This browser does not support the video element.

رژیم ایران به حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریستها ادامه می دهدـ 20دقیقه - سه شنبه 2آبان

1 ـ فاکس نیوز: مریم رجوی از جوانان ایران خواست به حمایت از اعتراضات برخیزند .


2 ـ ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا : رژیم ایران برای جلوگیری از صلح از تروریسم استفاده می کند.


3 ـ مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا: رژیم ایران به حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریستها ادامه می دهد .


 

 

آلن درشویتس برجسته ترین حقوقدان قانون بین المللی تصریح کرد رژیم ایران در پی دستیابی به سلاح اتمی است.بخشهایی از مقاله وی در نشریه هیل، نشریه کنگره آمریکا: رژیم ایران نه تنها روح حاکم بر قرارداد هسته یی را نقض می کند، بلکه در مکتوبات نیز آنرا نقض می کند.

مقدمه این توافقنامه تصریح می کند: "رژیم ایران بار دیگر تأکید می کند تحت هیچ شرایطی به دنبال دستیابی، توسعه یا کسب سلاح هسته ای نخواهد بود." این تأکید محدوده زمانی ندارد و انتظار می رود برای همیشه باشد. با این وجود، آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا اظهار داشت

که نمی تواند تأیید کند رژیم ایران "به طور کامل این توافقنامه را اجرا می کند"، در حالی که فعالیت هایی را هم انجام نمی دهد که بتواند یک دستگاه انفجاری هسته ای تولید کند. یوکیا آمانو از آژانس بین المللی انرژی اتمی به خبرگزاری رویتر گفت در مورد بازرسی هایی که در بخش تی توافقنامه آمده است،

"ابزار ما محدود است." آمانو همچنان می گوید: "در بخشهای دیگر، رژیم ایران متعهد شده است تا اوراق مکتوب فعالیت های خود را ارائه کند و اطمینان بدهد که دسترسی ما به این اسناد تضمین شود. اما در بخش تی من چنین تعهدی را نمی بینم. "

 

 

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی تاکید کرد منطقه با تهدیدهای خطرناکی مانند تروریسم و بنیاد گرایی و تلاش برای ایجاد تنش و بی ثباتی روبروست. او در دیدار با حیدر العبادی و رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا این سخنان را ایراد کرد.

این دومین سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به عربستان سعودی است ولی این سفر با سفر قبلی تفاوت داشت چرا که در این دیدار یک شورای هماهنگی میان عربستان سعودی و عراق را امضا کرد

پادشاه عربستان سعودی تاکید کرد تهدیدهای خطرناکی مانند تروریسم و بنیاد گرایی و تلاش برای ایجاد تنش و بی ثباتی در منطقه وجود دارد .او همچنین تاکید کرد که از وحدت و ثبات عراق حمایت می کند.

حیدر العبادی هم تاکید کرد تشکیل این شورا ثمره تلاش های مشترک میان دو کشور استرکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا که در مراسم امضای قرار داد میان عربستان سعودی و عراق حضور داشت خواهان تقویت روابط میان این دو کشور شد .

تقویت روابط میان عربستان سعودی و عراق از ماههای گذشته شروع شد .معبر زمینی عرعر که بیش از ۲۷ سال بسته بود مجددا باز شد . اولین پروازهای هوایی میان دو کشور نیز هفته گذشته از سر گرفته شد . اولین هواپیمایی که از عربستان سعودی به عراق پرواز کرد حامل نزدیک به ۲۰۰ مسؤل و تاجر سعودی بود.

و قرار شد که روزانه این پروازها میان دو کشور وجود داشته باشد .وزیر انرژی ، صنعت و معادن سعودی گفت امیدوار است که تجارت با عراق را افزایش دهدرکس تیلرسون معتقد است نزدیکی عراق و عربستان باعث به حاشیه راندن رژیم ایران در عراق می شود.

 

 


  •  ضرورت مقابله با دخالتهای رژیم ایران در منطقه خاورمیانه




چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا استراتژی جدید این کشور برای مقابله با رژیم ایران را اعلام کرد . متعاقبا در ریاض رئیس دیپلوماسی او رکس تیلرسون مهمترین طرحهای عملی آمریکا برای مقابله با دخالت رژیم ایران در منطقه را اعلام کرد.

رکس تیلرسون گفت جلوگیری از ایجاد تنش و بی ثباتی منطقه با جلوگیری از دخالت های رژیم ایران در امور کشورهای همسایه و در صدر آنها سوریه ، عراق و یمن شروع می شود. سعود الریس سردبیر روزنامه الحیات به اسکای نیوز گفت :

بنظرم امروز دولت آمریکا سعی می کند تا آن استراتژی که دونالد ترامپ اعلام کرده را بنا کند. و در آینده شاهد آن خواهیم بود که سفرهای متعددی به کشورهای اروپا داشته باشند تا این استراتژی اجرایی شده و برای آن حمایت بدست بیاورند .

فکر می کنم محل فشار بررژیم ایران از طریق برنامه اتمی است .بدون شک این رژیم از این موضوع می ترسد چرا که می دانیم کشورهای اروپایی با شرکت های این رژیم قراردادهایی را امضا کرده اند . فشار تحریمها برای آنها ناگوار است .

امروز علیه رژیم ایران یک خط سیاسی روشن توسط آمریکا ترسیم شده و چیزی که بنظرم خیلی مهم است این است که این خط سیاسی به رژیم ایران پیام روشنی می دهد که باید رفتار معقول و معمولی داشته باشد .

امروز این رژیم با استراتژی که تدوین شده به محاصره در آمده است به همین دلیل فکر می کند این استراتژی خصمانه است و تسلیم آن نخواهد شد. استراتژی ترامپ می خواهد رژیم ایران را مجازات کند، می خواهد بخشهایی از توافق اتمی را تغییر دهد .

آمریکا درک می کند توافق اتمی مانع است و تحت پوشش این توافق، رژیم ایران موشک های بالستیکی بدست آورده و با آن منطقه را تهدید می کند . آمریکا مجازاتهایی را علیه سپاه پاسداران و حزب الله لبنان اعمال کرده

اینطور رژیم ایران با نابود شدن سر انگشتانش که توسط آنها طرح و برنامه های سیاسی و تروریستی اش را صادر می کند محاصره می شود. چیزی که در این استراتژی روشن است این است که خط برخورد با رژیم ایران واضح است . در گذشته خط روشنی علیه رژیم ایران وجود نداشت.

 

 


  •  اعترافات شبه نظامیان حوثی به نقش رژیم ایران در جنگ یمن




به گزارش العربیه شبه نظامیان حوثی که توسط عربستان سعودی بازداشت شده اند فاش ساختند که توسط پاسداران و حزب الله لبنان آموزش دیده اند . شبه نظامی حوثی: ما توسط گروههای ایرانی و لبنانی آموزش دیدیم .

کودکان را برای مین گذاری سرباز گیری می کردند .برای دریافت پول می جنگیدیم.من به کودکان و فقرا توصیه می کنم که در مقابل دریافت پول موافقت نکنند که سربازگیری شوند. از همه کودکان و والدینشان می خواهم که به شبه نظامیان حوثی نپیوندند.

 

 


  •  آنتونیو گوترز: سازمان ملل متحد باید قوی تر و مؤثرتر باشد




آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید سازمان ملل متحد باید قوی تر و مؤثر تر باشد. فاکس نیوز:‌ روشن است که مشکلات بسیاری در سراسر جهان وجود دارد و فردی که در این باره در موردجهان و آنچه با آن روبروست آشنایی دارد دبیر کل سازمان ملل آنتونیوگوترز است.

ممکن است حساس ترین موضوعی که اکنون در صحنه جهانی وجود دارد را برایمان توضیح دهید آیا کره شمالی است ؟ آنتونیو گوترز: کره شمالی به عبارتی حساس ترین موضوع است که برای اولین بار از زمان جنگ جهانی اول یک تهدید اتمی را به وجود آورده است.

ما تهدید اتمی را برای دهها سال فراموش کرده بودیم. این تهدید درزمان جنگ سرد کاملاً مشهود بود. بحران موشکی کوبا رابخاطر می آورید که تهدیدی اتمی بود ولی بعد ما فراموش کردیم. ما فکر می کردیم تمام شده است ولی اکنون برای اولین بار است که احساس می کنیم تهدیدی اتمی وجود دارد.

به همین دلیل با مهمترین بحران مواجهیم. فاکس نیوز: ما شاهد چندین قطعنامه شورای امنیت بوده ایم که به اتفاق آرا بوده است . فکر می کنید جهان ازجمله چین و روسیه در برابر این تهدید یک صدا هستند؟

آنتونیوگوترز: فکر می کنم جهان از نقطه نظر قطعنامه های شورای امنیت یکصدا بوده ولی فکر میکنم تفسیری که هرکشور ارائه می دهد لزوماً یکی نیست. این یک مشکل بسیار جدیست و جهان باید متحد شده و برای کره شمالی روشن سازد که خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره ضروریست و باید به آن دست یافت.

 

 


  •  کشته شدن خبرنگاری که فساد را افشا می کرد




پلیس آمریکا برای کشف راز ترور روزنامه نگار اهل مالت وارد عمل می شود. او رهبران فاسد را افشا کرده بود. ترور فجیع خبرنگار افشاگر اهل مالت ، دافنه کاروانا گالیسیا واکنشهای بسیاری از سوی نهادهای حقوق بشری، اتحادیه اروپا و کشورهای مختلف جهان برانگیخته است.

اف بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد برای شناخت عاملان و آمران این ترور با دولت مالت همکاری خواهد کرد. کاخ سفید بمبگذاری و مرگ تلخ این خبرنگار را که یکی از مهمترین عوامل افشای فرار مالیاتی سران برخی کشورهای جهان بود ضایعه‌ای عظیم توصیف کرد .

سخنگوی کاخ سفید در این رابطه گفت به درخواست دولت مالت اف بی‌آی در این مورد وارد عمل خواهد شد. وی گفت: « پلیس فدرال آمریکا تجهیزات ویژه‌ای در این زمینه در اختیار دولت مالت قرار خواهد داد تا تحقیقات درباره مرگ این روزنامه نگار مشهور روند درستی داشته باشد و از پشت پرده این ترور آگاه شویم.»

 

 


  • حمایت مالی اتحادیه اروپا از استارت آپها




حمایت مالی اتحادیه اروپا برای حمایت از استارت آپها تسهیلات مالی اختصاص داده است. امروز تنها سه درصد شرکت های تازه تأسیس در اروپا موفق می شوند گسترش پیدا کنند و به شرکت های بزرگتر تبدیل شوند.

شرکتهای تازه تاسیس می توانند با استفاده از تسهیلات وحمایتهای «شبکه استارت آپهای اروپا» گسترش پیدا کنند. شرکت «تیم لیدر» در بلژیک با کمک این کمکها توانسته است در عرض پنج سال به شرکتی بزرگ تبدیل بشود.

در اروپا نوآوری و روحیه کارآفرینی کم نیست. با این وجود تنها چهل درصد شرکت های تازه می توانند هفت سال اول را که برای هر شرکت دوره ای بحرانی است پشت سر بگذارند. کارن بوئرس ، از شبکه استارت آپهای اروپا در این باره می گوید: «دو دلیل عمده می بینم:

یکی ترس از شکست و ورشکستگی است، و دوم پاره پاره شدن بازارهاست، استارت اپها برای اینکه به شرکتی کاملاً اروپایی تبدیل شوند باید در ۲۸ محیط تجاری مختلف، کار کنند. در نتیجه شرکت های تازه تأسیس نمی توانند توان بالقوه شان را محقق کنند.»

 

 


  •  بهترین های سال 2017




کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن سال 2017 شد. مراسم اهدای جایزه بهترین‌های فیفا در سال 2017 روز دوشنبه ساعت 2100 در سالن پالادیوم شهر لندن آغاز شد و با معرفی بهترین بازیکن مرد، بهترین بازیکن زن، بهترین سرمربی مرد، بهترین سرمربی زن به پایان رسید.

دراین مراسم کریستیانو رونالدو، ستاره رئال مادرید و تیم ملی پرتغال، در رقابت با نیمار برزیلی و لیونل مسی موفق شد جایزه بهترین بازیکن مرد سال 2017 را از آن خودش کند.لیکه مازتنز، بازیکن ملی پوش بارسلونا، به عنوان برترین بازیکن زن انتخاب شد.

سارینا ویگمن، سرمربی تیم ملی هلند، جایزه بهترین مربی زن فیفا را از آن خودش کرد. زین الدین زیدان به عنوان بهترین سرمربی سال 2017 انتخاب شد. سرمربی موفق فرانسوی به همراه رئال مادرید به قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام اسپانیا و سوپر جام اروپا دست پیدا کرده بود.

 

 


  •  آتش سوزی در شمال ایتالیا




آتش سوزی در شمال ایتالیا در ناحیه وال دی سوزا باعث جا به جایی مردم محل شد. شعله های آتش به منازل مسکونی نزدیک شده اند و ماموران اطفای حریق برای مهار آتش تلاش می کنند.خشکی چند ماهه زمین و وزش باد باعث شد آتش سوزی آغاز شده در روز یکشنبه سریعتر گسترده شود. به گفته ماموران آتش نشانی صدها هکتار زمین تاکنون طعمه حریق شده است.

 

 


  •  بمب افکن‌های هسته یی آمریکا به حالت آماده باش در آمدند




مقامهای ارشد نیروی هوایی آمریکا اعلام کردند بمب افکن های هسته ای بی ۵۲ خود را به حالت آماده باش ۲۴ ساعته در آورده اند. این تصمیم که از سال ۱۹۹۱ و پایان جنگ سرد، بی سابقه بوده است به دنبال بالاگرفتن تنش با کره شمالی اتخاذ شده است.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: