This browser does not support the video element.

نشست وزرای خارجه و روسای ستاد مشترک ارتش‌های عضو ائتلاف عربی

نشست وزرای خارجه


نشست اعضای ائتلاف عربی شامل وزرای خارجه و روسای ستاد مشترک ارتش‌های کشورهای عضو «ائتلاف عربی» در ریاض، پایتخت عربستان سعودی با موضوع محوری مقابله به رژیم ایران و وضعیت میدانی در یمن آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه روز 7 آبان 96 این نشست با سخنرانی عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان شروع شد. وزیر خارجه عربستان گفت شبه‌نظامیان حوثی با انجام کودتا، به نوعی یمن را «ربوده‌اند» و این موضوع باعث به وجود آمدن بی‌ثباتی در منطقه مخصوصا برای عربستان سعودی و امارات متحده عربی شده است.


عادل الجبیر در سخنانش (رژیم) ایران را بزرگترین حامی تروریسم در منطقه نامید و تاکید کرد استفاده ائتلاف عربی از «گزینه نظامی» در یمن به دلیل ادامه تهدید شبه نظامیان حوثی برای امنیت این کشور و کشورهای منطقه صورت گرفته است. وی اضافه کرد: "اقدامات تروریستی، غیر انسانی و ناقض قوانین بین المللی حوثی‌ها بدون حمایت (رژیم) ایران به عنوان بزرگترین سرمایه گذار تروریسم در منطقه، غیر ممکن است".


وی افزود: رژیم ایران با ارسال سلاح برای حوثی‌ها و نیروهای طرفدار علی عبد الله صالح، طرح های صلح در یمن را ناکام گذاشته و به بقای حوثی‌ها کمک کرده است".


این نشست در پی سخنرانی عادل الجبیر، پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت.

لطفا به اشتراک بگذارید: