درخاطره‌روزها‌۳‌آبان-۲۵‌اکتبر




[caption id="attachment_43954" align="alignleft" width="250"]تحریم سپاه پاسداران و نیروی قدس تحریم سپاه پاسداران و نیروی قدس[/caption]

۳ آبان -۲۵اکتبر ۲۰۰۷ تحریم سپاه پاسداران و نیروی قدس


برای نخستین بار دولت آمریکا 22 ارگان و سردمدار سرکوبگر رژیم آخوندی به ویژه نیروی تروریستی «قدس» و «سپاه پاسداران» را به خاطر حمایت از تروریسم و تکثیر تسلیحات کشتار جمعی تحریم کرد و برخی از آنها را رسماً در لیست تروریستی قرار داد.





[caption id="attachment_43956" align="alignleft" width="250"]ایجاد اتحادیه محور ایجاد اتحادیه محور[/caption]

۳ آبان -۲۵اکتبر ۱۹۳۶ایجاد اتحادیه محور


در این روز با امضای پیمان اتحاد میان «هیتلر» و «موسولینی» اتحادیه محور بوجود آمد. این نام را «گیولا گومبوس» نخست وزیر وقت «مجارستان» پیشنهاد کرده بود تا سایر کشورهای هم عقیده بر گرد محور با هم متحد شوند که بعداً پیمان آهنین نام گرفت.





[caption id="attachment_43957" align="alignleft" width="250"]انقلاب بلشویکی در روسیه انقلاب بلشویکی در روسیه[/caption]

۳ آبان -۲۵اکتبر ۱۹۱۷انقلاب بلشویکی در روسیه


با پیروزی انقلاب سوسیالیستی در روسیه به رهبری «لنین» یکی از بزرگ‌ترین تحولات اجتماعی و سیاسی قرن بیستم به وقوع پیوست. «ولادیمیر ایلیچ لنین» رهبر این انقلاب با الهام از عقاید «مارکس» به سازماندهی توده‌های کارگر و اقشار ضعیف اجتماع پرداخت و انقلاب به ثمر رسید.





[caption id="attachment_43958" align="alignleft" width="250"]درگذشت آهنگساز معروف روسیه درگذشت آهنگساز معروف روسیه[/caption]

۳ آبان -۲۵ اکتبر ۱۹۸۳ درگذشت آهنگساز معروف روسیه


«پیتر ایلیچ چایکوفسکی» آهنگساز معروف روسیه در 53 سالگی بر اثر بیماری «وبا» درگذشت. وی پس از اتمام تحصیلات خود به کنسرواتوار «پترزبورگ» وارد شد و پس از چندی به استادی آنجا رسید. آهنگ‌های «چایکوفسکی» به سبک غربی ساخته شده و بسیار جذّاب است.





[caption id="attachment_43959" align="alignleft" width="250"]زادروز پیکاسو زادروز پیکاسو[/caption]

۳ آبان -۲۵ اکتبر «۱۸۸۱میلاری» زادروز پیکاسو


«پابلو پیکاسو» نقاش و نابغة ناآرام قرن بیستم، در این روز به‌دنیا آمد، دوستانش از اینکه بدون نگاه کردن به کاغذ نقاشی می‌کرد حیرت‌زده می‌شدند. «پیکاسو» در فرانسه مکتب «کوبیسم» را پایه‌گذاری کرد. مکتبی که خروش هنر نقاشی علیه آشفتگی اروپای آن زمان بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: