This browser does not support the video element.

بیانیه پایانی اجلاس ائتلاف عربی در ریاض -بیست دقیقه دوشنبه ۸آبانماه۱۳۹۶

بیست دقیقه دوشنبه ۸آبانماه۱۳۹۶




  •  بیانیه پایانی اجلاس ائتلاف عربی در ریاض: ارسال تسلیحات برای شبه نظامیان حوثی یمن توسط رژیم ایران را محکوم می کنیم.این اقدام نقض قطعنامه 2216 سازمان ملل است.


    [caption id="attachment_45728" align="aligncenter" width="520"]بیست دقیقه دوشنبه۸آبانماه۱۳۹۶ بیانیه پایانی اجلاس ائتلاف عربی[/caption]


  •  کشته شدن 3تن از فرماندهان سپاه پاسداران در استان حجه hajja یمن


    [caption id="attachment_45729" align="aligncenter" width="520"]بیست دقیقه ۸ابانماه۱۳۹۶ کشته شدن سه تن از فرماندهان سپاه در یمن[/caption]


  •  خبرگزاری رویتر: صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه جاری میلادی 20درصد افت کرده و به کمترین میزان طی ۱۹ ماه گذشته رسیده است.


    [caption id="attachment_45730" align="aligncenter" width="520"]بیست دقیقه دوشنبه ۸آبانماه۱۳۹۶ صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه جاری میلادی 20درصد افت کرده[/caption]

      رژیمهای یاغی مانند ایران و کره شمالی تهدید بیشتری هستند




رژیمهای یاغی مانند ایران و کره شمالی تهدید بیشتری نسبت به سازمان های تروریستی هستند. این نتیجه یک نظرسنجی است که توسط فاکس نیوز منتشر شده است:‌


[caption id="attachment_45732" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه دوشنبه ۸آبانماه۱۳۹۶ رژیمهای یاغی مانند ایران و کره شمالی تهدید بیشتری نسبت به سازمان های تروریستی هستند.[/caption]

تلویزیون فاکس نیوز:‌ امنیت ملی ما شاهد تغییری در میان رای دهندگان است. نظرسنجی فاکس نیوز نشان می دهد که اززمانی که دونالد ترامپ به مسند قدرت رسید رای دهندگان بیشتری رژیمهای یاغی مانند کره شمالی و ایران را بعنوان تهدید بلافصل علیه امنیت ملی می دانند.

دانیل هافمن یکی از مقامهای پییشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که در روسیه وعراق و پاکستان خدمت کرده می گوید:‌

زمانی که من در سازمان اطلاعات مرکزی بودم تمامی تهدیدات را بررسی می کردیم یکی از چیزهایی که ما می گفتیم این بود که رژیمهای یاغی تهدیدهای جدی تری هستند.

این نظرسنجی به این لحاظ جالب است زیرا نگرانی افکار عمومی و استراتژی برخورد با آن تهدیدات را نشان می دهد.

این به واقع پروسه ای است که در جریان است . رژیمهای ایران و کره شمالی تهدیدی همه جانبه علیه ما هستند

تلویزیون فاکس نیوز:‌ شاید یکی از دلایلی که این کشورهای یاغی در این لسیت نگرانی ها بالا می آیند این باشد که رئیس جمهور ترامپ داعش را در عراق وسایر نقاط درهم کوبیده است. آیا این ترس وجود دارد که آمریکاییانی که در کنار داعش می جنگیدند ممکن است بطور قاچاق بازگردند؟

دانیل هافمن: درست است و نکته ای که گفتید مهم است زیرا ما داعش را در عراق و سوریه در هم کوبیدیم . این وضعیت حضور رژیم ایران را در آن جا برجسته می کند. رژیم ایران با حمایت از واحدهای بسیجی و حزب الله و سپاه پاسداران و شبه نظامیان شیعی در آنجا حضور دارد. این نیروها در عراق و سوریه از مصؤنیت برخوردار هستند. اگر تازه به یمن وسایر نقاط اشاره نکنیم.

بنابر این حق باشماست نگرانی بسیاری درمورد شبه نظامیان خارجی وجود دارد نه تنها آمریکاییان بلکه سایرین که به کشورهایشان باز می گردند و حملات را انجام می دهند.


  • آمریکا دنبال قطع سرانگشتان رژیم ایران در منطقه خاورمیانه




آمریکا دنبال قطع سرانگشتان رژیم ایران در کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه است. این بخشی از یک استراتژی فراگیر در قبال این رژیم است:


از زمانی که دونالد ترامپ استراتژی جدید آمریکا در مورد ایران را اعلام کرد لحن دولت آمریکا نسبت به خاورمیانه بشکل روشنی تغییر کرده است

[caption id="attachment_45735" align="alignnone" width="520"] آمریکا دنبال قطع سرانگشتان رژیم ایران در کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه است.[/caption]

با شکست داعش در سوریه و عراق سر انگشتان رژیم ایران و نفوذ این رژیم به یک هدف برای آمریکا تبدیل شده است . این موضوع در صحنه عراق و در مراکز تصمیم گیری در بغداد بازتابها و انعکاساتی داشته است . آمریکا می گوید بعد از پایان جنگ علیه داعش، آمریکا در منطقه باقی خواهد ماند تا با سر انگشتان رژیم ایران بجنگد

دکتر حسین علاوی استاد امنیت ملی در دانشگاه نهرین به اسکای نیوز گفت:

موضع آمریکا در کادر یک استراتژی فراگیر در خاورمیانه و تغییراتی است که در دولت دونالد ترامپ ایجاد شده است . روشن است که دونالد ترامپ می خواهد به رژیم ایران فشار بیاورد و در عراق و سوریه و لبنان و یمن مانع گسترش دخالت این رژیم شود.

در سوریه و یمن اوضاع حساس است لذا دونالد ترامپ تلاش می کند در صحنه عملیات عراق فشار را بر روی سران حشد الشعبی شبه نظامیان رژیم ایران وارد کند

فشار وزارت خارجه آمریکا در زمینه موشک های بالستیکی و توافق اتمی بخشهایی از استراتژی هستند که بر پایه افزایش فشار بر رژیم ایران است.

آمریکا دنبال یک تسویه حساب بزرگ با رژیم ایران است.

قطع سرانگشتان رژیم ایران و حزب الله لبنان


یک کارشناس امور آمریکا از قاهره می گوید باید سرانگشتان رژیم ایران و حزب الله لبنان را با تحریمهای کنگره آمریکا قطع کرد.اتحادیه اروپا هم در این رابطه تحت فشار است:

زیرنویس:‌ قطع سرانگشتان رژیم ایران و حزب الله لبنان

در رابطه با تحریم رژیم ایران امیل امین کارشناس امور آمریکا از قاهره به اسکای نیوز گفت : این اقدامات اشتباهات ناشی از توافق اتمی با رژیم ایران را بر طرف می کند به معنی دقیق تر کاری که باراک اوباما کرد باعث شد که ۱۵۰ میلیارد دلار به رژیم ایران برسد.

در روزهای گذشته حزب الله می گفت: سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار دریافت می کند تا برای فعالیتهایش خرج کند. به سادگی باید گفت قطع کردن حمایت مالی از حزب الله یعنی کاهش عملیات آن و قطع شدن سرانگشتان تروریستی این گروه .

این خواسته آمریکایی ها بود که توسط دونالد ترامپ مطرح شد و قوانین دیگری را هم علیه رژیم

[caption id="attachment_45733" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه دوشنبه ۸آبانماه۱۳۹۶ باید سرانگشتان رژیم ایران و حزب الله لبنان را با تحریمهای کنگره آمریکا قطع کرد.[/caption]

ایران خواهیم دید که روی آن مستقیما تاثیر خواهد گذاشت .

اسکای نیوز: مجلس نمایندگان می گوید جناح سیاسی و نظامی حزب الله را نباید جدا کرد و از اتحادیه اروپا می خواهد حزب الله را لیست گذاری تروریستی کند.

این کار تا چه حدی می تواند بر سر روی شرکای اروپایی آمریکا که می خواهند با رژیم ایران کار کنند فشار وارد کند ؟

امیل امین کارشناس امور آمریکا از قاهره: این موضوع بسیار مهمی است چرا که پول ایرانی ها شاید عقل و چشم اروپایی ها را به بازی بگیرد.

اروپا مشکلات اقتصادی دارد به این دلیل به سوی بازار ایران می دود. اخیرا دونالد ترامپ گفت مانعی نیست که اروپا پول رژیم ایران را بگیرد ولی از اروپایی ها یک سؤال مهم پرسید .او گفت بهای این کار را در آینده خواهید پرداخت .

بر خلاف اختلاف نظرهای زیادی که نسبت به سیاست آمریکا دارم ولی این بار با دونالد ترامپ موافقم . چطور است که اروپایی ها موشک شهاب ۴ را که برد آن به ۱۳۵۰ کیلومتر می رسد می بینند ولی کاری نمی کنند.

به این معنی که با پول شما رژیم ایران از نظر نظامی ، موشکی و بالستیکی و بعدا اتمی تقویت می شود و شاید یک روز اینها را بصورت نظامی علیه خود شما بکار بگیرد. این موضوع چگونه فهم می شود .

جنگ بعدی که قرار است با آن روبرو شویم با رژیم ایران است


جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد می گوید: جنگ بعدی که قرار است با آن روبرو شویم با رژیم ایران است. با کنار رفتن داعش، صورت مسئله اصلی منطقه عوض می شود:



رئیس جمهور دونالد ترامپ می گوید در رابطه با داعش من کار بیشتری برای امن نگه داشتن آمریکا به نسبت باراک اوباما انجام دهم

دونالد ترامپ: ما داعش را به سختی شکست می دهیم . ببینید در خاورمیانه چه گذشته است ما ظرف ۸ ماه کاری بیش از آنچه دولت قبلی طی چند سال انجام داد، کرده ایم.

آیا او در این مورد درست می گوید؟

[caption id="attachment_45743" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه دوشنبه۸آبانماه۱۳۹۶ جنگ بعدی که قرار است با آن روبرو شویم با رژیم ایران است[/caption]

جان بولتون : فکر می کنم به میزان قابل توجهی بله درست می گوید.

در رابطه با تروریسم بین المللی او موضوع را به کانون توجهات بازگردانده است . او تهدید بنیادگرایی افراطی را برجسته کرده است

سرعت شکست دادن داعش می توانست خیلی سریعتر باشد. این دونالد ترامپ بود که دستور افزایش عملیات ها راداد. او قوانین درگیری را تغییر داد. خلافت داعش را می توانستیم مدت ها پیش شکست دهیم این باراک اوباما بود که می گفت هدف او تضعیف و در نهایت از بین بردن داعش است.

دونالد ترامپ گفت ما آنرا هرچه سریعتر از بین خواهیم برد. اشتباهاتی در استراتژی بود که اوباما مرتکب شد و ترامپ هم ادامه داد آنهم این بود که آنها اساساً بر نیروهای دولت بغداد و شبه نظامیان شیعی متکی بودند که به میزان زیادی توسط رژیم ایران کنترل می شدند که این جنگ بعدی است که ما قرار است با آن روبرو شویم.

ژنرال جک کین: باید به لحاظ ایدئولوژیک آلترناتیوی برای داعش یافت


ژنرال جک کین معاون فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا می گوید برای ریشه کن کردن داعش باید به لحاظ ایدئولوژیک آلترناتیوی پیدا کرد:

تلویزیون فاکس نیوز:‌ داعش سرزمین هایی را که در خاورمیانه در دست داشت از دست می دهد آنهم در نبردی که به پهنه جدیدی منتقل می شود به پهنه اینترنت. تحلیلگر فاکس نیوز و ژنرال ۴ستاره بازنشسته ارتس ژنرال جک کین می گوید:‌

داعش بعد از شکست در سوریه بسوی مرز عراق و در راستای رودخانه فرات پیش می رود. باید آنها را در این منطقه هم پاکسازی کرد.

درس اصلی که از یازده سپتامبر گرفته شد این بود که هیچوقت نباید اجازه داد بنیادگرایان افراطی مکان امنی داشته باشند. ما این کار را در افغانستان برای سالیان کردیم و نتیجه آن یازده سپتامبر بود

[caption id="attachment_45744" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه دوشنبه ۸آبانماه۱۳۹۶ ژنرال جک کین: باید به لحاظ ایدئولوژیک آلترناتیوی برای داعش یافت[/caption]

در شگفت بودم که دولت اوباما زمانی که این مکان امن تشکیل شد تمام تلاش خود را متوجه شکست آن نکرد

۵ سال بعد و در دوران ترامپ ما این کار را کردیم . طی این مدت داعش تبدیل به یک گروه معروف شد و در ۳۰ کشور گسترش یافت. این گروه بیش از ۳۹بار در طی نزدیک به سه سال به کشورهای ناتو حمله کرده است.

ما طی این ۵ سال همیشه دنبال از میان برداشتن خلافت داعش بودیم. ما بسیار کند عمل کردیم مخصوصا بر روی اینترنت. اما اکنون ما روی آن متمرکزیم.

ما فرماندهی سایبری داریم. ما سه فرماندهی نظامی داریم که روی آن کار می کنند

فرماندهای سایبری، فرماندهی عملیات ویژه و فرماندهی مرکزی را داریم که همه آنها در این رابطه مسئولیت دارند.

آنها از پیام های رمز استفاده می کنند ولی از پیام های انگیزاننده و تحریک آمیز هم روی اینترنت استفاده می کنند. ما شروع به مقابله با برخی از آنها کرده ایم.

دونالد ترامپ وقتی در ریاض بود از کشورهای مسلمان خواست مانع تامین مالی بنیادگرایان شوند و آنها را از اماکن مختلف بیرون کنند. وی گفت ما باید این ایدئولوژی را تضعف کنیم . این مسئولیت نسلهای ماست. درست است که آنها را باید به لحاظ فیزیکی از بین ببریم ولی برای ریشه کن کردن آنها باید یک الترناتیو به لحاظ ایدئولوژیک داشته باشیم

ثروتمندترین فرد جهان کیست؟


به گزارش بلومبرگ، روز ۲۶ اکتبر و پس از آنکه ارزش سهام شرکت تجارت الکترونیکی آمازون افزایشی ۱۳ درصدی یافت، جف بزوس مدیر عامل این شرکت عظیم نیز در رده‌بندی ثروتمندترین‌ میلیاردرهای دنیا به صدر جدول بلومبرگ صعود کرد.

[caption id="attachment_45745" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه دوشنبه۸آبانماه۱۳۹۶ جف بزوس مدیر عامل شرکت عظیم آمازون در رده‌بندی ثروتمندترین‌ میلیاردرهای دنیا به صدر جدول صعود کرد[/caption]

به نوشته فوربس، روز پنجشنبه ۲۶ اکتبر و تنها با گشایش بازارها، سهام آمازون با ۱/۶ درصد رشد روبرو شد که سهم جف بزوس از آن حدود ۷ میلیارد دلار بود. به این ترتیب ثروت خالص جف بزوس ۵۳ ساله به ۹۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید، یعنی حدود ۵۰۰ میلیون دلار بیشتر از ثروت بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت.

مدیرعامل آمازون تنها در سال گذشته میلادی موفق شده بود بیش از ۱۹ میلیارد دلار به دارایی های خود بیفزاید، یعنی حدود ۵۲ میلیون دلار در روز و معادل بیش از ۲ میلیون یورو در ساعت.

[caption id="attachment_45746" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه دوشنبه۸آبان۱۳۹۶ شرکت تجارت الکترونیکی آمازون[/caption]

او هفتمین فرد ثروتمندی است که تا کنون به صدر جدول شاخص های بلومبرگ صعود کرده‌است.

بنا به گزارش مجله فوربس، جف بزوس پیش از این یکبار دیگر نیز در ۲۷ ژوئیه امسال و در شرایطی که بازار در اوج رونق خود بود با ۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ثروت در صدر این جدول قرار گرفته بود اما در ادامه و با نوسان بازار به رده های پائین تر نزول کرد.

 دره های ژرف آلماتی در قزاقستان


دره های عمیق شرین SHERIN در شرق شهر آلماتی در قزاقستان یکی از جالب ترین و بهترین جاذبه های گردشگری این منطقه است.

این دره های کشیده و عمیق و باریک، در نزدیکی مرز چین واقع شده است و دره های رنگارنگ آریزونا در آمریکا را تداعی می کند.

[caption id="attachment_45748" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه دوشنبه۸آبانماه ۱۳۹۶ زیرنویس: دره های ژرف آلماتی در قزاقستان[/caption]

اغلب گفته می شود که این دره های شگفت انگیز برادر کوچک گراند کنیون» (Grand Canyon) در ایالت آریزونا هستند. این منطقه را به خاطر نحوه شکل گیری صخره های شگفت انگیزش که انگار توسط انسان ساخته شده، «دره قلعه ها» می گویند.

یکی از دلایل جذابیت این دره ها این است که می توان آن را از پایین یا از بالا، با پای پیاده یا با وسیله نقلیه پیمود.

یکی از مسئولان «پارک ملی شرین» می گوید: «۱۲ میلیون سال از شکل گیری این دره ها می گذرد. طول این بخش سه کیلومتر است و رودخانه شرین از میان آن می گذرد.»

ماسه سنگهای این دره در تابستان و در زمستان، موقع غروب و طلوع خورشید، منظره ای زیبا و شگفت انگیز و رنگارنگ پدید می آورد.











لطفا به اشتراک بگذارید: