This browser does not support the video element.

شورای ملی مقاومت – فراخوان مریم رجوی به اقدامهای موثر علیه رژیم آخوندی

شورای ملی مقاومت


تصویب شصت و چهارمین قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران در کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد

فراخوان مریم رجوی به اقدامهای موثر شورای امنیت علیه دیکتاتوری آخوندی و تشکیل کمیته تحقیق ملل متحد پیرامون قتل عام 67 و محاکمه و مجازات مسئولان جنایت علیه بشریت

اجلاس کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد، شصت و چهارمین قطعنامه محکومیت دیکتاتوری آخوندی به خاطر نقض حقوق بشر را با ۸۳ رای مثبت به تصویب رساند.

 

درپی تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران در کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد، رئیس جمهور برگزیده مقاومت خواهان اقدامهای موثر علیه رژیم آخوندی از سوی شورای امنیت و تشکیل کمیته تحقیق ملل متحد برای تحقیق پیرامون قتل عام 1367 و محاکمه و مجازات مسئولان آن شد.

در اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت در این باره آمده است:

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت، ضمن استقبال از تصویب شصت و چهارمین قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران، گفت اکنون زمان آن است که جامعه بین المللی و بویژه شورای امنیت ملل متحد به اقدامهای موثر و عملی علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران بخاطر نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق بشر در ایران به ویژه اعدامهای وحشیانه، جمعی و خودسرانه بزند.

خانم رجوی با اشاره به فراخوان قطعنامه «برای ایجاد روند حسابرسی موارد جدی نقض حقوق بشر از جمله مواردی که ارگانهای قضایی و امنیتی در آنها نقش داشته اند» و «خاتمه دادن به مصونیت از مجازات برای عاملان این نقض ها»، گفت بالاترین مصداق نقض جدی حقوق بشر، قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 است که تمامی ارگانهای رژیم آخوندی و سران آن از خامنه ای تا رئیس جمهور، دستگاه قضاییه و مجلس آخوندی و بالاترین مقامات دستگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم.. در آن دست داشته و از آن دفاع میکنند و تا کنون از هر مجازاتی مصونیت داشته اند. از این رو تحقیق پیرامون این جنایت بزرگ علیه بشریت و محاکمه مسئولان آن یک آزمایش بزرگ در مقابل جامعه جهانی است.

وی با اشاره به گزارش دبیرکل ملل متحد و گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران که «به تحقیقات جامع و مستقل در مورد قتل عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ » فراخوان میدهد، خواستار تشکیل یک کمیته تحقیق توسط ملل متحد در این رابطه شد و گفت این اولین قدم برای پایان دادن به مصونیت جنایتکارانی است که 38 سال است بر ایران حکومت میکنند.

 

در ادامه اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت آمده است : قطعنامه کمیته سوم «نگرانی جدی خود را نسبت به «آمار بالا و متعدد اعمال و اجرای مجازات اعدام...از جمله اعمال حکم اعدام علیه نوجوانان و نفراتی که در زمان ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال سن داشتند و اعدامهای انجام شده برای جرائمی که واجد شرایط جرائم بسیار جدی نیستند و در اساس متکی بر اعترافات اجباری بوده اند»، ابراز داشت و رژیم ایران را «به لغو اعدامها در ملأ عام، هم در قانون و هم در عمل» فراخواند.

قطعنامه همچنین از رژیم ایران خواستار شد «چه در قانون و چه در عمل، هیچ کس مورد شکنجه یا سایر رفتارهای بیرحمانه، غیر انسانی یا اهانت آمیز ..... قرار نگیرد» و « استفاده گسترده و سیستماتیک از بازداشت خودسرانه، ازجمله استفاده از شیوه‌هایی برای هدف قرار دادن افراد دو تابعیتی و شهروندان خارجی و پایبندی به تضمینهای پروسدوری در قانون و در عمل، برای اطمینان از استانداردهای محاکمه عادلانه» را متوقف کند.

این قطعنامه رژیم آخوندی را «به رسیدگی به شرایط بد زندانها، به از بین بردن محرومیت دسترسی به درمان پزشکی مکفی و خطر مرگ که زندانیان با آن مواجه هستند» به پایان بخشیدن به« اعمال محدودیتهای گسترده وجدی علیه حق آزادی بیان، عقیده، اجتماع و تجمع صلح آمیز » و «خاتمه دادن به اذیت و آزار و تهدید و ارعاب شکنجه مخالفان سیاسی، مدافعان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان و اقلیتها، رهبران کارگری، فعالان حقوق دانشجویان، فیلم سازان، روزنامه نگاران و بلاگرها، مدیران صفحات رسانه های اجتماعی، کارکنان رسانه ها، رهبران مذهبی، هنرمندان، وکلا و افراد متعلق به اقلیتهای مذهبی شناخته شده و شناخته نشده و خانواده های آنها»، و به «آزاد کردن افرادی که بخاطر اعمال این حقوق مشروع، خودسرانه بازداشت شده اند و فسخ کردن محکومیتهای سخت و ناروا، شامل مجازات مرگ و تبعید داخلی طولانی مدت و خاتمه دادن به انتقام گیری علیه افراد بخاطر همکاری آنها با مکانیزمهای حقوق بشری سازمان ملل» و پایان دادن به « تمامی اشکال تبعیض و نقض حقوق بشر علیه زنان و دختران» و « افراد متعلق به اقلیتها»، فرا میخواند.

استبداد مذهبی حاکم برایران و به ویژه ارگانهای سپاه پاسداران ولایت فقیه، در واکنشهایی سراسیمه علیه تصویب شصت و چهارمین قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی توسط ملل متحد، خشم و هراس دیکتاتوری بحران زده آخوندی را از این شکست بزرگ و خفت بار در عرصه بین المللی برملا کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ آبان ۱۳۹۶ (۱۴نوامبر۲۰۱۷)
لطفا به اشتراک بگذارید: