توافق آمریکا و روسیه در سوریه و پیام آن برای رژیم

لابد در خبرها شنیدید که ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر آسیایی خودش، در ویتنام با پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتتگو کرد؛ در بیانیة مشترکی که دو طرف صادر کردند، بر ضرورت ایجاد یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه و حفاظت از حاکمیت و استقلال آن تأکید کردند.

مسئولین وزارت خارجه آمریکا تاکید این بیانیه را یک دستاور مهم دیپلوماتیک و توافق آمریکایی ـ روسی در مورد آینده سوریه توصیف کردند.

آنها تاکید کردند که دو قدرت بزرگ میخواهند که سوریه یک کشور یکپارچه و بدون حضور نیروهای خارجی باقی بماند که این حرف اشاره آشکاری به رژیم آخوندی و شبه نظامیان وابسته به آن است.

منابع آگاه گفتند که وزارت خارجه‌های دو کشور آمریکا و روسیه ماهها روی این توافق و جزییات اون کار کردند و به توافق رسیدند. بنابراین معلوم می‌شه که محتوا و هدف چند روز پیش پوتین به تهران که رژیم سعی می‌کرد اون رو همراهی و اتفاق نظر با روسیه جلوه بدن، این بوده که پوتین با خودش این پیام رو آورده که روزگار بشار اسد به پایان رسیده و شما هم باید دست و پاتون رو از سوریه جمع کنید و سر جای خودتون بنشینید. و روشنه که وقتی چنین توافقی بین آمریکا و روسیه صورت گرفته باشه و با توجه به این که نیروی هژمون و مسلط در سوریه هم نه رژیم بلکه روسیه است، رژیم چاره‌یی جز تمکین نداره.

اگر چه رژیم تلاش کرد در این جریان با موشک پرانی به عربستان خودی نشون بده و و در آستانة عقب‌نشینی ناگزیر از سوریه، امتیازی بگیره، اما این موشک در واقع توی سر خودش فرود اومد و جمع کردن بساط موشکی رژیم رو برای جامعة جهانی و اروپا در اولویت قرار داد.
لطفا به اشتراک بگذارید: