This browser does not support the video element.

ورشکستگی و برآشفتگی آخوند حسن روحانی در واکنش به استراتژی جدید آمریکا

ورشکستگی و برآشفتگی آخوند حسن روحانی


صبح یکشنبه آخوند روحانی برای گرفتن رأی اعتماد برای دو وزیر خود در حالی در مجلس رژیم ظاهر شد، که هم در درون مجلس و هم در بیرون مجلس فضای تشنج حاکم بود.

هنگام سخنرانی آخوند روحانی، اعضای معترض مجلس ارتجاع، فضای مجلس را متشنج کردند که با تذکرات پیاپی پاسدار علی لاریجانی مواجه شدند.

 

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف نیز همزمان با جلسه مجلس در اعتراض به وزیر پیشنهادی علوم از سوی روحانی اقدام به تجمع کردند.

 

هم‌چنین دانشجویان دانشگاه سهند تبریز با برپایی تجمع در اعتراض به وزیر علوم پیشنهادی حسن روحانی اعلام کردند که دانشگاه پادگان نیست.

 

در جلسه مجلس رژیم، هر دو وزیر معرفی شده از سوی روحانی ، که مورد حمایت باند خامنه‌ای نیز قرار داشته‌اند، مورد تأیید قرار گرفتند. به نوشته رسانه‌های حکومتی، غلامی که از سوی روحانی به عنوان وزیر علوم معرفی شده، دهمین وزیر معرفی شده است. 9 وزیر معرفی شده با نظر مخالف خامنه‌ای مواجه شده‌ بودند.

 

 

آخوند حسن روحانی در سخنرانیش در جریان معرفی دو وزیر نیرو و علوم خود به مجلس رژیم بخش قابل توجهی از حرفهایش را به غیظِ حکومت آخوندی از سیاست جدید آمریکا و شکست برجام و کین توزی علیه مجاهدین اختصاص داد.

« اگر یک تعهد مهم بین المللی را یک دولتی مثل دولت آمریکا بگوید من بهش متعهد نیستم استدالالش هم این باشه که سر دولت قبلی کلاه رفته, خوب در هر کشوری هر دولتی روی کارمی آید همین ادعا رو میتونه انجام بده....

 بعضیها میگن تعهدی که قبلا با هم بستیم این فعلا قرص و محکم نباشه, متزلزل باشه, بیایم راجع به موضوعی دیگر با هم مذاکره کنیم. این یکی از حرفهای خنده دار تاریخه...

آمریکایی ها دارن اعلام می کنن ما اهل مذاکره نیستیم...

دارن به بعضی از کشورهای شرق آسیا پیغام میدن که بیا با ما مذاکره کن. آمریکاییها پیغام می دن، مگر دیوانه شدن که با شما مذاکره کنن؟

با این شیوه یی که در پیش گرفته, آینده مذاکره و تعهدات خودش را نسبت به کشورهای دیگر برای همیشه کنار بگذارد. بعد میگن مشکل ایران چیه؟ ایران که در بحث هسته یی به تعهدات خودش عمل کرده, میگن ایران چرا از لحاظ دفاعی و نظامی توانمنده, قدرتمنده؟

کشوری که به کمک مردم عراق رفته, به کمک مردم سوریه رفته, شما نسبت به اون کشوری که یار ملتهای دیگر بوده میگید مداخله کردید.

شما که داعش را بوجود آوردید, شما که طالبان رو ساختید, شما که گروههای دیگر تروریستی رو ساختید, شما که منافقین رو پناه دادید...

ملت ایران منافقین تروریست را از این کشور بیرون رانده, گروهکهای دیگر تروریستی را بیرون رانده, داعش را در عراق به زانو درآورده, تروریستها را در سوریه به زانو درآورده. شما به ایران به جمهوری اسلامی ایران ایراد می گیرید, بخاطر تلاشهاش در منطقه.»

تذکر رئیس - آقای دکتر وقتتون تمام است خیلی ممنون.

روحانی -« و از اونطرف به سلاح های ما ایراد می گیرید ما برای دفاع از خودمون, برای دفاع از تمامیت ارضی مون, برای دفاع از ملت مون هر سلاحی از هر نوعی نیاز داشته باشیم در ساختن اون در تولید اون در انبار کردن اون و در زمان لازم برای دفاع خودمون از استفاده از اون تردید نخواهیم کرد.

شما بدانید ما موشک را ساختیم, می سازیم خواهیم ساخت, با هیچیک از مقررات بین المللی در تناقض و تنافی نیست. با قطعنامه 2231 هم در تضاد نیست.»
لطفا به اشتراک بگذارید: