درخاطره روزها‌۵‌آبان-۲۷‌اکتبر



[caption id="attachment_45097" align="alignleft" width="250"]اعتراض دانشجویان اهوازی اعتراض دانشجویان اهوازی[/caption]

۵ آبان۱۳۸۸-۲۷‌اکتبر اعتراض دانشجویان اهوازی


در این روز دانشجویان دانشگاه اهواز با سر دادن شعارهای ضدحکومتی، جلسه سخنرانی آخوند حمید رسایی را به هم زدند. دانشجویان با سر دادن شعار «دروغگو» و «آزادی اندیشه با قیل و قال نمیشه» مانع سخنرانی وی شدند و با اعتراض از وی پذیرایی کردند.





[caption id="attachment_45098" align="alignleft" width="250"]تظاهرات به بهانة تصادف در تهران تظاهرات به بهانة تصادف در تهران[/caption]

۵آبان۱۳۸۸-۲۷‌اکتبر تظاهرات به بهانة تصادف در تهران


با وقوع یک تصادف در «بزرگراه رسالت», صدها تن از مردم، آرام آرام در اطراف پل روگذر جمع شدند و ساعتی بعد نزیک به چند هزار تن در اطراف میدان تجمع کردند؛ به نحوی که طی چند دقیقه «میدان رسالت» با فریاد «مرگ بردیکتاتور» پر شد.





[caption id="attachment_45100" align="alignleft" width="250"]فریب و شعبده برای غصب حاکمیت فریب و شعبده برای غصب حاکمیت[/caption]

۵ آبان۱۳۵۷-۲۷‌اکتبر فریب و شعبده برای غصب حاکمیت


در این روز «خمینی» طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری «رویتر» در «نوفل لوشاتو» با تأکید گفت: «در ایران اسلامی، علما خودشان حکومت نمی‌کنند و فقط ناظر امور هستند، خود من نیز هیچ مقام رهبری نخواهم داشت و از همان ابتدا به حجره تدریس خود در قم برخواهم گشت».





[caption id="attachment_45101" align="alignleft" width="250"]تولد ستاره‌‌ای که زود غروب کرد تولد ستاره‌‌ای که زود غروب کرد[/caption]

۵‌آبان-۲۷‌اکتبر تولد ستاره‌‌ای که زود غروب کرد


«سیلویا پلات» شاعر و نویسندة توانمند آمریکایی در این روز در «ماساچوست» ‌به‌دنیا آمد. او پس از انتشار شعرهایش، بسیاری را به شگفتی واداشت و برخی ادیبان گفتند «شکسپیر» دیگری آمد. سرانجام «سیلویا» در 31 سالگی و در اوج شهرت خودکشی کرد.





[caption id="attachment_45102" align="alignleft" width="250"]زادروز نیکولو پاگانینی زادروز نیکولو پاگانینی[/caption]

۵ آبان-۲۷‌اکتبر«۱۷۸۲میلادی» زادروز نیکولو پاگانینی


«نیکولو پاگانینی» ویلن‌نواز، گیتاریست و آهنگساز نابغه ایتالیایی در این روز به‌دنیا آمد. «پاگانینی» که اولین کنسرتش را در 12 سالگی اجرا کرد، یکی از بزرگ‌ترین نوازندگان ویلن در تاریخ موسیقی است. او انقلاب عظیمی در نوازندگی این ساز برپا نمود.





[caption id="attachment_45103" align="alignleft" width="250"]سروتوس در آتش سروتوس در آتش[/caption]

۵‌آبان-۲۷‌اکتبر«۱۵۵۳» سروتوس در آتش

«میشل سروتوس» پزشک اسپانیایی که در نوشته‌هایش به تناقض تعریف گناه از دید «کلیسای کاتولیک» با «انجیل» اشاره کرده بود، دستگیر شد و پس از فرار از زندان، در ژنو به چنگ سایر فرقه‌های مسیحی افتاد. او را به گناه کفر در 42 سالگی آتش زدند.



لطفا به اشتراک بگذارید: