This browser does not support the video element.

افزایش تعداد تلفات زمین لرزه ایران ـ 20دقیقه - چهارشنبه 24 آبان ۹۶

 

 




  •  خبرگزاری رویتر: بازماندگان زلزله در ایران به خاطر نبود سرپناه و غذا معترض هستند. زلزله زدگان می گویند ما گرسنه هستیم. ما در سرما به سر می بریم و سرپناهی نداریم .




  • کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد خواستار خروج «سپاه قدس»، «سپاه پاسداران » و «شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان» از سوریه شد .




  •  شکایت عربستان سعودی از رژیم ایران به سازمان ملل متحد، نماینده عربستان سعودی: از رسیدن سلاح و قطعات موشک و پول از ایران به یمن جلوگیری کنید .




 

 


  •  زلزله زدگان ایران به سرپناه فوری نیاز دارند




تلویزیون سی بی اس می گوید:‌70هزار نفر از مردم زلزله زده ایران نیازمند پناهگاه فوری می باشند. بسیاری بی سرپناه هستند. رژیم ایران اعلام کرد عملیات نجات خود در مرز با عراق جایی که یک زلزله هفت و سه دهم ریشتری اتفاق افتاد خاتمه داده است. صدها تن کشته شدند و هزاران نفر مجروح شده اند

خبرنگارسی بس اس از استانبول: امروز آنها بدنبال بازماندگان بودند و اجساد بسیاری را پیدا کردند. زلزله در شب اتفاق افتاد و مردم را درزیر خانه های خود دفن کرد. این پسر بچه می گوید دیوار روی من خراب شد .

زلزله شهر اربیل در عراق را 130کیلومتر دورتر از مرکز زلزله لرزاند. تلویزیون های مدار بسته تکانهای زلزله را نشان می دهند. اما بیشترین صدمه در منطقه ای فقیر و کوهستانی در ایران که هم مرز با عراق است وارد آمد. گفته میشود 70هزار نفر از مردم زلزله زده ایران نیازمند پناهگاه های فوری می باشند.

این در حالی است که زمستان نزدیک می شود. ایران در خط زلزله قرار دارد و با زلزله های مرگبار ربرو می شود. بدترین این زلزله ها ده ها هزار نفر را کشت. برای این مردم آسایشی وجود ندارد زیرا که با خرابه های خانه های خود مواجهند.

 

 


  •  افزایش تعداد تلفات زمین لرزه ایران




سی ان ان می گوید مردم زلزله زده شکایت می کنند که سرپناهی ندارند و آب و غذا به آنها نمی رسد. صدها روستا هستند که معلوم نیست ساکنان آن چه وضعیتی دارند. سی ان ان: آخرین بخش از جستجو برای قربانیان زلزله در هوای بسیار سرد انجام می شود و مردم سرپناه ندارند؟

خبرنگار سی ان ان از امان پایتخت اردن:بله و این چالش بزرگ پیش روست . یک مقام هلال احمر گفت که عملیات تجسس و نجات در میان آوارها به نقطه پایانی می رسد . به گفته این مقام که سی ان ان با او صحبت کرد، عملیات جستجو تمام شده است.

آنچه اکنون جریان دارد و انتظار می رود برای ماه ها بطول انجامد عملیات امدادرسانی است و اطمینان پیدا کردن از این که غذا، دارو و سرپناه داشته باشند بخصوص که در آن هوای بسیار سرد برای کسانی که آسیب دیده اند این امر حیاتی است.

حدود 70هزار نفر از مردم ممکن است براثر زلزله صدمه دیده باشند البته آمار روبه افزایش است. آنچه که این امر را بسیار سخت و پیچیده می کند وجود روستاهای دور افتاده است. حدود 500 روستا در اثر زلزله آسیب دیده اند و بنا به برخی گزارشات تعدادی از آنها کاملاً نابود شده اند . آنها مناطقی هستند که به سختی می توان به آنها رسید.

ما فیلم های اجتماعی دیده ایم که منتشر شده است که وضعیت بسیار فلاکت باری را نشان می دهد. مردمی که با دست خالی در میان آوارها جستجو می کنند مردمی که از دولت و مقامات می خواهند به آنها کمک کنند و شکایت دارند که چادر ندارند سرپناه و غذا ندارند .... بیش از 7000 نفر مجروح شده اند

 

 


  • مردم لبنان خواهان قطع دخالت خارجی هستند




سعد حریری می گوید اگر احزاب لبنانی از جنگ خارجی بیرون بکشند ممکن است دوباره موضع نخست وزیری را قبول کند. خبرنگار سی ان ان از بیروت : یکشنبه شب سعد حریری برای اولین بار طی ۸ روز گذشته با تلویزیون لبنان مصاحبه کرد و در مورد استعفای خود توضیح داد.

وی گفت:‌این استعفا بعنوان زنگ خطری برای مردم لبنان است که با دخالتهای رژیم ایران روبرو هستند. سخنان حریری وضعیت را به میزانی آرام کرد. من در بیروت با مردم صحبت می کردم . آنها احساس می کنند بدترین وضعیت از سر گذرانده شده و این بحران درحال فروکش کردن است.

این مصاحبه بسیار جالبی بود که بیش از یک ساعت و بیست دقیقه به طول انجامید. مصاحبه کننده او را به شدت زیر فشار گذاشت و گفت چرا برنگشتید! آنچه که حریری و اکثر سیاستمداران علاقه دارند این است که لبنان از دخالت خارجی فاصله بگیرد. معنی آن چیست؟

معنای آن این است که هرکدام از احزاب که با قدرت های خارجی رابطه دارند از جنگ قدرت منطقه یی دور بمانند. آنچه که مردم لبنان دوست دارند ببینند عدم دخالت خارجی است. سعد حریری گفت اگر احزاب بی طرفی خود را حفظ کنند او موضع خود بعنوان نخست وزیر را مجدداً از سر می گیرد.

 

 


  • فعالیتهای اقتصادی سپاه پاسداران




حسن هاشمیان از واشینگتن در مصاحبه با العربیه توضیحاتی در مورد فعالیتهای اقتصادی سپاه پاسداران می دهد. حسن هاشمیان : از زمان جنگ ایران و عراق سپاه پاسداران فعالیتهای اقتصادی اش را شروع کرد و در زمان احمدی نژاد یعنی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ این فعالیتها به اوج رسید .

الان سپاه پاسداران نهادی است که در صحنه اقتصادی بی رقیب است و توسط هیچ کس حسابرسی نمی شود .به پارلمان یا دولت حساب پس نمی دهد .روابطی سری و مافیایی با علی خامنه ای دارد و منافع مشترکی میان آنها هست .

اگر طرفهای دیگری بخواهند در بنادر یا ارتباطات و بخش های مختلف با آنها رقابت اقتصادی کنند نخواهند توانست. سپاه پاسداران اطلاعات در اختیار دارد .اگر شرکتی اقتصادی بخواهد اطلاعات اقتصادی جمع آوری کند و در زمینه اقتصادی سرمایه گذاری کند سپاه پاسداران که اطلاعات ویژه دارد حتی جان رؤسای اینگونه شرکت ها را هدف قرار می دهد .

به این دلیل بی رقیب شده ، هر کاری که بخواهد می کند . قرارگاه موسوم به خاتم الانبیا یکی از بزرگترین کارتل های اقتصادی شده این قرارگاه بیش از ۱۳۰ هزار کارمند دارد و بیش از ۴۰ درصد از اقتصاد ایران در اختیار آن است

العربیه : آیا این پولهایی که دارند منبع اصلی ایجاد آشوب و ویرانی در کشورهای عرب از طریق شبه نظامیان طرفدار رژیم ایران است ؟حسن هاشمیان : اگر به دوره احمدی نژاد نگاه کنیم باید گفت که او بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار پول بدست آورد.

معلوم نیست که این پول کجا رفته.نه برای توسعه اقتصادی ایران صرف شده نه در ساختمان و نه در اماکن مختلف . روشن است که میزان زیادی از این پول برای ایجاد شبه نظامیان در منطقه صرف شده است .ابتدا برای حسن نصرالله و گروهش ، حوثی ها و گروههایشان ، شبه نظامیان عراق و موسسه هایی وابسته به آنها.

ما دانشگاه مصطفی در قم را داریم در این دانشگاه نزدیک به ۳۰ هزار دانشجو وجود دارد که از بحرین ، نیجریه و دیگر کشورهای منطقه آمده اند . این پولها را برای این افراد خرج می کنند تا ایدئولوژی فرقه گرایانه شان را صادر کنند.اسناد زیادی وجود دارد که رژیم ایران این پولها را برای صدور ایدئولوژی فرقه گرایانه اش در منطقه صرف می کند .

 

 


  •  استونی؛ آموختن مبانی کارآفرینی به کودکان همراه با تفریح و سرگرمی




تنها یک سوم اروپاییها دوست دارند کارآفرین بشوند در حالیکه نیمی از آمریکاییها یا چینیها از کودکی این رویا را در سر می پرورانند. دلیل این بی میلی اروپاییها چیست؟ در دهکده کارآفرینی درشهر تارتو، دومین شهر بزرگ استونی، جایی است که کودکان در آن فوت و فن کارآفرینی را یاد می گیرند و تشویق می شوند در آینده کسب و کار خودشان را به راه بندازنند.

  • جوایز ترویج کارآفرینی» در اروپا به برنامه هاو پروژه های ابتکاری داده می شود که کارآفرینی و تأسیس شرکتهای کوچک را در سطح محلی، ملی، یا منطقه ای ترویج می کنند. از سال ۲۰۰۶ تا کنون ۳۴۰۰ پروژه نامزد دریافت جایزه شده اند. این طرحها در مجموع از خلق هزاران شرکت تازه در اروپا پشتیبانی کرده اند.

  • تنها ۳۷ درصد اروپاییها علاقه دارند کارآفرین شوند. برای مقایسه، این رقم برای آمریکاییها ۵۱ درصد است. احتمال اینکه جوانانی که در زمینه کارآفرینی آموزش دیده اند، شرکت به راه بیاندازند، پنج برابر افراد آموزش ندیده و مردم معمولی است.

  • دهکده کارآفرینی در استونی به بچه ها در سنین ۵ تا ۱۸ سال کارآفرینی آموزش می دهد. کودکان حین بازی فوت و فن کارآفرینی را می آموزند و تشویقشان می شوند برای خودشان کسب و کار به راه بیاندازند.


احتمال اینکه کسانی که از کودکی با کارآفرینی و فوت و فن آشنا می شوند در آینده کارآفرین بشوند، پنج برابر بیشتر از افراد آموزش ندیده است. تنها ۳۷ درصد اروپاییها علاقه دارند کارآفرین شوند. در حالیکه این رقم برای آمریکاییها ۵۱ درصد است.

دهکده کارآفرینی یک سال پیش ساخته شد. ۲۵۰۰ دانش آموز و معلم در این دهکده هستند. این روش برای معلمهای مدرسه در تارتو که به این دهکده می آیند نیز جالب است.

 

 


  •  حمایت کمیسیون اروپا از افزایش تولید خودروهای پاک




کمیسیون اروپا از افزایش تولید خودروهای پاک حمایت می کند. این کمیسیون دارای اهدافی بلندپروازانه است. خودروهای پاک بیشتر، برای آلودگی کمتر، این آخرین استراتژی کمیسیون اروپا برای بیش از یک دهه تا سال ۲۰۳۰ میلادی است. کمیسیون اروپا می گوید:

تا قبل از سال ۲۰۲۱ این قاره ۳۰ درصد کمتر مونوکسید کربن تولید خواهد کرد. البته تصمیمات جدید اتحادیه اروپا باید در پارلمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به رای گذاشته وتصویب شود. مهمترین راه حل برای کشورهای عضو افزایش تعداد خودروهای الکتریک خواهد بود.

کمیسیون هم با توجه به پیشرفتهای عمده در سالهای اخیر اهداف بلندپروازانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته است. معاون کمیسیون اروپا گفت: «از سال ۲۰۳۰ هفتاد درصد انرژیهای تولیدی در اروپا را انرژی‌های تجدید پذیر تشکیل خواهد داد. به همین خاطر ناگزیر باید از خودروهای کاملا پاک و تولید آنها دفاع کنیم».

با این حال کمیسیون اروپا همچنان یکی از بزرگترین حامیان شرکتهای بزرگ تولید انرژیهای فسیلی است و بار دیگر کمیسیون نشان داد که حاضر نیست به هیچ قیمتی دست از حمایت این شرکتها که بزرگترین لابی تبلیغاتی در اروپا را دارند، بردارد.

 

 


  •  فناوری جدید پیلهای سوختی




فناوری جدید پیلهای سوختی برای تامین سوخت خودورهای هیدروژنی در اروپا روز به روز بیشتر مطرح می شود. عده ای معتقدند گاز هیدروژن سوخت پاکِ آینده خواهد بود. محققان در اروپا می خواهند با تبدیل هیدروژن به سوخت اصلی خودروها اولین شبکه سراسری سوخت رسانی هیدروژن را برای رانندگان خودروهای پیل سوختی در اروپا به راه بیندازند‎.

یکی از راههای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن استفاده از هیدروژن به جای بنزین و دیزل است. در اروپا در حال حاضر تنها چند صد وسیله نقلیه با سوخت گاز هیدروژن وجود دارددانمارک اولین کشور دنیاست که در آن شبکه ملی سوخت رسانی برای هیدروژن وجود دارد.

حدود ۱۰ جایگاه سوخت رسانی هیدروژنی در نقاط استراتژیک کشور راه اندازی شده است. مدیرعامل «دانمارک هیدروژن»، شبکه ملی سوخت رسانی هیدروژن در دانمارک درباره خودورهای هیدروژنی می گوید:

«در خودرو به جای باتری یک پیل سوختی هیدروژنی قرار دارد که در آن در اثر واکنش بین هیدروژن و اکسیژن، آب و الکتریسیته تولید می شود. در واقع یک واکنش شیمیایی رخ می دهد و تنها گازی که از اگزوز ماشین بیرون می آید بخار آب است.

هدف «طرح اروپایی تبدیل هیدروژن به سوخت اصلی خودروها» این است که طی دو سال حدود۵۰ جایگاه سوخت رسانی هیدروژنی در سرتاسر اروپا ساخته و تعداد خودروهای برقی هم که با هیدروژن کار می کنند دو برابر شود. اما مزیتهای خودرو هیدروژنی نسبت خودروهای برقی که با باتری کار می کنند چیست؟

این خودروها خیلی نرم حرکت می کنند و موتور آنها سروصدا نمی کند. یکی از مزایای این خودروها این است که می توانید از همان الگوهای موتورهای احتراقی استفاده کنید، یعنی می توانید به ایستگاه سوخت رسانی بروید و پیل سوختیِ خوردو را سه الی پنج دقیقه با گاز هیدروژن شارژ کنید و با آن بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر رانندگی کنید.»

اما چالش اصلی، تولید هیدروژن سبز از منابع تجدیدپذیر انرژی است. آیا خودروهای هیدروژنی خواهند توانست با خودروهای برقی که با باتری معمولی کار می کنند، رقابت کنند؟ مدیرعامل «دانمارک هیدروژن»،

شبکه ملی سوخت رسانی هیدروژن در دانمارک می گوید در جاده ها جای کافی برای انواع مختلف خودروهایی که آلاینده تولید نکنند هست. وسایل نقلیه در آینده ترکیبی از خودروهای الکتریکی و خودروهای هیدروژنی خواهد بود. در حال حاضر خودروهای هیبریدی داریم.

به نظرم هر سه نوع خودرو، یعنی خودرو هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی را در آینده خواهیم داشت. اما قبل از هر چیز باید بتوانیم با فناوری سوخت فسیلی رقابت کنیم و آن را از میدان به در کنیم.هدف این است که تا ۱۰ سال دیگر هیدروژن به عامل محرک صدها هزار خودرو در جاده های اروپا تبدیل شود.

 

 


  • اسکای نیوز:‌ابعاد زلزله در غرب ایران




اسکای نیوز گفت:‌زمین لرزه 7 و 3دهم ریشتری چندین استان ایران را لرزاند اما استان کرمانشاه بیشترین‌‌ آسیب را دیده است . بیشتر قربانیان از شهرستان سرپل ذهاب بود که در 15 کیلومتری مرز عراق واقع شده است.

در ترکیه نیز مردم استانهای کردنشین در جنوب شرقی این کشور از زلزله را احساس کردند. شبکه زلزله نگاری ملی کویت نیز اعلام کرد زلزله ای که مردم این کشور احساس کردند، ۴ تا ۵ درجه در مقیاس ریشتر بوده که پس لرزه یک زلزله قویتر بود که مرز عراق و ایران را به لرزه درآورد.

 


  •  شکایت عربستان سعودی از رژیم ایران به سازمان ملل متحد




ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی در یمن اعلام کرد، رسیدن تمامی خدمات انساندوستانه به بنادر تحت کنترل دولت قانونی این کشور، از سر گرفته شده است. ائتلاف عربی با همکاری دولت قانونی یمن تمامی بنادر و فرودگاههای این کشور را بر روی خدمات انساندوستانه و بازرگانی باز کرده است.

عبدالله المعلمی نماینده دایم عربستان سعودی در سازمان ملل گفت:‌ ائتلاف عربی اقدامات لازم را به عمل می آورد تا مانع کارشکنی حوثیها در رسیدن کمکهای انسان دوستانه شود .نماینده عربستان سعودی به نمایندگی از ائتلاف عربی

از سازمان ملل متحد خواست یک هیأت کارشناسی به ریاض بفرستد تا در مورد نحوه بازرسیها برای ممانعت از رسیدن سلاح و قطعات موشک و پول از ایران به کودتاگران در یمن بحث و گفتگو کنند.

 


  • اولین قرص دیجیتالی جهان؛ انقلابی در صنعت پزشکی




اولین قرص دیجیتالی جهان از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد. این دارو برای درمان بیماری‌های چون افسردگی و اختلال روانی بکار می‌رود. داروی دیجیتالی به پزشکان این امکان را می‌دهد تا بتوانند درمان بیمارانشان را پیگیری کنند. این قرص حاوی حسگری است که در زمان بلعیده شدن و تماس با مایعات معده فعال شده و اطلاعات را به موبایل فرد ارسال می‌کند.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: