رژیم آخوندی و دورنمای برجام 2 و 3

گزارش خبری- ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - خبرگزاری حکومتی آنا 27 آبان: امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، روز جمعه با انتقاد از سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تهران باید رفتار تهاجمی کمتری در منطقه داشته باشد و سیاست‌ موشکی خود را شفاف‌تر کند.

ولایتی مشاور خامنه ای ـ تلویزیون رژیم 27 آبان:

«قطعاً آقای ماکرون بداند... یک در صد هم امکان نداره که ما جواب مثبت بدیم به این امری که دخالت در امور داخلی ما هست».

 

ولایتی ـ سایت حکومتی رویداد 24 ـ 27 آبان:

چاره ما صرفا منحصر به ارتباط با غرب نیست، آمریکا نباشد با اروپا کار می کنیم، اروپا نیز نه صرفا اروپای متحد که متشکل از 27 کشور است بلکه با تک تک کشورهای اروپایی دارای روابط مجزا هستیم همچنان که با کلیت اتحادیه اروپا نیز رابطه داریم.



روزنامة کیهان خامنه‌ای 27آبان

«امانول ماکرون» رئیس‌جمهور جوان فرانسه اخیرا همصدا با آمریکا طرح مذاکره بر سر برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای ایران را مطرح کرده است. وی همچنین اعمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران را یکی از گزینه‌های مد نظر برای مقابله با این برنامه دانسته است.

رسانه‌های زنجیره‌ای و برخی از مقامات ارشد دولت در ماه‌ها و هفته‌های اخیر مدعی بودند که به واسطه برجام میان اروپا و آمریکا شکاف ایجاد شده است. اما این ادعا خیلی زود رنگ باخت.



روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد 27 آبان:

برنامه موشکی خارج از دایره برجام

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در حالی‌که خود را حامی حفظ برجام نشان می‌دهد، اما مدعی است که برنامه ‌موشکی ایران تهدیدی برای جهان تلقی می‌شود. او در سفر اخیرش به امارات متحده عربی خواستار مذاکرات موشکی با ایران شد. ایران همواره هرگونه مذاکره بر سر توان دفاعی و موشکی کشورمان را رد کرده است.

[caption id="attachment_51419" align="aligncenter" width="370"] روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد 27 آبان:ایران همواره هرگونه مذاکره بر سر توان دفاعی و موشکی کشورمان را رد کرده است.[/caption]



فلاحت‌پیشه عضو مجلس ارتجاع 27 آبان: فرانسه بدنبال برجام موشکی است

اظهارات اروپایی ها مانند مسئولان فرانسوی در راستای تبدیل بحث موشکی به برجام و مذاکرات دیگر است که هیچگاه این مهم به نتیجه نخواهد رسید.مواضع کشورهای اروپایی در برخی مسائل برای مواجهه با کشورمان به نوعی باج دهی به ایالات متحده آمریکا برای حفظ برجام است بر این اساس پیشنهاد وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اینکه در صورت لزوم تحریم‌های جدیدی علیه ایران به خاطر برنامه موشک بالستیک اعمال شود در این راستا تلقی می شود؛

خبرگزاری حکومتی تسنیم 27 آبان: بازگشت آمریکا به دوران پیش از برجام

رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای بدون اشاره به تعهدات کشورش در توافق هسته‌ای اعلام کرده می‌توان فروش نفت خام ایران را کاهش داد

در بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا اشاره‌ای به اینکه واشنگتن به‌موجب توافق هسته‌ای برجام سیاست کاهش فروش نفت ایران را دنبال نمی‌کند، نشده است. لحن بیانیه ترامپ، مشابه بیانیه‌هایی است که قبل از حصول توافق موقت ژنو و برجام صادر شده است.

آخوند تجدد امام جمعه سنگر گیلان ۲۶ آبان:

مسئولین ما مجذوب بزرگی غرب نشوند و در افتتاح دفتر سیاسی اتحادیه اروپا، دقت نظر کنند و دولتمردان ما بخاطر بعضی از نخبگانی که مجذوب غرب شدند قضاوت زود نکنند و اگر مصلحت ماست این دفتر باز شود و اگر مصلحت ما نیست با وسوسه بعضی از نخبگانی که مجذوب غرب شدند، تن به اینکار ندهند

[caption id="attachment_51417" align="aligncenter" width="370"] آخوند تجدد امام جمعه سنگر گیلان ۲۶ آبان:مسئولین ما مجذوب بزرگی غرب نشوند[/caption]

آخوند شاه چراغی امام جمعه سمنان ۲۶ آبان:

شنیده‌ها از تاسیس دفتر اروپا در تهران حکایت دارد، این مساله در کشور موافقان و مخالفانی دارد، ولی در این باره باید دقت شود تا این دفتر به کانون و پایگاهی برای ضدانقلاب تبدیل نشود.

آخوندعلی قابل امام جمعه قزوین ۲۶ آبان: اتحادیه اروپا 70 نفر را به‌عنوان تجارت به ایران فرستاده است اما گفتند ما باید یک دفتر نیز در اینجا تأسیس کنیم، بعضی‌ها بوق و کرنا کردند که 37 کشور می‌خواهند در ایران دفتر برپا کنند در پاسخ به آن‌ها باید گفت همه این 37 کشور در ایران سفارت دارند و برپایی این دفتر دیگر برای چیست؟

این‌ها اول اعلام کردند ما باید ببینیم مبادا حقوق بشر در ایران رعایت نشود؟ عجیب این است که بعضی‌ها بیدار نمی‌شوند.

آخوندتقی روحانی در نمایش جمعه رودسر ۲۶ آبان: به کسانی‌که دل به بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران بسته‌اند هشدار می‌دهیم مراقب باشند تا عزت ملی زیر سئوال نرود.آقایان هوشیار باشند که فرش قرمز را برای چه کسانی پهن می‌کنند و حواستان باشد ملت بزرگ ایران عزیزند و نباید تحقیر شوند.

بیشتر بخوانید :

فرانسه نسبت به حملات موشکی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در یمن هشدار داد


لایحه تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی به خاطر پروژه های موشکی یک قدم ضروری درمقابله با تروریسم و جنگ افروزی است


پیامدهای تماس تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه، مقابله با برنامه موشکی و دخالتهای منطقه‌ای


تلاطم برجام های ۲و ۳میان باندهای حاکم


لطفا به اشتراک بگذارید: