This browser does not support the video element.

نگرانی رژیم از پیامدهای سفر آمانو به تهران – به دنبال برجام دوم

نگرانی رژیم از پیامدهای سفر آمانو


پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان، آخوند روحانی را به خاطر شکست برجام و بی‌عملی حکومت آخوندی در قبال تحریمهای آمریکا به شدت مورد حمله قرار داد و نوشت اگر انقلابی بودن به معنای تأکید بر اصول باشد، با کمال تأسف باید گفت که دولت و مجلس آمریکا از دولت و مجلس ما انقلابی‌ترند! (آنها) همه توان و تمامی اهرم‌های در اختیار را برای مقابله با (نظام) به کار گرفته‌اند و هنوز از وضع فلان تحریم اقتصادی فارغ نشده، وضع تحریم‌های جدید و تازه‌تری را در دستور کار قرار داده و با جدیت دنبال می‌کند.

کیهان خامنه‌ای افزود: اما در این سو، برخی از نمایندگان مجلس با خانم موگرینی به گونه‌ای حقارت‌آمیز عکس سلفی می‌گیرند، دغدغه کنسرت دارند، ظرف 20 دقیقه برجام را تصویب می‌کنند و بعد می‌فرمایند 20 دقیقه هم زیاد بود!... کلاه گشاد برجام را فتح‌الفتوح و معجزه قرن و آفتاب تابان می‌نامند و دنبال تهیه صابون برای شستشوی چهره خجالت زده! آنها هستند و اکنون در پی برجام 2 و (برجامهای دیگر) هستند.

 

پاسدار حسین شریعتمداری هم‌چنین با نگرانی نوشت: آمریکا به صراحت اعلام کرده است که براندازی جمهوری اسلامی ایران را به ‌عنوان یکی از خطوط استراتژیک خود، در دستور کار دارد و این خط استراتژیک با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند.

کیهان خامنه‌ای در مطلب دیگری با عنوان «مجلس آمریکا مشغول تحریم ها؛ مجلس ما سرگرم حاشیه‌ها» نوشت: انفعال مجلس در کنار رویکرد غلط دولت در خصوص «حفظ برجام به هر قیمت»، موجب افزایش ‌اشتهای تحریمی دشمن و گسترش دامنه گستاخی‌ها خواهد شد.

 

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر به تهران، رژیم آخوندی را فراخواند که التزامات اتمی خود را به‌طور کامل به‌اجرا بگذارد.

سایت رسمی آژانس، گزارش داد: «مدیرکل آمانو تأکید کرد که تعهدات مرتبط به اتمی توسط (رژیم) ایران به‌اجرا گذاشته شده است... او تأکید کرد که برای آینده، مهم است که (رژیم) ایران تعهدات مرتبط با اتمی خود را به‌طور کامل اجرا کند تا برجام بتواند بادوام باشد».

 

یوکیا آمانو در دیدار با آخوند روحانی تأکید کرد: اعتبار آژانس بسیار حائز اهمیت بوده و هم‌چنان بر بی‌طرفی خود در مواضع، ادامه می‌دهد و بر اساس حقایق و پادمانها، گزارشهای واقعی را ارائه خواهد داد.

آخوند روحانی نیز در این دیدار گفت: تا زمانی به برجام پایبندیم که از منافع آن بهره‌مند شویم. این که برخی کشورها و مقامات بر تصمیمات آژانس تأثیر بگذارند قابل قبول نیست.

 

در همین حال، رسانه‌های حکومتی درباره علت دیدار آمانو از تهران با نگرانی نوشتند: به نظر می رسد منظور آژانس از چگونگی بازرسی ها، پرداختن به وجه دیگری از بازرسیهاست که طی سه ماه اخیر مورد تاکید مقامات آمریکایی و حتی خود آمانو بوده است؛ یعنی بازدید از مراکز نظامی. در همین مدت نیز آمانو دست کم سه مرتبه تاکید کرده که «دسترسی های آژانس در برجام شامل تاسیسات نظامی نیز می شود».

رسانه‌های حکومتی هم‌چنین نوشتند: به بیان خیلی ساده آمریکایی ها می خواهند بازرسان آژانس همان گونه که به نطنز یا فردو و ... می روند بر تجهیزات با کاربردهای دوگانه نیز در هر مکانی که در ایران باشد (ولو پادگان ها و تاسیسات فنی نظامی) نظارت داشته باشند.
لطفا به اشتراک بگذارید: