شود


به گزارش خبرگزاری رویتر نصر حریری رئیس جدید تیم مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه اعلام کرد:‌

دور بعدی مذاکرات صلح ژنو با هدف پایان دادن به جنگ سوریه 7آذر ( ۲۸ نوامبر) شروع می شود. نصر حریری در اجلاس ریاض به عنوان رئیس هیأت اپوزیسیون در مذاکرات صلح ژنو برگزیده شد.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: