This browser does not support the video element.

رژیم ایران به عربستان اعلان جنگ داده است- 20دقیقه - جمعه 19آبان۹۶

 1 ـ امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه:‌ فعالیتهای رژیم ایران در منطقه بسیار نگران‌کننده است. احتمال تحریم علیه برنامه موشکی این رژیم وجود دارد .


2 ـ نیکی هیلی در دیدار با یوکیا آمانو:‌ رژیم ایران باید دسترسی کامل به همه سایتهایش را تضمین کند .


3 ـ کویت، امارات، بحرین و عربستان به شهروندان خود دستور دادند از لبنان خارج شوند، آنها سفر اتباع خود به لبنان را هم ممنوع کردند .


 


  •  زلزله استعفای سعد حریری




استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان زلزله ای در این کشور ایجاد کرد. بیرون کشیدن سعد حریری از ریاست دولت باعث به هم ریختگی تمامی ائتلافها می شود و میز حزب الله را چپ می کند . گروهی که دولتی در داخل دولت لبنان ایجاد کرده است.

ائتلافی که باعث شد میشل عون به ریاست جمهوری برسد از نظر مخالفان نتیجه ای جز ادامه حاکمیت حزب الله در لبنان نداشته است .گروهی که یا هسته های تروریستی اش را به کشورهای همسایه می فرستد یا در این کشورها شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران را در جهت منافع آخوندهای تهران سازماندهی می کند.

بعد از استعفا مشابه قبل از استعفا نخواهد بود، این چیزی است که همه در لبنان آنرا می دانند ولی همه نسبت به مرحله پیش رو نگرانند. همه در لبنان در انتظار چیزی هستند ولی کسی نمی داند که چه چیزی در راه است.

معین المرعبی وزیر امور آوارگان لبنان با اشاره به دیدار ملک سلمان و سعد حریری می گوید:‌ این دیدار این پیام را به مردم لبنان می دهد که عربستان سعودی خواهان امنیت و ثبات لبنان و توسعه و پیشرفت این کشور است ...

لبنان کشوری عرب است و دست در دست دوستان و برادران عربش دارد . لبنان کشوری دارای تمدن و خواهان توسعه و پیشرفت است . لبنان تروریست نیست . تروریسم فقط در اذهان رژیم ایران و مزدوران آنهاست .

مزدورانی مانند حزب الله و حشد الشعبی و امثال آنها .طبعا مردم لبنان بدنبال دولتی قانونی هستند . امکان ندارد که لبنان مزدور باشد یا محل استقرار رژیم ایران باشد یا به آخوندهای حاکم بر ایران تمایل داشته باشد.

 


  •  وضعیت بحرانی حزب الله در لبنان




در حال حاضر طرحهایی برای مقابله با رژیم ایران در کنگره آمریکا بررسی می شود . آیا واشینگتن برای مقابله با حزب الله بیشتر از این هم انجام خواهد داد؟ حنین غدار سرپرست پژوهشگران در مؤسسه مطالعات خاور نزدیک در واشینگتن:

این طرحهایی که در واشینگتن تصویب خواهد شد بخشی از استراتژی مقابله با عوامل رژیم ایران در منطقه است . این طرحها علاوه بر شبه نظامیان، علیه سپاه قدس و سپاه پاسداران هم هست این بخشی از استراتژی کامل آمریکاست.

مجازات ها گام اول است چونکه هنوز عمل نظامی تعیین تکلیف نیست. ولی گام اول مجازات هاست و گامهای بعدی هم وجود خواهد داشت و گسترده خواهد بود. العربیه : آیا بعد از استعفای سعد حریری نگرش ویژه ای نسبت به لبنان وجود دارد ؟

حنین غدار: از نظر واشنگتن لبنان مهم است. دولت آمریکا استعفای حریری را درک می کند . بعد از استعفای حریری لبنان به بخشی از استراتژی آمریکا علیه رژیم ایران تبدیل شده است. یعنی استعفای حریری یک بعد منطقه ای به خود گرفت و یک موضوع داخلی نیست .

منطقه ای است چرا که رژیم ایران را باید در سوریه و عراق و لبنان مهار کرد. العربیه : شما اشاره کردید که حزب الله بعد از استعفای حریری با فشارهایی روبرو شده چرا که پوشش سیاسی از رویش برداشته شده آیا آنها به یک بن بست واقعی افتاده اند ؟ از مجازاتهای آمریکا گرفته تا مجازاتهایی که کشورهای عرب بر آنها اعمال می کنند.

حنین غدار: در لبنان جامعه شیعیان یکدست نیست چیزی بنام جامعه شیعه یا جامعه حزب الله نیست پولهایی که از ایران و از منابع مختلف دیگر برای حزب الله می رسد بر اساس ارزیابی هایی که هست از ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار است .

این پول تنها و تنها برای عملیات نظامی هزینه می شود معنی اش این است که خدمات اجتماعی به طبقات فقیر جامعه بسیار کم شده . پول زیادی به دست آنها می رسد ولی صرف کارهای نظامی می شود .

تنها کسانی که از این پول استفاده می برند نظامیان حزب الله هستند می گویند تو به سوریه برو و بجنگ ما به تو حقوق و خدمات می دهیم . حزب الله بعنوان مقاومت در نظر شیعیان شکست خورده بعنوان دولت هم شکست خورده چرا که دولتی است که خدمات نمی دهد

 


  • رژیم ایران به عربستان اعلان جنگ داده است




عادل جبیر وزیرخارجه عربستان سعودی می گوید رژیم ایران با شلیک موشک از یمن به ما اعلان جنگ داده است. باید با این رژیم برخورد کرد: عادل جبیر در مصاحبه با سی ان بی سی گفت:‌موشک ساخت رژیم ایران بود،

مشابه همان موشکی بود که علیه شهردیگر ما در 22ژوئیه استفاده شده بود. از نوع موشکی است که دارای بیش از 900کیلومتر برد است. به صورت قطعات بداخل یمن قاچاق شده بود و بعد توسط کارشناسان سپاه پاسداران و حزب الله سرهم شده بود و بعد علیه شهرما پرتاب شد .

موشکی که در ریاض فرود آمد از همان نوع است و ما رژیم ایران را بخاطر آن مسئول می شناسیم. آنها هستند که این موشک ها را درنقص قطعنامه 2216 شورای امنیت تولید کردند. معتقدیم این کارشناسان رژیم ایران و حزب الله بودند که حمله علیه عربستان سعودی را آموزش داده و هماهنگ کرده بودند.

بنابر این معتقدیم این یک اقدام جنگی است. سی ا ن بی سی: دونالد ترامپ منتقد توافق اتمی با رژیم ایران بود و اوایل امسال نگرانی های بسیاری بود که این رژیم بسوی سلاح اتمی پیش می رود آیا این به معنی مسابقه بازمان است آیا این به معنی خنثی کردن رژیم ایران است قبل از این که یک قدرت اتمی شود؟

عادل جبیر: موضوع اصلاح توافقی است که نیاز به اصلاح دارد، توافق اتمی ضعیف بود. ۱۲ سال بعداز امضای توافق به پایان می رسد و محدودیت ها را که بر روی تعداد سانتریفوژهایی که رژیم ایران می تواند داشته باشد بر می دارد .

رژیم ایران بلحاظ تئوریک میتواند ۵۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ سانتریفوژ داشته باشد آنها می توانند به اندازه کافی اورانیوم غنی شده برای یک بمب را ظرف چند هفته تولید کنند و این بسیار بسیار خطرناک است.

ماده دیگری که باید سختگیری شود ماده بازرسی هاست که شامل سایت های اعلام نشده و سایت های نظامی است ما می خواهیم ببینیم که آژانس بین المللی انرژی اتمی کار قاطع تری در برخورد با این موضوع داشته باشد. این در رابطه با توافق اتمی بود قسمت دیگر مربوط به رفتار رژیم ایران است.

حمایت آن از تروریسم و برنامه موشک بالستیکی آن هردو نقض قطعنامه های بین المللی است . برای همین می خواهیم تحریم هایی علیه رژیم ایران بخاطر حمایت آن از تروریسم و نقض قطعنامه های سازمان ملل مربوط به موشک های بالستیکی را ببینیم .

باترکیب این سه یعنی اصلاح توافق اتمی و مورد حسابرسی قرار دادن رژیم ایران بخاطر حمایت از تروریسم و بخاطر برنامه موشکی می توان راه مؤثری برای برخورد با این رژیم پیدا کرد.

 

 


  •  مقابله با رژیمهای یاغی




ژنرالهای ارتش آمریکا می گویند تنها راه از بین بردن تسلیحات کشتار جمعی رژیم های یاغی یک حمله سراسری است. فاکس نیوز:‌ تهدید به استفاده از نیروی نظامی علیه کره شمالی در ذهن رئیس جمهور در تمام مدت سفر به آسیا بوده درذهن ژنرال های ارتش آمریکا هم بوده است.

آنها می گویند تنها راه از میان بردن تسلیحات کشتار جمعی رژیم های یاغی یک حمله سراسری است. دریک ارزیابی صریح، پنتاگون به کنگره هشدار می دهد که تنها راه امن و از بین بردن تسلیحات اتمی کره شمالی که در تاسیسات عمیق زیر زمین قرار داده شده استفاده از نیروها زمینی آمریکا برای انجام تهاجم زمینی است.

سناتور دموکرات دایان فاینستاین : این صریح ترین ارزیابی بود من زمان زیادی را برای خواندن اطلاعات صرف کرده ام و فرصت این را داشتم که وضعیت را با وزیر متیس بحث کنم معتقدم شروع یک جنگ صدها هزار نفر را خواهد کشت .

خبرنگار سی ان ان: بنا به نامه ای که توسط دریادار مایک دومان معاون مدیر نیروهای مشترک پنتاگون نوشته شده و نسخه یی از آن بدست واشنگتن پست رسیده است، واکنش کره شمالی احتمالاً استفاده از تسلیحات بیولوژیک و برنامه شیمیایی با توان تولید گاز اعصاب ، آبله، خون و گاز خفه کننده است.

ارتش آمریکا 375 نیروی نظامی در فرماندهی اقیانوس آرام دارد. 200 کشتی جنگی و ۵ ناو هواپیمابر و گروههای ضربت دارد. ارتش آمریکا 28500 نیرو در ۶ پایگاه در کره جنوبی دارد . آنها آماده به جنگ هستند.

نیروی هوایی آمریکا جنگنده های اف ۱۶ را به حالت آماده باش در آورده است که به مجرد دریافت فرمان شروع کنند. 15000 ملوانان و نیروهای تفنگداران دریایی در ژاپن مستقرند. نیروی هوایی اخیراً جنگنده های ضربتی اف 35 را برای اولین بار به ژاپن می فرستد.

7000 نیروی‌امریکایی در گوام مستقرند آنهم در کنار زیردریایی های تهاجمی آمریکا و نیز 6بمب افکن مافوق صوت که ماه گذشته ماموریت آزمایشی نزدیک کره شمالی انجام دادند. دونالد ترامپ : ما آسمان را تحت سلطه گرفته ایم ما دریا را در سلطه خود گرفته ایم مازمین وفضارا در سیطره خود داریم.

 


  • افزایش ضربات نیروهای دولتی یمن به کودتاگران حوثی در اطراف پایتخت




نیروهای دولتی یمن حمله شبه نظامیان کودتاگر حوثی به شهرستان میدی در استان حجه را ناکام گذاشتند. نیروهای دولتی همچنین مواضعی را در شهر تعز از حوثیها بازپس گرفتند. اسکای نیوز:

بدنبال ضربات نیروهای دولتی یمن و ائتلاف عربی، سردرگمی و آشفتگی زیادی شبه نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح را فرا گرفته است. کودتاگران در حمله به شهرستان میدیدر استان حجه ناکام مانده و شکست خوردند.

ارتش ملی موفق شد تهاجم گسترده حوثیها را به شکست کشانده و شماری از کودتاگران را به هلاکت برساند. در میان کشته شدگان، یکی از سرکردگان حوثیها بنام احمد یحیی متوکل ملقب به ابو حمزه دیده میشود.

همچنین در جریان نبردها، ژنرال محمد عبدالله اسدی از فرماندهان گارد جمهوری سابق که از سوی شبه نظامیان حوثی به فرماندهی عملیات برای بازپس گیری شهر میدی گمارده شده بود، کشته شد.

نیروهای دولتی در شهر تعز نیز ابتکار عمل را بدست گرفته و کودتاگران را مجبور کردند با تحمل تلفات سنگین و کشته وزخمی شدن شماری از آنان از چندین موضع در جبهه مقبنه عقب نشینی کنند.

پیشروی نظامی ارتش ملی ، با بمبارانهای فشرده ائتلاف عربی علیه مواضع کودتاگران همزمان بود. هواپیماهای جنگنده ائتلاف عربی ، حملاتی علیه ساختمان امنیت مرکزی در صنعا پایتخت یمن که در کنترل کودتاگران قرار دارد، انجام دادند. همچنین تجهیزات کودتاگران در شهرستان نهم در شرق پایتخت بمباران شد.

بمبارانها همچنین مواضع کودتاگران در شهرستان باقم در استان صعده در مرز با عربستان سعودی را فرا گرفت. در روزهای آینده نبردها با شبه نظامیان حوثی که مجری طرح و پروژه رژیم ایران هستند و مخالف هر گونه راه حل صلح آمیز هستند، شکل فشرده‌تری به خود خواهد گرفت.

 


  •  دونالد ترامپ :‌ علیه کسانی که تمدن ما را تهدید می کنند می ایستیم




دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به چین گفت:‌ مادامی که ما درکنار هم علیه کسانی که تمدن ما را تهدید می کنند بایستیم آن تهدید هیچوقت اتفاق نخواهد افتاد حتی فرصت آنرا هم نخواهد داشت.

همانطور که من در سخنرانی ام در سئول گفتم تمام جهان متمدن باید برای مقابله با تهدید کره شمالی متحد شوند. کل جهان اکنون به ما نگاه می کند. امروز با رئیس جمهور شی درمورد تعهد مشترکمان برای خلع سلاح کامل اتمی کره شمالی مذاکره کردیم.

توافق کردیم رویکردهای شکست خورده گذشته را که بسیار بودند تکرار نکنیم. توافق کردیم بطور کامل تمامی قطعنامه های شورای امنیت علیه کره شمالی را به مورد اجرا گذاشته و فشار اقتصادی را افزایش دهیم تاجایی که کره شمالی از مسیر غیرمسئولانه و خطرناک خود دست بردارد.

تمامی کشورهای مسئول باید به هم بپیوندند تا تسلیح و تامین مالی و حتی تجارت با رژیم قاتلان درکره شمالی را متوقف کنند. ما باید به همراه هم این منطقه و جهان را از تهدید بسیار جدی اتمی رها کنیم. این امر نیازمند حرکت جمعی، قدرت جمعی و فداکاری جمعی است تا صلح را بدست آورد.

برای رسیدن به آینده ای امن تر برای همه و حفاظت از شهروندانمان از افراطی گری و تروریسم رئیس جمهور شی و من همچنین متعهد شدیم که برای آینده ای صلح آمیز برای افغانستان کار کنیم.

تروریست ها تهدیدی برای کل بشریت هستند و ما تروریسم اسلام افراطی را متوقف خواهیم کرد.

 


  •  طرح تاکسیهای پرنده با مشارکت ناسا




شرکت اوبر از طرح تازه خود با نام «اوبر پرنده» خبر داد. این طرح قرار است تا سال ۲۰۲۰ و با همکاری ناسا اجرایی شود. این پروژه برای سه شهر دالاس-فورت ورث در ایالت تگزاس، لس آنجلس و دبی در امارات متحده عربی برنامه ریزی شده است.

جف هولدن، مدیر اجرایی این پروژه می‌گوید: «نگاه ما به آسمان است، زیرا امکان جابجایی افراد در فضای شهری دغدغه اصلی ماست. می‌خواهیم در این زمینه انقلاب ایجاد کنیم. آگاه هستیم که آینده حمل و نقل در گرو بالابردن توانایی رفت و آمد است.

شاهد هستیم که امروز در حمل و نقل مشکلاتی وجود دارد. باید برای حل این چالش‌ها نوآوری‌‎های انقلابی کرد.» در گام نخست برای هر پرواز یک خلبان در نظر گرفته شده است. با اینحال این شرکت اعلام کرده که در دراز مدت در نظر دارد تا پروازهای خودکار و بدون خلبان ارائه دهد.

 

 


  • درخواست فوری برای راه ندادن رژیم ایران به هیأت رئیسه یونسکو




دکتر شیمون ساموئل نماینده دائمی مرکز سایمون وزینتال در یونسکو گفت نباید رژیم ایران را به هیأت رئیسه جدید یونسکو راه داد. بدنبال افشاگری این مرکز از ”زندان یونسکو“ در دزفول، بازداشت معلمان در روز بین المللی زبان مادری و خبرنگاران در روز آزادی مطبوعات, هیأت کره جنوبی از کاندیداتوری رژیم ایران برای هیأت رئیسه یونسکو اظهار انزجار کرد

 

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: