This browser does not support the video element.

مخاصمات درونی رژیم برسر شکست برجام و پیامد مذاکرات جاری با اروپا

مخاصمات درونی رژیم برسر شکست برجام



  • در ادامه هشدارهای باند خامنه‌ای درباره پیامدهای مذاکرات جاری با اتحادیه اروپا، روزنامه حکومتی وطن امروز با عنوان «برجام تمام‌اروپایی» نوشت: آنچه مسلم است اینکه درباره تاسیس دفتر اتحادیه اروپایی در تهران، با یک «برجام کوچک و تمام‌اروپایی» روبه‌رو هستیم. این‌بار در مقابل ما تروئیکای اروپایی قرار دارد و (ظاهراٌ) خبری از آمریکا نیست!


این روزنامه حکومتی افزود: «انگلیس، آلمان و فرانسه در ازای وعده نسیه و مبهم «تسریع همکاری‌‌های اقتصادی»، خواستار تاسیس دفتر در ایران هستند. در این معادله ظاهرا دوطرفه، تعهدات طرف اروپایی مبهم و محدود و تعهدات ما شفاف و گسترده است!»

 

  • امام جمعه‌های خامنه‌ای نیز در خطبه‌های نمایشهای جمعه خود از پیامدهای مذاکره با اروپا ابراز نگرانی کردند. از جمله آخوند حسینی همدانی در کرج گفت: ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران مانند برجام برای کشور گرفتاری دیگر درست می‌کند. معمولا با همین دفاتر سبک زندگی کشورها را تغییر می‌دهند


آخوند سرافراز در نمایش جمعه فولادشهر نیز گفت:‌ مهم‌ترین سؤال این است که با وجود این سفارتخانه‌ها، اروپا چه خواب‌هایی برای ایران دیده که تعبیرش را در گرو تأسیس دفتر این اتحادیه در تهران می‌داند... پرونده سیاه دفتر اتحادیه اروپا در ایجاد بحران‌های امنیتی، اقتصادی و حقوق بشری باید پیش روی مسئولان کشور باشد.

هم‌چنین امام جمعه خامنه‌ای در اردبیل گفت: ما در مقابل این اقدامات ساکت نمی‌نشیند و ما می‌دانیم که بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران به منزله ایجاد پایگاه آمریکایی است.

 

  • یک رسانه حکومتی نوشت هفته گذشته لایحه الحاق دولت به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم ICSFT توسط روحانی منتشر شد. از آن‌جایی که تمامی حواسها‌در کشور به زلزله کرمانشاه و رسیدگی به وضعیت مصدومان آن اختصاص یافته بود این مسئله کم‌تر مورد توجه قرار گرفت غافل از این‌که این اقدام دولت خود در حکم زلزله‌ای دیگر بود! زلزله‌ای که توسط دولت‌مردان علیه امنیت و منافع (نظام) ایجاد شده است.


این رسانه حکومتی با اشاره به این که «پذیرش این معاهده به علت تبعاتی که برای (نظام) دارد در واقع همان پیش‌روی در مسیر FATF به حساب می‌آید» افزود: علاوه بر گستردگی تعریف تروریسم در ICSFT، ماده 18، 8، 9، 10، 11 و 12 آن به راحتی می‌تواند دستاویز قدرت‌های بزرگ قرار گرفته و آن‌ها ایران متهم نمایند که از اتخاذ اقدامات متناسب برای مقابله و مصادره اموال استفاده شده برای آن‌چه که گروه‌های نظامی غیرقانونی می‌خوانند سرباز زده و به تعقیب قضایی و استرداد مجرم نپرداخته است!

گزارش اخیر یوکیا آمانو با اعتراض و نگرانی رژیم آخوندی مواجه شده و نماینده رژیم در شورای حکام خواهان اصلاح این بند تی شد.

  • یک روزنامه حکومتی درباره گزارش آمانو نوشت: آمانو در بیانیه‌ای که در جمع شورای حکام آژانس قرائت شد درباره دسترسی تاسیسات نظامی بر این‌که آژانس در حال راستی‌آزمایی اقدامات نظام ایران در بند تی است تأکید کرد و افزود:... من هرگز نگفته‌ام که ایران در انطباق با برجام قرار دارد یا ندارد، بلکه همیشه گفته‌ام تعهدات مرتبط با هسته‌ای (نظام) طبق برجام در حال اجراست. و آژانس در حال راستی‌آزمایی پاییندی (نظام ایران) به فعالیتهای هسته‌ای از جمله بند تی بوده است. آمانو هم‌چنین خواستار شفافیت بیشتر در فعالیتهای اتمی مربوط به بند تی شد. این رسانه رژیم افزود: نگرانی‌ها از نا داوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال تحقق است و یوکیا آمانو در حال ارائه یک داوری به سود آمریکا درباره برجام است.

لطفا به اشتراک بگذارید: