درخاطره ‌روزها۱۵آبان-۶نوامبر

 

[caption id="attachment_47014" align="alignleft" width="250"]۱۵‌آبان-۶نوامبرشکست رژیم آخوندی در نروژ ۱۵‌آبان-۶نوامبرشکست رژیم آخوندی در نروژ[/caption]

۱۵‌آبان-۶نوامبرشکست رژیم آخوندی در نروژ


پس از 2هفته شانتاژ و اعتراض گستردة رژیم آخوندی به سفارت و پارلمان نروژ و تهدید قطع روابط اقتصادی به‌خاطر دعوت از مریم رجوی به نروژ، در این روز رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران وارد «نروژ» شد، و مورد استقبال گستردة قرار گرفت.







[caption id="attachment_47015" align="alignleft" width="250"]۱۳۷۳پرتاب موشک به قرارگاه اشرف ۱۳۷۳پرتاب موشک به قرارگاه اشرف[/caption]

۱۵‌آبان-۶نوامبر‌‌‌‌ ۱۳۷۳پرتاب موشک به قرارگاه اشرف


بار دیگر رژیم آخوندی با نقض تعهد آتش‌بس بین ایران و عراق در سال 1367، 3 موشک کشتار جمعی اسکاد B به «قرارگاه اشرف» شلیک نمود. ‌فرماندة «یکان موشکی الحدید» سپاه پاسداران که دستوراتش را از خامنه‌ای دریافت کرده بود، بر پرتاب موشک‌ها نظارت داشت.





[caption id="attachment_47016" align="alignleft" width="250"]۱۳۵۷آغاز کابینة 2 ماهة ازهاری ۱۳۵۷آغاز کابینة 2 ماهة ازهاری[/caption]

۱۵‌آبان-۶نوامبر ۱۳۵۷آغاز کابینة 2 ماهة ازهاری


در جریان انقلاب ضدسلطنتی، بعد از نخست وزیری «شریف امامی»، شاه در این روز یک کابینه نظامی به ریاست «غلامرضا ازهاری» را روی کار آورد. اما شدت اعتراض مردم به حدی بود که «ازهاری» 2 ماه بیشتر دوام نیاورد و به اهدافش نرسید.







[caption id="attachment_47017" align="alignleft" width="250"]اعتصاب رادیو تلویزیون اعتصاب رادیو تلویزیون[/caption]

۱۵‌آبان-۶نوامبر ۱۳۵۷اعتصاب رادیو تلویزیون


در این روز کارکنان رادیو و تلویزیون ایران در اعتراض به دولت نظامی «ازهاری» اعتصاب خود را آغاز کردند. کارکنان قصد داشتند ضمن اعتراض به دولت نظامی، با اعتصاب خود فشار بیشتری بر دولت و شاه وارد سازند و سقوط آن را سرعت بخشند.







[caption id="attachment_47018" align="alignleft" width="250"]۱۳۴۱تلگرام خمینی به شاه ۱۳۴۱تلگرام خمینی به شاه[/caption]

۱۵‌آبان-۶نوامبر‌‌‌ ۱۳۴۱تلگرام خمینی به شاه


پس از تصویب لایحة انجمن‌های ایالتی و ولایتی، خمینی طی تلگرامی ضمن اعتراض به «اسدالله علم» به‌خاطر ممانعت از انعکاس تظلم‌نامه‌های روحانیون به شاه نوشت: «... می‌خواهند تمام کارهای خلاف دین و قانون را کرده به اعلیحضرت نسبت دهند ».







[caption id="attachment_47019" align="alignleft" width="250"]1861 میلادی رئیس جمهور در آمریکا 1861 میلادی رئیس جمهور در آمریکا[/caption]

۱۵‌آبان-۶نوامبر1861 میلادی رئیس جمهور در آمریکا


 : لینکن و جفرسون

یک سال پس از انتخاب «ابراهام لینکن» در سال 1860 برای ریاست جمهوری آمریکا و حوادثی که به جنگ داخلی «آمریکا» منجر شد، در این روز ایالات جنوبی آمریکا «جفرسون دیویس» را برای یک دوره 6 ساله به ریاست کنفدراسیون خود انتخاب کردند.



لطفا به اشتراک بگذارید: