پس لرزه های زلزله در درون نظام

گزارش خبری - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - پس لرزه های زلزله در درون نظام

فلاحت پیشه عضو مجلس ارتجاع- 25 آبان


  • علیرغم تمامی وعده‌های داده شده از سوی مسئولان هنوز آب این دو شهرستان وصل نشده و متاسفانه گزارش وزیر کشور در این باره دروغی بیش نبوده است.

  • وعده‌های دروغ باعث نارضایتی مردم شده است، مسئولان تنها در جلسات قول می دهند و بعد عمل نمی کنند.

  • انگار بازی راه انداخته‌اند.

  • مسئولان صداقت به خرج نمی دهند.

  • بهتر است حداقل اعلام کنند که نمی توانند کاری کنند تا ناچار به ارائه گزارش دروغ نشوند.

  • گزارشاتی که نتیجه‌ای جز نارضایتی مردم ندارد.

  • وزیر کشور در مجلس گزارش داده که 95 درصد آ ب و برق در مناطق زلزله‌زده وصل شده است. گزارشی که دروغی بیش نیست.


[caption id="attachment_51145" align="aligncenter" width="358"] فلاحت پیشه عضو مجلس ارتجاع- 25 آبان : وزیر کشور در مجلس گزارش داده که 95 درصد آ ب و برق در مناطق زلزله‌زده وصل شده است. گزارشی که دروغی بیش نیست.[/caption]

احمدی صفری عضو مجلس ارتجاع- 25 آبان

هنوزاقلام در همه روستاها توزیع نشده است، شاید فقط ۱۰ درصد روستاها چادر گرفته باشند.

روستاهایی وجود دارد که نود درصدشان از میان رفته است، وضع خیلی نامناسب است.

صداوسیما به گونه‌ای پوشش می‌دهد که انگار همه چیز برقرار است، رسانه ملی با پوشش خبری ناکارمدش در حق کرمانشاه ظلم و خیانت کرد.

هلال احمر آنقدر بی‌نظم و تدبیر و بدون مدیریت عمل می‌کند که خود نیاز به ستادی برای رفع مدیریت بحرانش دارد.

برای مثال روستای «قلمه‌ذهاب» هشتاد خانوار دارد و هنوز هیچ چیز به دستشان نرسیده است شرایط روستای «بیامه علیا» نیز همین است.

اینجا قیامت است و ریشه اساسی مشکلات هم نبود مدیریت بحران است.

مسئو لان خبر ندارند، من خودم به روستایی سر زدم که گفتند بیست نفر را همان روز اول خودشان خاک کرده‌اند این افراد جزو آمار جانباختگان به حساب نمی‌آید.

به نظر من بیش از ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، فقط در یک کوچه در سرپل ذهاب هفتاد نفر کشته شده‌اند، در مسکن مهر بیش از ۲۵۰ نفر جان باختند.



نیویورک تایمز ­ـ 25 آبان:

بیمارستانی که با هزینه 15 میلیون دلار طی 8 سال ساخته شده بود و توسط وزیر بهداری دولت (روحانی) افتتاح شده بود در عرض 30 ثانیه فرو ریخت در حالیکه ساختمان بیمارستان اصلی که 40 سال قبل ساخته شده بود در کنار آوار ساختمان جدید سرجایش ایستاده است.

سایت حکومتی بهار- 25 آبان

زلزله» عیار «فاصله» دولت و ملت

چه بسا تغییر زبانِ بدن و نیز لحن خشک پرزیدنت روحانی در هنگام سر زدن به مناطق آسیب زده و به جای فرو رفتن در میان بادیگاردها، اندکی بی محابا به میان جمعیت رفتن و دستی بر سر و روی حادثه دیدگان کشیدن و به اصطلاح «همدلی از نوع ریاست جمهوری و فرد صاحب نفوذ»، تاثیری بسیار عمیق و قدرتمند می داشت.

[caption id="attachment_51146" align="aligncenter" width="358"] سایت حکومتی بهار- 25 آبان : زلزله» عیار «فاصله» دولت و ملت[/caption]

«همدلی از نوع ریاست جمهوری و فرد صاحب نفوذ»، تاثیری بسیار عمیق و قدرتمند می داشت و علاوه بر آغاز خوب فرایند حل مساله و بحران زلزله، فاصله ها را نیز کم می کرد و آشتی عمیق دوباره ای بین دولت - ملت برقرار می شد.

سایت حکومتی انتخاب- 25 آبان (تصویر فیلم در منابع خبر نظر هست )

انتشار فیلمی عجیب از جلسه وزیر کشور در مناطق زلزله‌زده

اول اینکه جلسه ای به این شکل و شمایل در حضور مردم بیش از ‏آنکه «کاربردی» باشد جنبه «تبلیغاتی» دارد

موضوع دوم، توصیه ها، راهکارها و دستورهایی است که توسط وزیر کشور خطاب به مسئولان استانی صادر می شود. ‏راهکارهای ارائه شده در این جلسه، ساده ترین، ابتدایی ترین و بدیهی ترین موضوعاتی است که می توان در شرایط زلزله و ‏اتفاقات مشابه بیان کرد.‏

رحمانی فضلی:‌ «هر ک س تعداد خانواده‌ش رو می دونه چند نفره... نیروهاتون رو متمرکز کنید در همون محل، پخش نشه»

این سوال مطرح است که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب، و ‏تجربه 8 سال جنگ تحمیلی گرفته تا بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله باز هم هیچ راهکار عملی، جدی و موثری برای ‏مدیریت بحران ها وجود ندارد؟



تلویزیون رژیم – 24 آبان

یک زن مسن: چادر به ما بدهند که شبها از سرما نمیریم

یک دختر بچه: سه شب است که بیرون می خوابیم پتو و چادر نداریم. 15 نفر از بستگانم از جمله عمو و زن عمویم فوت کرده اند.

[caption id="attachment_51143" align="aligncenter" width="358"] یک دختر بچه: سه شب است که بیرون می خوابیم پتو و چادر نداریم. 15 نفر از بستگانم از جمله عمو و زن عمویم فوت کرده اند.[/caption]

روزنامه حکومتی بهار از باند روحانی- 24 آبان

خطرناک‌تر از گسل زلزله

«با نگاهی به واکنش‌های جامعه به فاجعه رخ داده در زمین‌لرزه غرب کشور شاهد نوعی بی اعتمادی نسبت به نهادهای حاکمیتی هستیم. به وجود آمدن بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت...و حاکمیت به مردم را در حوزه سیاسی جستجو کنیم. از این واقعیت گریزی نیست که بی اعتمادی در جامعه ایرانی موج می‌زند»

لطفا به اشتراک بگذارید: