گزارش خبری- آیا اروپا طناب نجات رژیم است ؟

تلویزیون رژیم -20 آبان- هیئت ۷۰ نفره از اتحادیه اروپا امروز به تهران می آید. هدف از حضور این هیئت در ایران بررسی ظرفیت های موجود و افزایش ظرفیت های همکاری به ویژه در بخش کشاورزی اعلام شده است.

روزنامه حکومتی جهان صنعت- 20 آبان

اروپایی‌ها برای مهار و محدود کردن توان نظامی ایران، خود نیز دارای انگیزه هستند و هرچند تعامل و توسعه روابط با ایران را انتخاب می‌کنند اما ایران مهار و کنترل‌شده را به یک ایران قدرتمند ترجیح می‌دهند... گفت‌وگوهای انتقادی که از زمان دولت سیدمحمد خاتمی میان ایران و اروپا آغاز شد. از جمله دستورهایی است که اعضای سیاسی این هیات بلندپایه آن را دنبال خواهند کرد... در این سفر دو طرف احتمالا برای تداوم و جهت‌بخشی به این گفت‌وگوها مذاکره خواهند کرد.

[caption id="attachment_49418" align="alignnone" width="400"]گزارش خبری روزنامه حکومتی جهان صنعت- 20 آبان : اروپایی‌ ها ( یک )ایران مهار و کنترل‌شده را به یک ایران قدرتمند ترجیح می‌دهند[/caption]

جوان ارگان بسیج سپاه پاسداران- 20 آبان

اروپا در مسیر تضییع منافع فراهسته‌ای ایران:

مواضع ضدایرانی اروپایی‌ها اگر چه طی روزهای اخیر «جامعیت – شمولیت» بیشتری به خود گرفته... در آخرین مصداق می‌توان از گفته‌های اخیر گنس روماته، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه یاد کرد که بیان می‌کند‌: «برنامه موشک بالستیک ایران از نظر ما با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تطابق ندارد».



تلویزیون رژیم- 19 آبان



رییس جمهور فرانسه در ادامه سفر به منطقه به عربستان رفت. ماکرون در عربستان با ولیعهد سعودی دیدار کرد. رییس جمهور فرانسه که پیش از عربستان به امارات رفته بود در این کشور گفت اعمال تحریم میتواند پاسخی به برنامه موشکی ایران باشد.

ماکرون افزود باید در برابر فعالیت موشکی ایران تعاملی وجود داشته باشد و اگر شرایط ایجاب کند امکان تحمیل تحریمهایی علیه این کشور وجود دارد.

ماکرون گفت: برنامه موشکی ایران به شدت نگران کنند است و باید درباره ان مذاکرات اغاز شود.

مکرون: فرانسه راهبردی را اتخاذ خواهد کرد که به تکمیل توافق هسته‌ای که خواستار حفظ آن هستیم می انجامد. این راهبرد ِبا آغاز مذاکرات درباره موشکهای ایران و تلاش برای همراه کردن بیشتر شرکا با مواضع ما انجام خواهد شد.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع- 19 آبان

نمی‌دانیم رئیس‌جمهور فرانسه بر چه‌مبنایی اظهارات مداخله‌جویانه علیه توان دفاعی کشور مطرح کرده است؟ سخنان رئیس‌جمهور فرانسه علیه ملت ایران و توان دفاعی کشور، مداخله در امور داخلی کشور ما محسوب می‌شود و قطعاً باید پاسخی به این اظهارات از سوی مقامات دستگاه دیپلماسی کشور به آنها داده شود.

سخنان رئیس‌جمهور فرانسه علیه ملت ایران و توان دفاعی کشور، مداخله در امور داخلی کشور ما محسوب می‌شود و قطعاً باید پاسخی به این اظهارات از سوی مقامات دستگاه دیپلماسی کشور به آنها داده شود.



خبرگزاری حکومتی آنا- 19 آبان

صحبت‌های ضدایرانی رئیس جمهور فرانسه خصوصا درباره موشکهای ایران و حمله موشکی یمن به عربستان باز کردن راهی در این کشور برای استفاده منفعت طلبانه از میانجی گیری و واسطه گری در این زمینه است.

آخوند علی سعیدی نمایش جمعة شاهرود- 19 فروردین

دولتمردان مراقب اروپایی هاباشند، آن ها نقش پلیس خوب را ایفا می کنند... وابستگی اروپایی ها به آمریکا بسیار زیاد است، هیچ گاه به خاطر ایران روبروی آمریکا نخواهند ایستاد.



مواضع اروپایی‌ها تا حدی خردمندانه به‌نظر می‌رسد. هم می‌خواهند که هیاهوی آمریکایی‌ها را ساکت کنند و هم نمی‌خواهند موضوع موشکی ایران به یک بحران غیرقابل بازگشت تبدیل شود... بهتر است که ما هم با آغاز مذاکره خطر جنگ و تحریم را از سر بگذرانیم. اگر مذاکره نکنیم ممکن است که اروپایی‌ها مواضع تند و تیز آمریکایی‌ها را در این مورد همراهی کنند

بیشتر بخوانید :

غیظ رژیم از مواضع کشورهای اروپایی برای گشودن مسیر مذاکره غیر‌هسته‌یی با رژیم ایران


آثار سیاست جدید آمریکا بر روابط رژیم با اروپا


تغییر سیاست، موضع اروپا و ادعای رژیم

لطفا به اشتراک بگذارید: