This browser does not support the video element.

طنز، آقای موشکاف: جام زهری که شیخ فری دست عظما داد - دلپیچه استراتژیک

طنز، آقای موشکاف


موشکاف: سلام! شیخ فری یه جامی داد دست عظما و عظما به خیال اینکه جرعة حیاته هورت کشید رفت بالا. هاهاهاها. اما عظما دل پیچه گرفت بدجور! چون تو اون جام زهر بود، به این میگن دل پیچة استراتژیک. هاهاهاها. نه میتونه همین زهرو بالا بیاره، نه میتونه زهرای بعدی رو بره بالا. هاهاهاها. شیخ فری هم که پاک گیج میزنه. هاهاهاها.


 

روحانی: «اگر دولتی وفای به عهد نکرد, اعتبار خودش را در افکار عمومی به حراج گذاشته است. اگر دولتی مثل دولت امریکا عنوان کند که بر یک تعهد مهم بین المللی, معتقد نیستیم و استدلالش هم این باشد که سر دولت قبلی کلاه رفته, پس تداوم مسئولیت ها چه می شود, کما اینکه هر دولت دیگری در هر کشوری نیز می تواند همین ادعا را داشته باشد.»

موشکاف:‌ هاهاهاها. اقلا اون یه اعتباری داره که به حراج بذاره شیخ فری که اصلا اعتباری نداره. هاهاها. اسم خودشو گذاشته دولت تدبیر و امید اما معروف شده به دولت وعده و وعید. هاهاهاها. اونم از نوع توخالیش. اما ملاحظه بفرمایین که باند رقیب چطوری مچشو گرفته.


 

به عنوان مخاطبان یک رئیس جمهور حقوقدان آیا باید این جملات را به معنای صریح «نقض برجام» و «زیر پا گذاشتن برجام» از سوی امریکا بدانیم یا نه؟

 

موشکاف:  هاهاهاها. اینا هم پشه رو رو هوا نعل می کنن. میخوان از آب گل آلود ماهی بگیرن. هاهاهاها. اما ببینین کیهان شربتمدار چقدر نگرانه و چطوری جماعت دلواپسو از برجامای بعدی می ترسونه. لرزیدن تو تک تک کلماتش دیده میشه.


 

امروزه این نگرانی جدی وجود دارد که مبادا جریان یاد شده با دمیدن در شیپور دیوانگی ترامپ و یا باور کردن ادعای حریف درباره دیوانگی او, زمینه وادادگی دیگری نظیر آنچه در برجام شاهد آن بودیم را رقم بزنند و با این توجیه که طرف مقابل یک دیوانه تمام عیار است به باج خواهی ها و زورگویی های پی در پی آمریکا تن بدهند و در یک کلمه به بهانه «دیوانگی ترامپ»! ملت را با همان فاجعه و خسارت بزرگی روبرو کنند که به بهانه «سایه جنگ» روبرو کردند.

موشکاف:  هاهاهاها. اینا رو میگه که پاسدار بسیجیای واداده رو جمع و جور کنه و این وسط یه باجی هم از شیخ فری بگیره. هاهاهاها. اما این جربزه رو نداره که رو دست عظماش بلند شه و بگه برجامو پاره می کنیم. هاهاها. چون خوب میدونه که کارشون زاره. هاهاهاها.


روحانی در دیدار با آمانو: جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که بارها اعلام کرده هرگز اولین کشوری نخواهد بود که از برجام خارج می‌شود.

موشکاف:‌ هاهاهاها. اینو خود عظما هم گفته! داستان یاروئه که جلوی دوست و رفیقاش بدجور کتک خورده بود رو به قلدره داد زد اگه یه بار دیگه بزنی... بعد صداشو یواش کرد و گفت دومین بارت میشه. هاهاهاها. داستان این ضد و نقیض گویی های نظام هم همینه هم کتکه رو خورده در عین حال میخواد جلوی پاسدار بسیجیای وارفته ظاهرو حفظ کنه. هاهاهاها. اما یه سوتی! هاها. فعلا خدانگهدار.

لطفا به اشتراک بگذارید: