This browser does not support the video element.

جنگ علنی میان عربستان سعودی و رژیم ایران- ۲۰ دقیقه - دوشنبه 22آبان ۹۶

 

1 ـ فاجعه زمین لرزه در غرب ایران، استمداد فوری مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت از مردم و جوانان استانهای غرب ایران برای کمک به زلزله‌زدگان .


2 ـ آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد:‌ از میزان تلفات و خسارات زمین لرزه در مرز ایران و عراق عمیقا اندوهگین هستم.


3 ـ فراخوان عربستان سعودی به اتحادیه عرب برای برگزاری اجلاس فوری در رابطه با دخالت‌های رژیم ایران در منطقه .


 

 


  •  سپاه پاسداران اختاپوس مرگ




سپاه پاسداران بر اقتصاد ایران چنگ انداخته و به چپاول سرسام آور دست می زند. تلویزیون العربیه در برنامه ای بنام تولید مرگ، سپاه پاسداران را به اختاپوسی تشبیه کرد که نقش های مختلفی را در حمایت از گروههای مرگ در کشورهای منطقه بازی می کند

سپاه پاسداران رژیم ایران بر یک سوم از درآمدهای ایران چنگ انداخته است. این نیرو جایی که در عمل نظامی شکست می خورد اهرم های اقتصادی اش را بکار می گیرد با صدها شرکت و دفاتری که دارد به کشورهای خارجی نفوذ می کند .

و با آزادی عمل شبه نظامی تولید می کند و برای پول شویی، تجارت سلاح و خریدن مزدور و بسیاری کارهای غیر قانونی علیه کشورهای عرب و دیگر کشورهای خاورمیانه و افریقا پوش های مختلف ایجاد می کند.

سپاه پاسداران رژیم ایران بعنوان یک موجودیت نظامی با آموزش فرماندهان شبه نظامیان و گروههای تروریستی و مسلح کردن آنها در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می کند. واقعیت ها نشان می دهد وقتی که عملیات نظامی آنها شکست می خورد .

بسیاری بازوی اختاپوسی دارند که برای نفوذ در کشورهای منطقه آنها را در پهنه های اقتصادی و اجتماعی بکار می گیرند. بازوهای اقتصادی سپاه پاسداران رژیم ایران بعد ازشروع جنگ ایران و عراق تشکیل شد.

با بهانه جنگ ایران و عراق بسیاری از امتیازهای اقتصادی و سرمایه گذاری در زمینه های راه و ساختمان به آنها داده شد و امپراطوری اقتصادی آنها در دوران احمدی نژاد بزرگ شد. آنها توانستند نزدیک به یک سوم از درآمدهای ایران را بدست بگیرند .

نزدیک به ۶۰ معبر آبی در خلیج فارس را به خود اختصاص دادند . ۱۰ فرودگاه از جمله فرودگاه پیام ، فرودگاه خمینی و مهرآباد را به قبضه خود در آوردند .۲۵ دروازه در فرودگاه بین المللی مهرآباد از کنترل اداره گمرک خارج کردند.

از جمله نهادهای اقتصادی آنها مؤسسه خاتم الانبیاء است که در زمینه های نفت و گاز و مواد پتروشیمی و راه و ساختمان فعالیت می کند ،این مؤسسه بیش از ۸۰۰ شرکت وابسته به خود دارد

در این شرکت ها بیش از ۱۶۰ هزار نفر کار می کنند .

بر اساس اطلاعاتی که در سایت این مؤسسه وجود دارد تا کنون نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار پروژه انجام داده و بدون هیچ مناقصه ای بسیاری قرار دادها را از آن خود می کند. علاوه بر بانک ها سپاه پاسداران با مؤسسه آستان قدس رضوی که در کنترل خامنه ای است مرتبط است .

بنیاد شهید و بنیاد مستضعفین هم با بهانه های مختلف از مردم پول می گیرند و با فعالیت های اقتصادی که دارند پول درو می کنند .این میزان چپاول باعث شده که حتی حسن روحانی هم به آن اقرار کند و بگوید اقتصاد ایران در دست دولت با تفنگ است .

 

 


  •  ابراز انزجار از دخالتهای رژیم ایران در لبنان




مردم لبنان و جریانهای سیاسی و مذهبی آن از دخالتهای رژیم ایران ابراز انزجار می کنند. عبداللطیف دریان مفتی جمهوری لبنان بر روابط تاریخی و برادرانه میان کشورش و عربستان سعودی تاکید کرد.

ناظران عقیده دارند که اظهارات مفتی لبنان به منظور جلوگیری از تلاش شبه نظامیان حزب الله بعد از استعفای سعد حریری برای بحران سازی بوده که می خواهند با آن از خلع سلاحی که خواسته بسیاری کشورهای عرب و جهان است، فرار کنند.

اشرف ریفی وزیر دادگستری سابق لبنان دخالتهای رژیم ایران را محکوم کرد و در مقابل از نقش مثبت عربستان سعودی قدردانی کرد. اشرف ریفی : «بر اظهارات مفتی جمهوری لبنان که روابط میان لبنان و عربستان سعودی همواره برادرانه ،

تاریخی و مثبت بوده است تاکید می کنم. سابقه نداشته که عربستان سعودی در لبنان دخالتی منفی داشته باشد و از اینجا و طرابلس به آنها درود می فرستم. همواره نقش آنها مثبت بوده و به نفع مردم لبنان، همزیستی ، ثبات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی لبنان عمل می کرده اند .

این در حالی است که رژیم ایران از طریق اهرم های خبیثش مانند حزب الله تلاش کرده تا بافت اجتماعی لبنان تخریب کند و بر لبنان مسلط شود همه می دانند حزب الله حوثی ها را آموزش می داد، شبه نظامیانی که در عراق می جنگیدند را آموزش می داند.

و گروههایی که در کویت و بحرین و کشورهای عرب کارهای تروریستی می کردند را آموزش می داد» . حسن نصرالله سرکرده حزب الله لبنان با وقاحت گفت:‌ « فقط یک نمونه به من بگویید که یک ایرانی وارد لبنان شده تنها یک نفر را بگویید. دلیل بیاورید .

من با مسؤلیت پذیری و صادقانه می گویم که ایران در لبنان دخالت نمی کند» العربیه با ارائه سندی دروغگویی های حسن نصرالله را برملا کرد. وقتی که وی می گفت:‌ « بودجه حزب الله ، هزینه هایش ، آب و غذا و سلاح و موشک هایش از جمهوری اسلامی ایران است».

حسن نصرالله در سال ۱۹۸۰ میلادی هم گفته بود: برنامه ای که هیچ راه دیگری بجز آن نداریم چرا که بطور ایدئولوژیک به آن ایمان داریم برنامه دولت اسلامی و حاکمیت اسلام است و اینکه لبنان یک جمهوری اسلامی تنها نیست بلکه بخشی از جمهوری اسلامی بزرگ است که صاحب زمان و نایب برحق آن ولی فقیه امام خمینی است».

 

 


  •  جنگ علنی میان عربستان سعودی و رژیم ایران




فاکس نیوز می گوید: یک جنگ جدی میان عربستان سعودی و رژیم ایران در جریان است. این جنگ در یمن و لبنان خیلی آشکار است. فاکس نیوز: این موشکی است که به سوی ریاض پایتخت سعودی می رفت. عربستان سعودی آنرا یک اقدام جنگی توسط رژیم ایران خواند و گفت:‌

شبه نظامیان در یمن آنرا شلیک کرده اند ولی رهگیری شد. به گفته عربستان سعودی پرتاب موشک کار رژیم ایران است. ارتش آمریکا می گوید این موشک علائم ساخت رژیم ایران را دارد: ژنرال جفری هریگیان از فرماندهی مرکزی نیروی هوایی:

«تصاویری هست که این نقاط را برای من به رژیم ایران متصل می کند. این که چه کسی در پشت این موشک و توانمندیهای آن قرار دارد». وزیر خارجه رکس تیلرسون که به آسیا سفر کرده است می گوید موشک به نظر می رسد منشا ایرانی دارد.

او گفت« فکر می کنم زمانی که ما بتوانیم آنرا با برخی تحقیقات عملی تایید کنیم این امر در تصمیم گیری برسر گام بعدی مشخصاً در شورای امنیت کارایی دارد زیرا که نقض قطعنامه های مشخص شورای امنیت در رابطه با تامین تسلیحات یک منطقه جنگی را نشان می دهد ».

عربستان سعودی با شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در یمن مبارزه می کند که این بخشی از یک جنگ گسترده نیابتی با رژیم ایران دشمن منطقه ای آن است. در لبنان عربستان سعودی می گوید دخالت حزب الله مورد حمایت رژیم ایران در دولت لبنان گسترش یافته است،

فعالیت های حزب الله در لبنان عملاً اقدام جنگی علیه عربستان سعودی است . عربستان سعودی از شهروندان خود خواست لبنان را ترک کنند. آخر هفته سعد حریری نخست وزیر مورد حمایت عربستان سعودی استعفا داد و این کار را از عربستان انجام داد و هنوز آنجاست.

وزیر تیلرسون می گوید: هیچ دلیلی ندارد که مقامهای عربستان سعودی حریری را علیه خواست خود نگه داشته باشند. متحدین آمریکا نیز تلاش دارند که از افزایش تنش جلوگیری کنند . امانوئل ماکرون به ریاض پرواز کرد تا با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کند.

 


  •  فشارهای غیرانسانی بر پناهجویان مانوس




فشارهای غیرانسانی بر پناهجویان مانوس افزایش یافته است. آنها میان مرگ و زندگی هستند: حدود ۶۰۰ پناهجویی که آرزویشان رسیدن به استرالیا بود، سال‌هاست که بدون هیچ گونه رسیدگی و خارج از هرگونه چهارچوب قضایی در بازداشتگاهی واقع در جزیره مانوس زندانی شده‌اند.

این جزیره بخشی از خاک پاپوآ گینه نو در اقیانوس آرام است و بازداشتگاه آن به طور رسمی در نهم آبان ماه گذشته بسته شده است، اما افراد ساکن در آن از ترس خشونت بومیان جزیره حاضر به ترک آن محل نیستند.

استرالیا هیچ قایقی را که حامل مهاجران باشد نمی‌پذیرد، حتی اگر شرایط پذیرش را داشته باشند. جولی بیشاپ، سرپرست نخست وزیری استرالیا می‌گوید: کسانی که پناهنده نیستند و هیچ حقی ندارند باید به خانه‌شان برگردند.

سازمان‌های حقوق بشری از این سیاست استرالیا به شدت خشمگین هستند و آن را برای دولت این کشور شرم‌آور می‌خوانند. دولت پاپوآ آب و برق بازداشتگاه را قطع کرده و تنها یک روز به ساکنان آن فرصت داده تا محل را ترک کنند.

آنها یا باید به یک مرکز ترانزیت در جزیره بروند یا با قبول تمام خطرات به کشورشان برگردند. در میان پناهجویان مانوس افرادی از ملیت های مختلف از جمله ایرانی و افغان دیده می شوند. در ژوئیه ۲۰۱۳، پلیس محلی پاپوآ به همراهی تعدادی افراد بومی به بازداشتگاه حمله برد

و تعدادی از پناهجویان را در درگیری مجروح ساخت. رضا براتی، پناهجوی ۲۳ ساله ایرانی در این حمله جان خود را از دست داد. در مورد وضعیت غیرانسانی پناهجویان در اردوگاه مانوس یک انیمیشن مستند 15دقیقه یی ساخته شده است باعنوان «تماسی از ناکجا آباد».

 


  •  جلسه وزرای دفاعی ناتو در بروکسل




جلسه وزرای دفاع ناتو تحت تاثیر تهدیدهای روسیه قرار گرفت. سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، می خواهد سازو کارهای لازم برای انتقال تجهیزات نظامی در قاره اروپا را فراهم کند. از جمله تقویت خطوط راه آهن و زیرساختهایی نظیر پلها و راهها و جاده ها.

گزارشهای ناتو در سالهای اخیر نشان می دهد که عبور و مرور تانکها و تجهیزات ناتو در قاره اروپا صدمات زیادی به زیرساختها زده است و همچنان این زیرساختها آماده نیستند تا برای انتقال تجهیزات و خودروهای سنگین نظامی از آنها استفاده شود.

در جلسه وزرای دفاع همچنین تصمیم جدی دیگری گرفته شد و آن هم اقدام به اعزام زیردریایی هایی خواهد کرد که در تمام آبهای منتهی به اروپا از امنیت این قاره محافظت خواهد کرد. یک کارشناس نظامی می گوید:

« وزرای دفاعی عضو این پیمان در بروکسل به این نتیجه رسیده اند که نیاز بیشتری به زیرساختها است. آنها دنبال تغییر استراتژی خود هستند. دلیل اصلی آن نگرانی‌ از عملیات نظامی گسترده روسیه در شرق اروپا و خصوصا اشغال شبه جزیره کریمه است.

پنجشنبه موضوع اصلی جلسه ناتو اعزام نیروهای نظامی به افغانستان بود. اعضای این سازمان تصمیم گرفتند 3هزار نفر از نیروهای خود را در افغانستان افزایش دهند. همچنین به دولت این کشور تجهیزات نظامی مورد نیاز برای مبارزه با طالبان را می دهند.

ناتو بار دیگر با توجه به افزایش تهدیدهای روسیه مانند دوران جنگ سرد در چند سال اخیر سعی می کند تعداد نظامیانش را خصوصا در مرزهای اروپا با روسیه بیشتر کند.

 


  •  پناهجویان مسلمان روهینگیا در مرز بنگلادش




تخمین زده می شود که هشت هزار پناهجوی جدید روهینگیا به بنگلادش وارد شده اند. آنها هر کدام از فجایعی که متحمل شدند سخن می گویند: پناهجویان روهینگیا که چند روز در گذرگاه مرزی معطل مانده بودند اکنون به اردوگاهی در ناحیه کاکس بازاردر جنوب شرق بنگلادش منتقل شده اند.

از زمان آغاز حملات نظامیان در ماه اوت در میانمار ششصد هزار پناهجو به بنگلادش گریخته اند. ستاره ۱۷ساله می گوید: «سربازها به خانه ما آمدند و دنبال پدرم می گشتند. پدرم پنهان شده بود و آنها مادرم را با چاقو کشتند.

وقتی پدرم بازگشت او را هم کشتند. هشت روز طول کشید تا به مرز برسم. غذایم که تمام شد برگ درخت و هر چیز دیگری که در جنگل پیدا می شد می خوردم.» این افراد هیچ اموالی به همراه ندارند اما هر کسی توانسته اسناد و مدارک به همراه بیاورد خیلی مراقب آنهاست.

برخی از آنها سند مالکیت زمین یا سند ازدواج را در آفتاب گذاشته اند تا خشک شود. عبدالرحیم که پنج فرزند دارد می گوید که این اسناد شاید روزی تنها وسیله بازگشتشان به خانه هایشان باشد. عبدالرحیم سی ساله می گوید:

«بیست و دو روز در راه بودم. پدرم در راه مرد و سه روز است در مرز منتظر هستم.» . سازمان های غیردولتی به این هجوم انبوه پناهجویان از ساحل رود ناف در میانمار عادت کرده اند. تیمهای سیار سازمانهای غیر دولتی به محض اینکه خبردار می شوند پناهجویان از مرز عبور کرده اند با غذا و آب به کمک آن ها می روند.

آسیب پذیرترین پناهندگان بلافاصله تخلیه شدند. برخی از آنها آن قدر ضعیف بودند که نمی توانستند راه بروند. امدادرسانان گزارش کرده اند که در بین پناهجویان زخم گلوله دیده اند. هر روز پناهجویان از روستاهای دیگر به سوی بنگلادش سرازیر می شوند.

و در اردوگاه های پر از پناهنده دنبال جایی برای خود می گردند به این ترتیب از نظر تعداد، این فرار جمعی در این مدت کوتاه را تنها با رخداد نسل کشی رواندا در سال ۱۹۹۴ میلادی می توان مقایسه کرد. سازمان ملل از آن بیم دارد که مسلمانان روهینگیا اگر به میانمار بازگردانده شود در اردوگاه های کار اجباری جای داده شوند.

 


  •  سعد حریری: رژیم ایران در همه امور لبنان دخالت می کند




سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان در یک گفتگوی زنده با تلویزیون المستقبل که از اغلب کانالهای تلویزیونی پخش شد استعفای خود را اقدامی در جهت منافع ملی مردم لبنان و پاسخی به دخالتهای رژیم ایران دانست.

وی گفت:‌ من نگران وضعیتی هستم که لبنان با آن روبروست . هر عملی که انجام می دهم در جهت منافع مردم لبنان است . در دوره اخیر هشدار دادم روندی که در منطقه طی می شود برای لبنان خطرناک است . ل

بنان با مجازاتهای آمریکا و کشورهای عرب روبروست . دخالت های رژیم ایران و حزب الله در یمن و بحرین باعث شده که این مجازات ها به مردم لبنان فشار بیاورد . نمی بایست حزب الله،‌ لبنان را تخریب کند.

سعد حریری افزود:‌ تهدیدات امنیتی علیه من بوده و این تهدیدات بخشی از تهدیداتی است که متوجه لبنان است و من می خواهم که از لبنان حفاظت کنم. وی تصریح کرد:‌ از جانب عربستان سعودی هیچ مداخله ای در لبنان نبوده است .

ولی این رژیم ایران است که در تمامی امورات داخلی کشورهای عربی دخالت می کند . سعد حریری در پاسخ به این سؤال که آیا شما بر به لبنان بر می گردید ؟ گفت:‌خانه حریری خانه همه لبنانی هاست و من آماده ام که برای مردم لبنان خود را فدا کنم.

ماهمه فدای لبنان میشویم.سعد الحریری اولین کسی نیست که خود رافدای لبنان می کند. سعد حریری افزود:‌ با استعفا می خواستم تا خطری که لبنانی ها را تهدید می کند و خطری که در آن هستیم را بیان کنم. من در عربستان سعودی آزادم و در صورتی که بخواهم از این کشور بیرون بروم فردا بیرون خواهم رفت .

 


  • موصل عراق؛ شهری که ویران شد




نه ماه جنگ با داعش در موصل عراق حاصلی جز ویرانی برای این شهر نداشت. تصاویری که پهپادها از غرب این شهر ثبت کرده اند نشان ‌می‌دهد که تقریبا تمام منطقه قربانی جنگ شده و ساختمان‌های آن ویران شده اند. هنوز تعداد کسانی که در این درگیری‌ها کشته شده‌اند مشخص نیست .

اما برآوردها نشان می‌دهد هزاران غیرنظامی در موصل جان خود را از دست داده‌اند. در نبرد میان دو طرف تقریبا تمام ابزار جنگی ویرانگر به کار گرفته شد: بمباران‌های هوایی، مین، توپخانه، عاملان انتحاری و خودروهای بمب‌گذاری شده. دهه‌ها طول می کشد تا دومین شهر بزرگ عراق بتواند تنها زیرساختهایش را بسازد

 

 


  •  امارات متحده عربی: پرتاب موشک ساخت رژیم ایران یک تنش خطرناک است




انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی: پرتاب موشکهای ساخت رژیم ایران به ریاض توسط شبه نظامیان حوثی یک تنش خطرناک است. کشورهای عربی فرصتهای عظیمی برای همکاری با جامعه جهانی دارند تا تهدیدهای رژیم ایران را متوقف کنند.

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: