This browser does not support the video element.

فاجعه زلزله ، گزارشات گزارشگران سیمای آزادی – فراخوانهای کمک رسانی

فاجعه زلزله


گزارشهایی از مناطق زلزله زده و فراخوانهایی از داخل میهن برای همبستگی و کمک رسانی به زلزله‌زدگان.

 

رویتر گزارش داد: در پی مرگبارترین زمین لرزه یک دهه گذشته در ایران, حداقل 530 نفر کشته و بیش از 8000 نفر زخمی شدند.

رویتر به نقل از خبرگزاری رسمی رژیم افزود: رژیم ایران روز سه شنبه گفت عملیات نجات در استان کرمانشاه در غرب ایران که روز یکشنبه توسط یک زلزله هفت و سه دهم ریشتری صدمه دید, پایان یافت.

 

ادعای پایان عملیات نجات از سوی رژیم، درحالیست که آسو شیتدپرس، همزمان، خبر ۵۳۰کشته در زلزله ایران را مخابره کرد و نوشت: امدادرسانان روز سه شنبه با استفاده از بیل میکانیکی در میان آوارهای خرابی ساختمان ها کاوش میکنند و هرزمان که جسد جدیدی پیدا می شود، زنان گریه کنان به خدا پناه می آورند.

 

گزارشهایی از درد و رنج هموطنان زلزله‌زده در مناطق غرب کشور:

 

مردم به جان داغدار و مصیب زده مناطق زلزله زده طی گفتگوهایی با افشای دجالگریهای رژیم در مورد کمک رسانی به مناطق زلزله زده، تاکید می کنند که رژیم آخوندی از کمترین رسیدگی به مناطق زلزله زده خودداری کرده و مردم را به حال خود رها کرده است. به شماری از این اظهار نظرها که در شبکه های اجتماعی منتشر شده توجه فرمایید

به اذعان مقامات رژیم، در جریان زلزله کرمانشاه، دستکم 12 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله زده به طور 100 درصد تخریب شده و 45 هزار واحد نیز نیازمند تعمیرات اس..

همچنین اعلام شد که در این زلزله ۴۴ مدرسه و واحد آموزشی تخریب شده و دیگر قابل استفاده نیستند. سایر مدارس باقی مانده نیز با خساراتی که دیده اند خطرناک توصیف شده و قابل استفاده نیستند . در فاجعه زلزله کرمانشاه حداقل 21 دانش آموز و دو معلم چان خود را از دست داده اند.

شماری از مقامات رژیم به کمبود امکانات و عدم رسیدگی رژیم به زلزله زدگان اعتراف کردند. .

مصری عضو مجلس آخوندی از کرمانشاه به مشکل کمبود امکانات برای اسکان موقت مردم که خانه هایشان تخریب شده است اعتراف کر د و گفت:: آنها مجبور هستند ساعت‌های شبانه‌روز را در خیابان‌ها و مناطق باز سپری کنند.

یک کارگزار رژیم تحت عنوان مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اعتراف کرد که 1930 روستای استان کرمانشاه در اثر زلزله صدمه دیده است

شهردار رژیم در ازگله که مرکز زلزله بوده است می گوید: کودکان یکساله و دو ساله ازگله دو شب است در سرما می‌خوابند. تاکنون هیچ چادری برای ما نیامده و.این دو روز را با مشکلات بسیار زیادی سپری کردیم.

وی گفت: علاوه بر چادر به وسایل گرمایشی مانند گاز پیک نیک هم نیاز داریم.
لطفا به اشتراک بگذارید: