This browser does not support the video element.

کنفرانس در سنای ایتالیا – عدالت برای قربانیان قتل عام ۶۷

کنفرانس در سنای ایتالیا


 

کنفرانس در سنای ایتالیا

با حضور نمایندگان هر دو مجلس و شخصیت‌های سیاسی

فراخوان به عدالت برای قتل عام زندانیان سیاسی درسال ۶۷

تشکیل کمیتة تحقیق ملل متحد و محاکمه مسئولان جنایت

محکومیت موج اعدام‌ها و جنایات ضد بشری رژیم آخوندی

 

سناتور لوئیجی کومپانیا عضو کمیسیون خارجی سنای ایتالیا:

سیاست رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌تواند شروعی برای همکاری

مشترک کشورها علیه رژیم ایران درمقابله با برنامه موشکی و تروریسم

و نقض حقوق بشر توسط این رژیم باشد

 

ماریانو رابینو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا :

از دولت‌های اروپایی و سازمان ملل می‌خواهیم

تمامی ابتکارات لازم را علیه جنایات این دیکتاتوری مذهبی

 در نظر بگیرند

 

در مجلس سنای ایتالیا کنفرانسی تحت عنوان «فراخوان به عدالت برای قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی در سال 67 در ایران و بیش از 80 زن اعدام شده در دوران روحانی» با حضور نمایندگان هر دو مجلس و شخصیت‌های سیاسی و حقوق بشری ایتالیا برگزار شد.

شخصیت‌های شرکت‌کننده در سخنرانی‌های خود، با محکوم‌کردن موج اعدام‌ها و جنایات ضد بشری رژیم آخوندی، به تشکیل یک کمیتة تحقیق دربارة قتل عام 67 توسط سازمان ملل فراخوان دادند و بر حمایت خود از مبارزة مردم و مقاومت ایران برای استقرار آزادی و دموکراسی، تأکید کردند.

 

سخنرانان این جلسه که توسط دکتر آنتونیو استانگو رئیس لیگ حقوق بشر ایتالیا اداره می‌شد عبارت بودند از:

جولیو ترتزی وزیر خارجة پیشین ایتالیا

سناتور استفانیا پتزوپانه نایب‌رئیس کمیتة مصونیت پارلمانی سنا

ماریانو رابینو عضو کمیسیون خارجی و کمیته حقوق بشر پارلمان

سناتور لوئیجی کومپانیا عضو کمیسیون خارجی سنا

سناتور پیترو لیوتزی عضو مجلس سنا

الیزابتا زامپاروتی از مسئولان انجمن به قابیل دست نزنید

و خواهر مجاهد الهام زنجانی

شمار دیگری از شخصیت‌ها و نمایندگان ایتالیایی نیز در این جلسه شرکت داشتند؛ از جمله:

سناتور سیلوانا آماتی Silvana Amati عضو هیأت‌رئیسة سنای ایتالیا

کونچتا جالومباردو Concetta Giallombardo نایب‌رئیس فدراسیون حقوقدانان زن در پالرمو

آلدو فوربیچه از شخصیت‌های سرشناس حقوق بشری ایتالیا

و دکتر وینچنزو اولیتا Vincenzo Olita رئیس انجمن جامعة آزاد در ایتالیا

این کنفرانس به‌طور زنده از رادیو رادیکال ایتالیا پخش می‌شد، و شماری از خبرنگاران رسانه‌های خبری نیز به تهیة گزارش از آن پرداختند.

 

در شروع این جلسه سناتور استفانیا پتزوپانه نایب‌رئیس کمیتة مصونیت پارلمانی ضمن اشاره به نقض روزمره و وخامت‌بار حقوق بشر در ایران و سرکوبگری و تبعیض رژیم آخوندی علیه زنان، گفت: ما قتل عام سال 67 را قویاً محکوم می‌کنیم و خواهان این هستیم که عاملان و آمران این قتل عام در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند. رژیم ارتجاعی و زن‌ستیز خاکم بر ایران بایستی پاسخگو باشد».

آنگاه سناتور پتزوپانه، پیام خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت به کنفرانس در سنای ایتالیا را قرائت کرد.

خانم رجوی در پیام خود ضمن قدردانی از نمایندگان پارلمان و سنا و شخصیت‌های ایتالیایی به‌خاطر فعالیت‌هایشان در دفاع از حقوق مردم ایران و در حمایت از مبارزة مقاومت ایران برای آزادی، تأکید کرد:

تجربه سه‌دهة‌ گذشته گواهی می‌کند که چشم فرو بستن غرب بر سرکوب مردم ایران، همواره تسهیل‌کننده و راه‌گشای آخوندها برای صدور بنیادگرایی و ترور به‌منطقه و به‌خطر انداختن جهان بوده است.

پس از این تجربه طولانی باید دنیای غرب به این حقیقت چشم باز کند که آزادی‌‌خواهی مردم ایران و مقاومت آن‌ها برای تغییر رژیم، متحد اساسی آزادی و صلح در منطقه و جهان است.

خانم رجوی به گسترش اعتراض‌های اقشار مختلف مردم علیه ستم و چپاول رژیم آخوندی و از سوی دیگر به اقدامات سرکوبگرانة رژیم از جمله 3200 اعدام صورت‌گرفته در دوران آخوند روحانی شامل دست‌کم 81 زن اشاره کرد، و افزود: «

آخوندها به‌روشنی می‌دانند که بدون این فشارها به‌زنان، نمی‌توانند یک جامعه به‌شدت ناراضی را تحت سلطه خود نگه دارند.

آن‌ها در حقیقت در حال جنگ علیه مردم ایران هستند. این جنگ توسط سپاه پاسداران اهرم اصلی استبداد مذهبی انجام می‌شود. یعنی همان نیرویی که به آزادی‌کشی در ایران مشغول است، در حال ‌جنگ و کشتار در سوریه و عراق و یمن و لبنان و افغانستان و نقاط دیگر منطقه است. سکوت و بی‌عملی غرب در قبال چنین نیروی مخرب و بیرحمی، راه را برای اشغالگری‌ها و تجاوزکاری‌های آن باز کرده است.

به‌همین دلیل،‌ ما دولت ایتالیا و کمپانی‌های این کشور را از هرگونه معامله‌یی با سپاه پاسداران برحذر می‌داریم. بخش عمده اقتصاد ایران و بویژه صادرات و واردات در دست سپاه پاسداران است. معاملات تجاری ایتالیا و سایر کشورها با رژیم ایران برای ده میلیون بیکار ایرانی شغلی نمی‌آورد. این معاملات زندگی ده‌ها میلیون جمعیت زیر خط فقر در ایران را حتی اندکی بهتر نمی‌کند. اما به‌سپاه پاسداران برای مقابله با جنبش آزادی در ایران و تشدید جنگ و ترور در خاورمیانه سود می‌رساند.

خانم رجوی در پایان پیام خود، دولت، احزاب، شخصیت‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر در ایتالیا را به حمایت از درخواست مقاومت ایران از ملل متحد برای تشکیل یک کمیسیون تحقیق دربارة قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال 67 به‌منظور قرار دادن مسئولان این جنایت علیه بشریت در برابر عدالت فراخواند.

 

در کنفرانس در سنای ایتالیا، جولیو ترتزی وزیر خارجة پیشین این کشور در سخنرانی خود، گفت: قتل عام 67 در ایران یکی از صفحات شرم‌آور و سیاه و دردناک در تاریخ بشریت است. از همه بدتر این‌که این تراژدی در سکوت سازمان ملل و دولت‌های دمکراتیک و نیز دولت ایتالیا فرو رفت امروزه رژیم ایران دست به تخریب و نابود کردن گورهای جمعی آن فاجعه زده است تا آن جنایت را بپوشاند و به فراموشی بسپارد این فاجعه متأسفانه قسمتی از قانون اساسی این رژیم است. اعضای هیأت مرگ امروزه پست‌های کلیدی حکومت را در دست دارند، افرادی مانند رئیسی، پورمحمدی و علیرضا آوایی وزیر جدید دادگستری روحانی».

جولیو ترتزی با انتقاد از روابط تجاری کشورهای غربی با رژیم آخوندی به‌رغم جنایات سپاه پاسداران و جنایت‌هایی هم‌چون قتل عام 67، افزود:

سپاه پاسداران طی این سال‌ها به گسترش تروریسم در منطقه پرداخته و بخش اعظم اقتصاد ایران را در دست گرفته است؛ بایستی مقامات سیاسی و شرکت‌های ایتالیایی متوجه این موضوع باشند که هرگونه معامله با این رژیم، به معنی ریختن پول به پای سپاه پاسداران است که صرف گسترش تروریسم و سرکوب مردم ایران می‌شود.

 

سخنران بعدی جلسة سنای ایتالیا، ماریانو رابینو Mariano Rabino عضو کمیسیون خارجی و کمیتة حقوق بشر پارلمان ایتالیا بود. وی گفت: وضعیت حقوق بشر در ایران بسیار نگران‌کننده است، ما در نامه‌یی که برای سازمان ملل و دولت کانادا ارسال کردیم خواستار آن شدیم که سازمان ملل یک کمیته تحقیق در رابطه با قتل عام سال 67 در ایران و اعدام 30 هزار زندانی سیاسی تشکیل دهد. ما از دولت‌های اروپایی و سازمان ملل می‌خواهیم که وضعیت حقوق بشر در ایران را جدی تلقی کنند و از جوامع بین‌المللی می‌خواهیم که تمامی ابتکارات لازم را برای محکوم‌کردن جنایات این رژیم دیکتاتوری مذهبی در نظر بگیرند. برای مردم ایران آرزوی آزادی و دموکراسی دارم».

 

سناتور لوئیجی کومپانیا عضو کمیسیون خارجی سنای ایتالیا در سخنرانی خود، گفت:

پیام خانم رجوی بسیار جدی و پر محتوا است و بایستی از آن چیزهای بسیاری بیاموزیم. من فکر میکنم که سیاست رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌تواند شروع خوبی برای همکاری مشترک همة کشورها علیه رژیم (ایران) باشد، به‌خصوص که مسئله بر سر موضوعات اتمی، موشکی ، تروریسم و حقوق بشر است می‌توان گفت که امروز تغییر دوران یعنی دوران تهاجم ماست. حضور ما همیشه در کنار شما به معنی حمایت از شما برای پیروزی است».

 

در ادامة این کنفرانس خواهر مجاهد الهام زنجانی طی سخنانی دربارة تاریخچة سرکوبگری و تبعیض رژیم علیه زنان ایران، گفت : 120 هزار تن از اعضای این مقاومت تاکنون اعدام شده‌اند که 30 درصد آنان از زنان بوده‌اند. طی سه دهه اخیر در هیچ کشوری به اندازه ایران زنان سرکوب، شکنجه و اعدام نشده‌اند.رژیم ایران امروزه رکوردار اعدام در جهان و نیز رکوردار اعدام زنان و نوجوانان است. ولی روی دیگر این داستان نقش کلیدی زنان در مقاومت مردم ایران علیه دیکتاتوری مذهبی است؛ آنها یک منبع امید و توان برای نه تنها زنان ایران بلکه کل منطقه هستد. زنان ایران مقاومتی را دارند که توسط یک مریم رجوی رهبری می‌شود که آنتی‌تز رژیم زن‌ستیز حاکم بر ایران است. او زنی است که در خط مقدم مقاومت برای آزادی ایران و صلح در منطقه قرار گرفته است. به‌خاطر نقش خارق‌العادة او، زنان ایرانی تا امروز تسلیم این رژیم نشده‌اند. زنان ایرانی همان نیرویی هستند که این رژیم بنیادگرا را تغییر خواهند داد و آزادی و دموکراسی را در ایران مستقر خواهند کرد.

 

سخنران بعدی این کنفرانس سناتور پیترو لیوتزی Pietro Liuzzi  در سخنانش با اشاره به دیدارش با مجاهدان اشرفی، گفت: من می‌توانم شهادت بدهم که این مبارزان راه آزادی امروزه امید مردم ایران هستند.حضور ما در این جلسات یک پیام قوی برای تمام ایرانیان و همة جوامع بین‌المللی است که قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 یک تراژدی بزرگ برای تمام بشریت است و نمی‌توانیم در قبال آن سکوت کنیم

من در پی فراخوانی برای محکومیت این جنایت از سوی مجلس نمایندگان و مجلس سنای (ایتالیا) هستم تا به سازمان ملل متحد بگوییم، این قتل عام یک درد بزرگ و یک فاجعة بشری نه فقط برای مردم ایران بلکه برای کل بشریت است و سازمان ملل بایستی واکنش نشان بدهد».

سناتور لیوتزی هم‌چنین گفت، آشنایی با خانم مریم رجوی برای من یک افتخار بزرگ است و این مرا متقاعد می‌کند که در کنار شما بمانم.

 

در ادامة کنفرانس در سنای ایتالیا، الیزابتا زامپاروتی از مسئولان انجمن به قابیل دست نزنید به سخنرانی پرداخت، و گفت: این جلسه این پیام را در بردارد که دوران در حال تغییر است؛ امروز ما یک‌صدا می‌خواهیم قتل عام سال 67 را محکوم کنیم. مسئولان اصلی آن تراژدی هنوز در پست‌های کلیدی حکومت (ایران) هستند که سفیر جولیو ترتزی تعدادی از آنها را برشمرد؛ ولی بعضی از کشورهای اروپایی هنوز با این رژیم همکاری دارند، رژیمی که کل امنیت منطقه و جهان را به‌خطر می‌اندازد».

وی با تأکید بر این که رژیم آخوندی رکوردار اعدام در جهان است بر لزوم حمایت از مقاومت مردم ایران در برابر این رژیم تأکید کرد، و افزود:

این مقاومت تنها جایگزین و آلترناتیو این رژیم است؛ (مقاومتی) که رهبری هم‌چون خانم مریم رجوی دارد، پس ما با حمایت از آنها می‌توانیم این فعالیت‌ها و ابتکارات را در کشورهای خودمان و حتی در سطح سازمان ملل به پیش ببریم».

در پایان جلسه در سنای ایتالیا، آنتونیو استانگو رئیس لیگ حقوق بشر این کشور در سخنانش، از حضور شخصیت‌ها و پارلمانترها در این کنفرانس قدردانی کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: