خزانه داری آمریکا فهرست تحریمهای سپاه پاسداران را اعلام کرد

خزانه داری آمریکا فهرست تحریمهای سپاه


وزارت خزانه‌داری آمریکا، یک روز بعد از اجرایی شدن کاتسا، قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» تحریم‌های تازه‌ای علیه رژیم آخوندی اعمال کرد.


خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه9آبان با انتشار فهرستی، مقامها و شرکت‌های در ارتباط با سپاه پاسداران را در فهرست تحریم قرار داده است.


بر اساس قانون کاتسا، دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در آمریکا بلوکه شده، شرکت‌ها و افراد آمریکایی امکان معامله با آن‌ها را نداشته و این افراد امکان ورود به آمریکا را نخواهند داشت.


اعلام این تحریم‌ها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دستورالعمل داخلی خود را به منظور اجرایی کردن قانون تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی اصلاح کرده است.


اصلاح این دستورالعمل به موجب بند 105 (ب) از قانون کاتسا صورت می‌گیرد که دولت آمریکا را به اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه مقام‌ها، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران موظف می‌کند. 


رئیس‌جمهور آمریکا روز 2 اوت سال 2017 (برابر با 11 مردادماه سال 1396) قانون موسوم به «کاتسا» که یک هفته قبل‌تر در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد.


این قانون دولت آمریکا را موظف می‌کند ظرف 90 روز پس از اجرایی شدن آن تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: