This browser does not support the video element.

برنامه بیست دقیقه یکشنبه ۷ابانماه ۱۳۹۶



  • برنامه بیست دقیقه یکشنبه۷ابانماه۱۳۹۶




  • 1 ـ نظرسنجی فاکس نیوز:‌ رژیمهای یاغی مانند ایران و کره شمالی تهدید بیشتری نسبت به سازمانهای تروریستی در جهان 






  • بیست دقیقه 6آبان96


تهدید رژیم های یاعی


 2 ـ دیدارهای یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران  






دیدارهای یوکیا آمانو در تهران




  • 3 ـ التماس آخوند روحانی به آمریکا برای حظ برجام:‌ وفای به عهد و قرار داد، اصلی جهانی و فرا دینی است. 




بیست دقیقه6آبانماه96


‌التماس روحانی به آمریکا برای حفظ برجام




  • باید با طرح رژیم ایران در سوریه مقابله کرد





ژنرال جک کین تحلیلگر فاکس نیوز و ژنرال ۴ ستاره ارتش می گوید باید رژیم ایران را از عراق و سوریه پس زد


ژنرال جک کین معاون سابق فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا می گوید: برچیدن داعش در سوریه باید چندین سال پیش انجام می شد باید در دولت اوباما انجام می شد ... اگر این کار بعنوان تلاش اصلی انجام می شد داعش نمی توانست در ۳۰ کشور گسترش یابد




بیست دقیقه6آبانماه96

باید با طرح رژیم ایران در سوریه مقابله کرد


آنچه وضعیت را پیچیده می کند و بسیار جدیست این است که رژیم ایران می خواهد کل سوریه را کنترل کند. آنها غرب سوریه را با رژیم اسد و روسیه کنترل می کنند ولی خواستار کنترل شرق سوریه هستند . این منطقه پلی را که رژیم ایران خواستار آن است می سازد. یعنی ایران را به عراق و سوریه و نهایتا به لبنان متصل می کندآنها درحال حاضر با نیروهای زمینی خود به دیرالزور نزدیک می شوند و خواستار کنترل شرق سوریه هستند. تاکنون ما هیچ طرحی برای مقابله با این وضعیت نداریم.




بیست دقیقه6آبانماه96

باید با طرح رژیم ایران در سوریه مقابله کرد


البته ما همین اخیراً استراتژیمان در رابطه با رژیم ایران را علنی کردیم و بسیار خوب و جامع بود ولی مشخصاً با این موضوع که بسیار حیاتی است برخورد نمی کند.هدف استراتژیک رژیم ایران این است که تمام سوریه را کنترل کند. آنها روی اردن فشار می آورند آنها روی عربستان سعودی فشار می آورند ... این اهداف استراتژیک رژیم ایران است . دادن بخش شرقی سوریه به آنها یک اشتباه استراتژیک بزرگ است .ما نمی توانیم غرب سوریه را بدون یک تلاش عمده نظامی بازپس بگیریم... ما مجبور نیستیم که شرق سوریه را هم به آنها بدهیم سنی ها با ما برای جلوگیری از وقوع چنین امری شرکت خواهند کرد.رژیم ایران دخالت گسترده یی در عراق دارد. آنها به واقع نفوذ بیشتری از آمریکا روی دولت عراق دارند.هنوز استراتژی ما به اندازه کافی در برخورد با دولت عراق و رژیم ایران قوی نیست.

[caption id="attachment_45480" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه6آبانماه96 باید با طرح رژیم ایران در سوریه مقابله کرد[/caption]

با امید اینکه این استراتژی تکمیل شود و رژیم ایران را در داخل عراق و سوریه پس بزند




  • امکان برخورد مستقیم آمریکا با رژیم ایران در عراق و سوریه





وزارت خارجه آمریکا نایب رئیس هیأت شبه نظامیان حشد الشعبی ابو مهدی مهندس را تروریست توصیف کرد . آیا این علامتی از امکان تصادم میان آمریکا و رژیم ایران در عراق است.


رسانه های آمریکایی هشدار می دهند این امکان وجود دارد که در عراق و سوریه میان آمریکا و رژیم ایران برخورد مستقیم پیش بیاید.

ابو مهدی مهندس یا نزدیک ترین مرد به قاسم سلیمانی رئیس سپاه قدس بار دیگر خودش را زیر ذره بین تروریسم می بیند.

ابومهدی مهندس به جرم انفجار سفارتخانه های آمریکا و فرانسه در کویت در اواخر سال ۱۹۸۳ توسط بسیاری کشورها تحت تعقیب است.

[caption id="attachment_45483" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه ۶آبانماه۱۳۹۶ امکان برخورد مستقیم آمریکا با رژیم ایران در عراق و سوریه[/caption]



اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ابو مهدی مهندس نیز تجاوز می کند و روابط آشوب زده میان آمریکا و رژیم ایران در منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

روزنامه واشینگتن پست تا حد هشدار پیش رفت و بخاطر بحرانی شدن دخالت رژیم ایران در عراق و سوریه و گسترش بیشتر عناصر وابسته اش در منطقه نوشت امکان تصادم میان آمریکا و رژیم ایران وجود دارد.

[caption id="attachment_45484" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه۶آبان۱۳۹۶ امکان برخورد مستقیم آمریکا با رژیم ایران در عراق و سوریه[/caption]

این چیزی است که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز نسبت به آن هشدار داد . او با اشاره به شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران گفت بعد از شکست داعش افراد مسلح خارجی باید به کشورهایشان باز گردند.

در حالی است که سرکردگان رژیم ایران تلاش می کنند خط تهران، دمشق و بیروت را ایجاد کند، گزارش های اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد آمریکا نگران آن است که بخاطر استقبال اسد و دولت عراق جای پای رژیم ایران در منطقه تثبیت شود.

تحریم های جدید علیه برنامه موشکی رژیم ایران


اسکای نیوز می گوید طی دو روز 4طرح علیه رژیم ایران و دست نشانده آن حزب الله لبنان در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده است. این چه پیامی دارد؟


بدون اعتراض، قانون تصویب می شود ،این چنین در پایان رای گیری مجلس نمایندگان امریکا ، یک طرح قانونی علیه برنامه موشکی بالستیکی رژیم ایران اعلام می شود.

[caption id="attachment_45487" align="alignnone" width="550"]بیست دقیقه یکشنبه۷آبانماه۱۳۹۶ طی دو روز 4طرح علیه رژیم ایران و دست نشانده آن حزب الله لبنان در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده است.[/caption]

این قانون بشماره 1698 به رئیس جمهور امریکا می گوید ضروری است درباره کمک خارجی وداخلی که رژیم ایران برای برنامه موشکی اش دریافت می‌کند به کنگره گزارش بدهد.

این طرح به رییس جمهور اجازه می دهد که هر ارگان حکومت ایران را که در ساخت و گسترش سلاح بالستیکی سهیم است مورد مجازات قرار دهد.

طی دو روز 4طرح علیه رژیم ایران و دست نشانده آن حزب الله لبنان در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده است.هم چنین هر شرکت خارجی که در بدست آوردن موشک بالستیکی توسط رژیم ایران به آن کمک مالی و مادی کند مورد مجازات قرار می گیرد.

همچنین هر هیأت خارجی و هر فردی که در واردات و صادرات سلاح ممنوعه به ایران و از آن، کمک کند مشمول تحریم می شود.

افراد و شرکتهای خارجی که تکنولوژی و مواد مورد نیاز رژیم ایران برای دست یابی به تسلیحات موشکی را به ایران منتقل کنند مشمول تحریم می شوند.

[caption id="attachment_45488" align="alignnone" width="548"]بیست دقیقه یکشنبه۷آبانماه۱۳۹۶ اریک هام :ما باید بدنبال راهی باشیم تا تمامی فعالیت های تروریستی رژیم ایران در سراسر منطقه را دنبال کنیم[/caption]

اریک هام تحلیلگر سیاسی: با رژیم ایران یک توافق اتمی وجوددارد، ولی ما باید بدنبال راهی باشیم تا تمامی فعالیت های تروریستی رژیم ایران در سراسر منطقه را دنبال کنیم .

چگونه می توانیم فعالیت های تروریستی رژیم ایران را متوقف کنیم، از آن جلوگیری کنیم و نگذاریم تا در یمن و سوریه و عراق و دیگر کشورها دخالت کند.


کره شمالی دیگران را تهدید به فاجعه می کند


 جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا می گوید تحریکات کره شمالی صلح منطقه ای و جهانی را کماکان تهدید می کند.او با وزیران دفاع آسیای جنوبی در منطقه یی غیرنظامی دیدار کرده است.


[caption id="attachment_45489" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه یکشنبه ۷آبانماه۱۳۹۶ کره شمالی دیگران را تهدید به فاجعه می‌کند[/caption]

جیمز متیس: «خطابم به کره شمالی است. رژیم سرکوبگری که مردم خود را به بند کشیده، آزادی و رفاه و کرامت انسانی آنها را انکار کرده و بدنبال تسلیحات اتمی و وسایل پرتاب آن بوده تا دیگران را با فاجعه تهدید کند».

[caption id="attachment_45490" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه یکشنبه۷آبانماه۱۳۹۶ جیمز متیس: «هدف ما جنگ نیست بلکه خلع سلاح کامل و قابل تایید و غیر قابل بازگشت تسلیحات اتمی درشبه جزیره کره است».[/caption]

فاکس نیوز:‌ ‌متیس اهداف آمریکا را برای کاهش تنش و مقابله با تهدیدات اتمی تکرار کرد.جیمز متیس: «هدف ما جنگ نیست بلکه خلع سلاح کامل و قابل تایید و غیر قابل بازگشت تسلیحات اتمی درشبه جزیره کره است».

قاکس نیوز: کاخ سفید می گوید سفر دو هفته ای رئیس جمهور دونالد ترامپ به آسیا در ماه آینده شامل بازدید از منطقه غیر نظامی ( بین دوکره ) نخواهد بودهر رئیس جمهوری از زمان رونالد ریگان به منطقه غیر نظامی پانهاده بود بجز جرج بوش که بعنوان معاون رئیس جمهور از آن بازدید کرد.


ضرورت حسابرسی از عاملان قتل عام 67 در ایران


تلویزیون اسکای نیوز در رابطه با سخنرانی اخیر عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد مصاحبه یی با موسی افشار عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت انجام داده است که باهم می بینیم:


موسی افشار: خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر در کمیته سوم سازمان ملل تمرکز را بر روی تعداد اعدام ها در ایران قرار داد .

[caption id="attachment_45491" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه یکشنبه ۷آبانماه۱۳۹۶ ضرورت حسابرسی از عاملان قتل عام 67 در ایران[/caption]

در گزارش وی موارد متعدد نقض حقوق بشر بررسی شده بود از جمله سرکوب اقلیتهای قومی در ایران . موضوع بسیار مهم اینکه گزارشگر ملل متحد به کشتار ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ اشاره کرد.

پرونده نقض حقوق بشر از جمله سرکوب اقلیت های قومی مانند هموطنان عرب ، کردها ، بلوچ ها و ترکمن ها که همه بخشی از جمعیت ایران هستند مطرح شد.

رژیم حاکم از ۲۶ سال پیش تلاش کرد پرونده کشتار۳۰هزار زندانی سیاسی را که در میان آنها برادران عرب و بلوچ هم پرده پوشی کند.

[caption id="attachment_45496" align="aligncenter" width="689"]بیست دقیقه یکشنبه ۷آبانماه۱۳۹۶ رژیم حاکم از ۲۶ سال پیش تلاش کرد پرونده کشتار ۳۰ هزار زندانی سیاسی را که در میان آنها برادران عرب و بلوچ هم پرده پوشی کند.[/caption]

از سال گذشته خانم مریم رجوی رئیس جمهور منتخب مقاومت ایران به دادخواهی خون قتل عام شدگان فراخوان داد و دادخواهی در داخل ایران بطور بسیار گسترده ای انعکاس داشت.

بطوریکه بعد از آن نوار ایت الله منتظری که در آن زمان جانشین خمینی بود خطاب به کمیته مرگ منتشر شد.

وی می گوید که شما مرتکب بزرگترین جنایت تاریخ می شوید .رژیم ایران با اعدام خود را سرپا نگه داشته است.

در صورتیکه مجبور شود اعدام ها را متوقف کند این شروع پایان رژیم است.

ما بعنوان مقاومت ایران خواهان آن هستیم که پرونده نقض حقوق بشر در ایران به شورای امنیت ارجاع شود .

کانادا قطعنامه یی در محکومیت رژیم ایران تهیه کرده است. ما از برادران و بویژه از کشورهای دوست و سران عرب می خواهیم که به نفع این قطعنامه محکومیت رای بدهند .

چرا که این قطعنامه رژیم ایران را در مقابل دو راهی قرار خواهد داد یا قبول کند اعدامها را متوقف کند یا تعداد اعدام ها را کاهش دهد یا مورد مجازاتهای بین المللی بویژه دادگاه جنایی لاهه قرار گیرد .

بازارهای نوظهور در آینده صنعت هوانوردی


بازارهای نوظهور در آینده صنعت هوانوردی توجهات زیادی جلب کرده است. یکی از این بازارهای نوظهور مراکش است:‌‌


ناگویا قلب صنعت هوافضای ژاپن است. دویست و پنجاه شرکت هواپیماسازی امسال با حضور در نمایشگاه ناگویا طی نشست ها و گردهم آیی های فشرده، راهکارهای توسعه فعالیت بین المللی و ارتباط با آخرین تحولات بازار را مورد بررسی قرار دادند.

افزایش روز افزون تقاضا برای خرید هواپیما، توجه مهمترین شرکت های هوافضای دنیا را به سوی بازارهای نوظهور جلب کرده است.

[caption id="attachment_45502" align="alignnone" width="520"] بازارهای نوظهور در آینده صنعت هوانوردی توجهات زیادی جلب کرده است.[/caption]

مالزی، فیلیپین و شمال آفریقا از جمله این بازارها هستند.مسئولان شرکت کاوازاکی، یکی از مهمترین سازندگان هواپیما و تجهیزات هوانوردی، معتقدند این کشورها می توانند در پایین آوردن هزینه تولید نقش مهمی ایفا کنند.

مدیر تولیدات خارجی کاوازاکی می گوید: کشورهای نوظهور به تدریج به عاملی بسیار مهم برای ما جهت پایین آوردن هزینه تولید و رقابت بر سر قیمت تبدیل شده اند.

ما هنوز به طور کامل نمی دانیم در شمال آفریقا وضعیت چگونه است و علاقمندیم اطلاعات کاملتری از آنجا بدست بیاوریم»

[caption id="attachment_45505" align="alignnone" width="520"] 20دقیقه یکشنبه 7آبان 1396 مراکش، کشوری پر رونق از نظر صنعتی، در ناگویا بخش هوانوردی خود را به معرض نمایش گذاشت.[/caption]

مراکش، کشوری پر رونق از نظر صنعتی، در ناگویا بخش هوانوردی خود را به معرض نمایش گذاشت. کشور پادشاهی مراکش در کمتر از بیست سال به قلب هوافضای شمال آفریقا تبدیل شده است.

این کشور اینک مورد توجه بسیاری از شرکت های تولیدی در اروپا است که می خواهند حرف نخست را در بازار رقابتی امروز بزنند.

شرکت فرانسوی دائر از سال ۲۰۰۱ بخش عمده ای از خط تولید خود را به مراکش انتقال داده و قرار است سومین کارخانه تولید کامپوزیت را نیز به زودی در این کشور افتتاح کند.

معاون بخش فروش این شرکت فرانسوی می گوید: ما در بخش کامپوزیت سرمایه گذاری جدیدی را از سال ۲۰۱۶ در طنجه آغاز کرده ایم که قراراست ابتدای سال ۲۰۱۸ خط تولید آن آغاز شود.

این اقدام سبب می شود تا به کمک دیگر بخش ها بتوانیم قطعات بیشتری را تولید کنیم.

 20دقیقه یکشنبه 7آبان ۱۳۹۶

شرکت بوئینگ در سال ۲۰۱۶ قراردادی را با مراکش به امضاء رساند که ارزش اقتصادی سالانه آن بالغ بر یک میلیارد دلار تخمین زده می شود.

این قرارداد همچنین زمینه شکل گیری اکوسیستمی با همکاری تولید کنندگان محلی را فراهم کرده که ایجاد ۸۷۰۰ فرصت شغلی جدید از جمله دستاوردهای آن برای مراکش بوده است

درخشش معماران ژاپن در جهان


درخشش معماران ژاپن در جهان، عنوان گزارش کوتاهی است که باهم می بینیم:


 سو فوجیموتو Su Fujimoto و  شیگرو بان Shigeru ban ، دو معمار سرشناس جهانی هستند.

شیگرو بان، برنده جایزه معماری «پریتزکر» Pritzker در سال ۲۰۱۴ میلادی (جایزه ای معتبر در حوز معماری مدرن) است.

او به خاطر استفاده از لوله های مقوایی برای ساخت سریع سرپناه پس از بلایای طبیعی شهرت دارد.

این معمار ژاپنی کارهای خلاقانه ای با مواد سبک و کم هزینه انجام داده است.

ساختمان موسوم به لاسن موزیکال Lassen Musical در غرب پاریس که سالن کنسرت و نمایش است، حاصل کار شیگروبان و دو معمار فرانسوی است.

[caption id="attachment_45511" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه یکشنبه۷آبانماه۱۳۹۶ شیگرو بان، برنده جایزه معماری «پریتزکر» Pritzker در سال ۲۰۱۴ میلادی[/caption]

«سو فوجیموتو» معمار جوان ژاپنی طراح ساختمان موسوم به «درخت سفید» در مونپلیه Montpellie ، در جنوب فرانسه است.

[caption id="attachment_45510" align="alignnone" width="520"] بیست دقیقه یکشنبه ۷آبان ۱۳۹۶ درخت سفید طرح معمار جوان ژابنی فوجیتمو[/caption]

نیکی هیلی می گوید بشار اسد هیچ نقشی در آینده سوریه ندارد. ما اجازه نمی دهیم رژیم ایران سوریه را اشغال کند


در سوریه یک گزارش سازمان ملل فاش ساخت بشار اسد مکررا از سلاح شیمیایی سارین و گاز خردل علیه مردم خودش استفاده کرده است.

نیکی هیلی:‌ این بی وجدان ترین اقدامی است که یک دیکتاتور می تواند انجام دهد.سی ان ان:‌ چه موقع آمریکا آمریکا می خواهد بشار اسد برود.

[caption id="attachment_45512" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه یکشنبه ۷آبانماه ۱۳۹۶ نیکی هیلی می گوید بشار اسد هیچ نقشی در آینده سوریه ندارد. ما اجازه نمی دهیم رژیم ایران سوریه را اشغال کند.[/caption]

نیکی هیلی:‌ آمریکا در این رابطه بسیار صریح بوده است. هیچ آینده یی برای اسد در سوریه وجود ندارد.

در حال حاضر روسیه در سوریه مانع است به همین دلیل چندان ساده نیست که فقط بگوییم می خواهیم اسد را از دور خارج کنیم.اوضاع در سوریه متحول است.

[caption id="attachment_45513" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه یکشنبه ۷آبانماه۱۳۹۶ بشار اسد مکررا از سلاح شیمیایی سارین و گاز خردل علیه مردم خودش استفاده کرده است.[/caption]

ما نمی گذاریم در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده شود،

ما نمی گذاریم رژیم ایران سوریه را اشغال کند، ما نمی گذاریم هیچکدام از اینها پیش بیاید.

اینها نکاتی است که بطور استراتژیک طراحی شده اند و ما به پیش می رویم. اما در مجموع پیام این است که ما در کناری نمی ایستیم که یک دیکتاتور بیرحم علیه مردمش سلاح شیمیایی بکار ببرد.

سی ان ان:‌ با توجه به این که کنگره آینده توافق اتمی با رژیم ایران را مورد بررسی قرار میدهد نیکی هیلی از سازمان ملل می خواهد که علیه برنامه موشک بالستیک این رژیم که میتواند سلاح اتمی حمل کند، اقدام نماید.

نیکی هیلی:‌ اگر ما کره شمالی را تحریم میکنیم، چرا رژیم ایران را تحریم نکنیم؟

قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان انگلیس در رقابت‌های جام جهانی نوجوانان

[caption id="attachment_45514" align="alignnone" width="520"]بیست دقیقه یکشنبه ۷آبانماه ۱۳۹۶ تیم ملی نوجوانان انگلیس با غلبه بر اسپانیا قهرمانی خود را جشن گرفت.[/caption]

عصر شنبه ششم آبان در دیدار نهایی رقابت‌های فوتبال جام جهانی نوجوانان میان تیم‌های اسپانیا و انگلیس که در ورزشگاه شهر کلکته هند برگزار شد تیم فوتبال نوجوانان انگلیس با نتیجه پر گل 5 بر 2 تیم فوتبال نوجوانان اسپانیا را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

این نخستین قهرمانی انگلیس در رقابت‌های جام جهانی زیر 17 سال است. این تیم پیش از این هرگز روی سکوهای اول تا سوم قرار نگرفته بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: