This browser does not support the video element.

جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا- بیست دقیقه ۹آبانماه۱۳۹۶




  • بیست دقیقه ۹آبانماه۱۳۹۶




  • جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، تأکید وزیران خارجه و دفاع بر خروج نیروهای رژیم ایران از عراق




  •  سناتور تد کروز:‌ آژانس بین المللی انرژی اتمی فاقد توانایی راستی آزمایی از سایت های نظامی رژیم ایران است، زیرا نظام بازرسی برجام برای تسهیل تقلب طراحی شده است




  • ثامر السبهان وزیر مشاور در امور خلیج (فارس) عربستان: باید شبه نظامیان حزب الشیطان لبنان را عبرت دیگران کرد.







  •  وزیر کشور بحرین به «الشرق الاوسط» گفت:‌ رژیم ایران به ۱۶۰ فرد تحت تعقیب پناه داده است. آنها در عملیات تروریستی متعدد دست داشتند:



  • سپهبد شیخ راشد بن عبد الله آل خلیفه وزیر کشور بحرین گفت رژیم ایران به ۱۶۰ بحرینی تحت پیگرد دستگاه امنیتی این کشور که در عملیات تروریستی و ایجاد بی ثباتی دست داشتند پناه داده است.او افزود «دادگاه ضمن سلب تابعیت از این تروریست ها برای آنها حکم صادر کرده است. این افراد متهم به انجام عملیات تروریستی شدند که منجر به به کشته شدان ۲۵ مامور پلیس و زخمی شدن ۳۰۰۰ نفر دیگر شده است.»

    [caption id="attachment_46045" align="aligncenter" width="520"]20minuts-1396.08.10 وزیرکشور بحرین: رژیم ایران به ۱۶۰ فرد تحت تعقیب پناه داده است.[/caption]

    وزیر کشور بحرین با حمایت از استراتژی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال رژیم ایران گفت این سیاست جلوی مماشات با رژیم ایران و تلاشهای این رژیم برای دخالت در امور کشورهای دیگر را می گیرد. رژیم ایران تحت پوشش دیپلوماتیک و از طریق بازوهای گوناگونی مثل سپاه و «حزب الله» به اقدامات خرابکارانه و تروریستی خود می پردازد.

    آل خلیفه خاطر نشان کرد بی گمان استراتژی آمریکا در راستای برقراری امنیت و صلح جهانی به طور عام و حفظ امنیت منطقه ای خلیج فارس به طور خاص نقش مهمی دارد.

    او یادآور شد «بحرین از تلاش های منطقه ای و بین المللی و در راس آنها از تلاشهای آمریکا حمایت می کند. کلیه این تلاش ها در برای خشکاندن منابع مالی و ریشه های فکری و فرقه ای تروریسم است»

    [caption id="attachment_46047" align="aligncenter" width="520"]20minuts-1396.08.10 ژنرال متیس : آمریکا قطعا جلوی ارسال مواد انفجاری از ایران به بحرین را خواهد گرفت[/caption]

    او از اظهارات ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا که گفته است آمریکا قطعا جلوی ارسال مواد انفجاری از ایران به بحرین را خواهد گرفت قدردانی کرد.

    وزیر کشور بحرین افزود «رابطه مستقیمی بین سپاه پاسداران و اقدامات تروریستی در بحرین وجود دارد. بحرین همواره جلوی تهدیدات تروریستی ایستاده و خیلی از عملیات تروریستی را خنثی کرده است. بنا به شواهد عینی و اطلاعات دستگاه های امنیتی سپاه پاسداران به آموزش تروریست ها می پردازد. این عوامل تروریستی در پادگان های سپاه برای ساخت مواد انفجاری و بکاربردن سلاح خودکار و بمب های دست ساز آموزش می بینند. سپاه همچنین در انتقال مواد انفجاری به بحرین نقش دارد و از عوامل تروریستی در بحرین حمایت مالی می کند. سپاه ماموریت آموزش و تشکیل هسته های تروریستی را به عهده دارد.

    وی گفت دخالت رژیم ایران دارای جنبه های خطرناکی بوده و بر پایه صدور تفکر افراطی و فرقه ای استوار است. ما برای مقابله با اقدامات رژیم ایران باید تلاش های منطقه ای و بین المللی را افزایش داده و حمایت های مالی و تسلیحانی رژیم ایران از شبه نظامیان تندرو را متوقف کنیم.


  • جزئیاتی از کشته شدن سه کارشناس نظامی رژیم ایران در یمن





به گزارش اسکای نیوز ائتلاف عربی اعلام کرد یکی از هواپیماهایش سه تن از کارشناسان نظامی رژیم ایران را در استان مرزی حجه hajja همجوار با مرز عربستان سعودی کشته است. این در حالی است که رژیم ایران تلاش می کند دخالت در امور یمن را انکار کند


رژیم ایران نمی تواند حمایت هایش از کودتاگران حوثی و ارسال تسلیحات برای آنها را مخفی نگاه دارد

جنگ حوثی ها علیه مردم یمن و تضعیف ارکان دولت قانونی آن تنها با حمایت رژیم ایران و اعزام نیرو به صحنه های جنگ در این کشور صورت می گیرد

علاوه بر عناصر رژیم ایران شبه نظامیان حزب الله لبنان نیز در بسیاری از جبهه های جنگ یمن در کنار حوثی ها هستند

[caption id="attachment_46050" align="aligncenter" width="520"]20minuts-1396.08.10 جزئیاتی از کشته شدن سه کارشناس نظامی رژیم ایران در یمن[/caption]

منابع نظامی در یمن اعلام کردند روز شنبه گذشته سه تن از عناصر سپاه پاسداران در بمباران مواضع نظامی در استان حجه توسط ائتلاف عربی کشته شدند.

منابع مطلع تاکید کردند شبه نظامیان حوثی اجساد پاسداران کشته شده را به بیمارستان الثوره در استان حجه منتقل کردند . پس از آن روز یکشنبه آنها به صنعا منتقل شدند

استان حجه یک استان مرزی با عربستان سعودی است که شبه نظامیان حوثی با کمک کارشناسان نظامی رژیم ایران از آنجا موشک های بالستیکی را به سوی خاک عربستان سعودی شلیک می کنند

منابع یمنی تاکید می کنند کارشناسان نظامی رژیم ایران در یمن مسؤلیت مونتاژ این موشک ها را بعهده دارند که به استان ساحلی حدیده قاچاق می شود. این موشک ها برای هدف قرار دادن شهرهای آزاد شده یمن یا خاک عربستان سعودی است.

این موضوع باعث شده است که دولت قانونی یمن و ائتلاف عربی به مقابله با دخالت رژیم ایران در یمن برخیزند.

ولیعهد عربستان سعودی محمد بن سلمان چند روز پیش گفت اجازه نخواهیم داد تا حزب الله جدیدی در مرزهای عربستان سعودی تشکیل شود




  • آمریکا نباید توسط ملاهای تهران به گروگان گرفته شود




  •  جان بولتون میگوید ‌ ما نمی پذیرم آمریکا توسط کره شمالی یا ملاهای تهران به گروگان گرفته شود. بخشی از مصاحبه وی با فاکس نیوز را می بینیم:






[caption id="attachment_46051" align="aligncenter" width="520"]20minuts-1396.08.10 جان بولتن:آمریکا نباید توسط ملاهای تهران به گروگان گرفته شود[/caption]

تلویزیون فاکس نیوز:‌ کره شمالی آمریکا را تهدید می کند. این تهدیدها پس از آن صورت گرفت که آمریکا بمب افکن های اتمی خود را به حالت آماده باش ۲۴ ساعته درآورد. این اولین بار از زمان جنگ سرد است که آمریکا این بمب افکنها را به حالت آماده باش 24ساعته در می آورد.

رئیس جمهور به فاکس نیوز گفت اگر نیاز باشد آمریکا آماده پاسخگویی به کره شمالی است :

دونالد ترامپ : «ما برای هر چیزی آماده ایم ما چنان آماده ایم که شما باور نخواهید کرد و شوکه خواهید شد از این که ببینید تا کجا آماده ایم»

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد: ما نباید به کره شمالی اجازه دهیم به توانمندی زدن هر هدفی در آمریکا با تسلیحات حرارتی دست یابد. بنا به گفته مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مایک پمپئو کره شمالی به این هدف بسیار نزدیک شده است.

[caption id="attachment_46052" align="aligncenter" width="563"]20minuts-1396.08.10 بولتن: ما نباید به کره شمالی اجازه دهیم به توانمندی زدن هر هدفی در آمریکا با تسلیحات حرارتی دست یابد.[/caption]

در دیدار هفته آینده رئیس جمهور از ژاپن و کره جنوبی و چین مهمترین موضوع کره شمالی خواهد بود

فاکس نیوز:‌ آقای سفیر در مورد لحظات تاریخی و درمورد فرانکلین روزولت در روز ۱۱سپتامبر 1941 بگویید.

جان بولتون : این مقطع درست ۲ ماه قبل از حمله به پرل هاربر بود. پرزیدنت روزولت با یک تصمیم بسیار سخت مواجه شد. یکی از تصمیماتی که او در ۱۱ سپتامبر اعلام کرد این بود که اجازه شلیک اول را به زیردریایی ها و کشتی های آلمانی داد و گفت شما یک مار سمی را می بینید که آماده نیش زدن به شماست، شما صبر نمی کنیدبلکه آنرا می کُشید .

من فکر می کنم این درسی در پیشگیری است، درسی سخت است و درسی است که نمی خواهیم با آن روبرو شویم ولی فکر می کنم رئیس جمهور باید این را برای کره شمالی و چین روشن کند که آماده است مانندکاری که روزولت برای حفاظت از منافع آمریکا کرد انجام دهد .

فاکس نیوز: شما نوشته اید روزولت در تصمیم خود مشاهده کرد که سایرین خطر نازیسم را که جلوی چشمانش بود نادیده گرفتند تا زمانی که گلویشان را گرفت آیا فکرمیکنید کسانی در این کشور هستند که ممکن است قدرت و نفوذ داشته باشند ولی متوجه خطرات کره شمالی نباشند؟

بولتون : فکر می کنم دولت اوباما ۸ سال صرف کرد ولی تهدید را جدی نگرفت فکر می کنم آنها تهدید رژیم ایران را نیزجدی نمی گیرند .

در این مدت همواره گفته بودند که ما دوست نداریم ببینیم این دوکشور به سلاح اتمی دسترسی پیدا کنند!!! بعد معلوم شد که آنها در این مورد جدی نبودند. من این شکست را نمی پذیرم،من نمی پذیرم که آمریکا توسط رژیم کره شمالی یا ملاهای تهران به گروگان گرفته شود.


  • تحریمهای کره شمالی نتیجه داده است




جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا می گوید:‌ تلاش ما این است که تهدید کره شمالی را با گزینه های نظامی بسیار دفع کنیم


زیرنویس:‌ تحریمهای کره شمالی نتیجه داده است

[caption id="attachment_46053" align="aligncenter" width="520"]20minuts-1396.08.10 جیمز متیس:‌ تلاش ما این است که تهدید کره شمالی را با گزینه های نظامی بسیار دفع کنیم[/caption]

ژنرال جمیز متیس :ما باید این و اقعیت را برسمیت بشناسیم که رژیم کیم جونگ اون در شمال منطقه غیر نظامی، صلح و ثبات را تهدید می کند.

تلاش مشترک ما این است که این نوع تهدید را دفع کنیم یا این که گزینه های نظامی بسیار متعددی داشته باشیم تا بطور واقعی آن تهدید را به پایین ترین سطح خود کاهش دهیم. ما این گزینه ها را داریم.

تلویزیون فاکس نیوز:‌ وزیردفاع جیمز متیس این سخنان را در کره جنوبی ایراد کرد. این امر قبل از سفر 12روزه دونالد ترامپ به آسیاست که جمعه آینده شروع می شود. او 7 نوامبر از کره جنوبی بازدید می کند.

گوردون چینگ نویسنده کتاب قدرتنمایی اتمی، چالش کره شمالی علیه جهان و ستون نویس روزنامه دیلی بیست می گوید: در مورد کره شمالی کار زیادی می توان انجام داد و رئیس جمهور این کار را انجام داده است .

رئیس جمهور از اوایل بهار به سراسر جهان رفته، جریان پول به کره شمالی را قطع کرده است او در 29ژوئن یک بانک چینی را به خاطر پولشویی برای کره شمالی تحریم کرد و ارتباطات آن را از سیستم بانک جهانی قطع کرد.

او یک گام شگفت آور برداشت و در21سپتامبر دستور اجرایی صادر کرد و به همه کشورها پیام داد اگر شما با کره شمالی تجارت کنید شما دیگر با آمریکا تجارت نخواهید داشت.

این ها عملاً شروع به تاثیر گذاری کرده است زیراگزارشات تایید نشده ای حاکیست که مقامات سطح پایین در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی از دولت حقوق نمی گیرند و این دلیلی است که کیم جونگ اون برای ساختن موشک و بمب اتمی پول ندارد.

[caption id="attachment_46054" align="aligncenter" width="520"]20minuts-1396.08.10 کیم جونگ اون برای ساختن موشک و بمب اتمی پول ندارد.[/caption]

کیم جونگ اون بزودی بی پول خواهد شد... چین در اواخر سپتامبر به بانک های خود دستور داده است که روابطشان را باکره شمالی قطع کنند .

باید ببینیم که آیا به آن استمرار می بخشند یا خیر ولی این گامی به جلوست و ما شاهدیم که کشورهای آفریقایی نیز دیگر پرداخت پول به کره شمالی را متوقف کرده اندو این نتیجه مستقیم دیپلوماسی آمریکاست.

ما باید به سرعت پیشرفت کنیم زیرا کره شمالی طی حدود ۹ ماه خواهد توانست بمب اتمی را بربالای موشک های دور برد نصب کند و سرزمین آمریکا را هدف قرار دهد و البته ما نمی خواهیم دارای چنین توانمندی باشد

ما اکنون سه ناو هواپیمابر تحت فرماندهی ارتش هفتم در شبه جزیره کره داریم که بی سابقه است . بنابر این ما منابع نظامی کافی در منطقه داریم که کاملاً عزم آمریکا را نشان می دهد. ...




  •  دبیرکل ناتو: کره شمالی تهدیدی جهانی




  • دبیرکل ناتو در جریان سفر به آسیای جنوب شرقی بر ضرورت مقابله با تهدید کره شمالی تأکید کرد:




دبیر کل ناتو در جمع متخصصین امنیتی و دفاعی ژاپن اعلام کرد کره شمالی تنها تهدیدی علیه منطقه جنوب شرق آسیا نیست بلکه تهدیدی علیه کل جهان است.

ینس استولتنبرگ گفت: اروپا نیز به اندازه ژاپن نگران رفتار گستاخانه کره شمالی است.

دبیر کل ناتو افزود کره شمالی خطرناک است و تهدیدی مستقیم برای کشورهای منطقه شرق آسیا از جمله ژاپن و تهدیدی جهانی است.

[caption id="attachment_46056" align="aligncenter" width="520"]20minuts-1396.08.10 دبیرکل ناتو: اروپا نیز به اندازه ژاپن نگران رفتار گستاخانه کره شمالی است.[/caption]

استولتنبرگ ادامه داد، همه می‌دانند که بُرد موشک‌های کره شمالی به سواحل غربی آمریکا می‌رسد و همان موشک‌ها به مرز برخی کشورهای اروپایی نیز می‌رسد.

وی گفت ناتو قویا از فشار سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی بر کره شمالی استقبال می‌کند و خواستار بیشتر کردن تحریم‌ها است.

به گفته دبیرکل ناتو لازم نیست از قدرت نظامی استفاده شود بلکه باید از قطعنامه شورای امنیت برای این هدف استفاده کرد.

وی تصریح کرد اقدام نظامی علیه کره شمالی تبعات مخربی برجا خواهد گذاشت اما باید این اطمینان را داشت که تحریم‌ها کامل اعمال می‌شوند.


  • افت 20درصدی صادرات نفت و میعانات گازی ایران




باوجود دعاوی آخوند روحانی و وزیر نفتش بیژن زنگنه، صادرات نفت و میعانات گازی ایران به شدت افت کرده است. گزارشی از خبرگراری رویتر:


خبرگزاری رویتر به نقل از مقامهای نفتی رژیم آخوندی خبر داد: صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه جاری، اکتبر، نسبت به ماه سپتامبر تا ۲۰ درصد افت کرده و به کمترین میزان طی ۱۹ ماه گذشته رسیده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویتر از منابع کشتی‌رانی و تجاری نفت، صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه اکتبر به دو میلیون و ۹۰ هزار بشکه در روز رسیده است که ۲۰ درصد کمتر از میزان صادرات ماه قبل آن است.

[caption id="attachment_46062" align="aligncenter" width="520"]20minuts-1396.08.10 افت 20درصدی صادرات نفت و میعانات گازی ایران[/caption]

صادرات نفت ایران به اروپا ۳۹ درصد کاهش یافته و صادرات به آسیا ۹ درصد افت پیدا کرده است.

سعید خوشرو، مدیر بخش بین الملل وزارت نفت ، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویتر علت افت صادرات را «مشکلات فنی» عنوان کرد.

رژیم آخوندی ۴۹ میدان نفت و گاز را برای توسعه در قالب نوع جدید قراردادهای نفتی به شرکت‌های خارجی معرفی کرده، اما تاکنون تنها شرکت توتال و «سی‌ان‌پی‌سی» چین قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را امضا کرده اند. آنهم براثر تحریمهای جدید آمریکا و ریسک جریمه های سنگین زیر سؤال رفته است.


  • تنش میان اسپانیا و بلژیک بالا گرفته است. اسپانیا می گوید پیشنهاد اعطای پناهندگی بلژیک به رهبرکاتالونیا غیرقانونی است:




وزیر مهاجرت بلژیک روز شنبه در گفتگو با یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور از آمادگی بروکسل برای اعطای پناهندگی سیاسی به کارلس پوجدمون، رهبر منطقه کاتالونیا خبر داد.


وی تصریح کرد پذیرش چنین درخواستی از سوی بلژیک «غیرمنطقی» نیست.

وزیر مهاجرت بلژیک با تاکید بر اینکه ممکن است آقای پوجدمون در اسپانیا به زندان محکوم شود و زمینه برگزاری یک دادگاه عادلانه فراهم نیست، گفت در صورت مطرح شدن چنین تقاضایی از سوی رهبر کاتالانها، استرداد او به اسپانیا برای مادرید بسیار مشکل خواهد شد.

این در حالی است که تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا دررابطه با بحران کاتالونیا یا از موضع دولت اسپانیا دفاع کرده اند و یا اینکه موضعی کاملا بی طرف گرفته اند.

[caption id="attachment_46063" align="aligncenter" width="520"]20minuts-1396.08.10 اسپانیا می گوید پیشنهاد اعطای پناهندگی بلژیک به رهبرکاتالونیا غیرقانونی است[/caption]

شرایط پناهندگی دولت بلژیک در اروپا خاص و یگانه است. در این رابطه می توان به پناهندگی دادن دولت بلژیک به جدایی طلبان باسک در اوج بحران بین باسکها و دولت اسپانیا نام برد.

پاییز چین با رنگ‌های خیرکننده طبیعت


[caption id="attachment_46064" align="aligncenter" width="520"]20minuts-1396.08.10 ‌پاییز چین با رنگ‌های خیرکننده طبیعت[/caption]

رنگ های فوق العاده پاییزی در چین، مناظر طبیعی خیرکننده ای را از شمال تا جنوب نقاشی کرده است.

در شهر بنشی در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین رنگ های قرمز و زرد برگ های درختان، گردشگران داخلی و خارجی را مجذوب خود کرده است.

[caption id="attachment_46065" align="aligncenter" width="520"]پاییز در جین رنگ طبیعت به خود گرفته است20minuts-1396.08.10 چین :چشم انداز شگفت انگیز از رنگ های پاییزی[/caption]

همچنین در کوهستان امی که مرتفع ترین قله آن ۳۰۹۹ متر و در استان سیچوان در جنوب غربی چین واقع شده است چشم انداز شگفت انگیزی از رنگ های پاییزی را می توان مشاه۱ده کرد.






  •  قبایل یمنی در استان بیضاء کودتاچیان حوثی را بیرون کردند




[caption id="attachment_46068" align="aligncenter" width="520"]20minuts-1396.08.10 یمن : بیرون راندن حوثی ها ازاستان بیضا[/caption]

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان نیروهای مقاومت مردمی یمن از قبایل آل عواض شبه نظامیان کودتاچی را از مرکز بخش ردمان در استان بیضاء بیرون راندند.

آنها پس از درگیریهای شدید با این کودتاچیان موفق شدند آنها را از این منطقه بیرون کنند

لطفا به اشتراک بگذارید: