دولت یمن از کشورهای عربی خواست مانع طرح‌های توسعه‌طلبانه رژیم ایران شوند

احمد بن دغر، نخست وزیر دولت قانونی یمن، روز شنبه از وزرای کشورهای عربی شرکت‌کننده در نشست فوق‌العاده‌ای که امروز یکشنبه و به درخواست عربستان برگزار می‌شود،

خواست موضع جدی و قاطعی در قبال برنامه‌های توسعه‌طلبانه رژیم ایران در منطقه و حمایت این رژیم از شبه‌نظامیان در یمن، سوریه، لبنان و دیگر کشورها اتخاذ کنند.


وی درباره خطر برنامه‌هایی که رژیم ایران در منطقه عربی دنبال می‌کند هشدار داد و آنها را منبع اختلافات مذهبی و فرقه‌ای دانست که هدف آنها از بین بردن هویت عربی و اسلامی است.

نخست‌وزیر یمن در دیدار با علماء، سخنرانان و مبلغان مذهبی در عدن پایتخت موقت یمن، به شبه نظامیان حوثی به عنوان ابزار دست رژیم ایران برای نفوذ و توسعه در منطقه اشاره کرد.

بن دغر گفت: « ما مطمئن هستیم که متوقف کردن برنامه‌های رژیم ایران و نشاندن این رژیم سرجای خودش، به لطف موضع‌گیری جدی

برادرانمان در ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن به رهبری عربستان، که خطر کودتای شبه نظامیان حوثی و آنان که این شبه نظامیان

را برای هدف قرار دادن کشورهای خلیج فارس همسایه و منطقه عربی و همه جهان به کار گرفته و دریانوردی بین‌المللی را در تنگه باب المندب تهدید می‌کنند، درک کرد، از یمن آغاز خواهد شد.

نخست‌وزیر یمن گفت شبه نظامیان حوثی و رژیم ایران بدترین شکل تروریسم را انجام می‌دهند و از جامعه جهانی خواست به شکل جدی به این موضوع توجه کنند.

وی از قرار نگرفتن شبه‌نظامیان حوثی‌ در فهرست گروه‌های تروریستی و رژیم ایران به عنوان کشور حامی تروریسم اظهار تعجب و تاکید کرد

که سیاست‌های ویرانگر این رژیم در منطقه و صادر کردن اختلافات مذهبی و فرقه‌ای از طریق ایادی تروریستی‌اش، بدون موضع‌گیری جدی از سوی جامعه جهانی تغییر نخواهند کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: