This browser does not support the video element.

طرحهای توسعه طلبانه رژیم ایران در منطقه را متوقف می کنیم ـ 20دقیقه یکشنبه 30مهر۹۶

1 ـ دولت آمریکا شرکتهای ترکیه را به جرم همکاری با رژیم ایران به جریمه های چند میلیارد دلاری محکوم می کند .


۲ ـ دولت یمن یک فروند کشتی متعلق به رژیم ایران را در سواحل این کشور توقیف کرد و خدمه آن را بازداشت کرد. این کشتی حامل سلاح برای شبه نظامیان حوثی بود .


3 ـ آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد: ما نیاز به یک سازمان ملل قوی داریم که مدافع ارزشهای بنیادین یعنی آزادی، دموکراسی و حقوق بشر باشد.


 

 

مارک دوبوویتز  مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشینگتن می گوید استراتژی دونالد ترامپ یک استراتژی جامع برای مقابله با سیاستهای مخرب رژیم ایران است .

فاکس نیوز:‌اخیرا پرزیدنت ترامپ استراتژی جدید خود را در رابطه با رژیم یاغی ایران اعلام کرد و عهد کرد با کنگره و متحدانمان کار کند و با شکافها و نقایص برجام برخورد کند. وی تصمیم گرفت تحریمهایی را علیه سپاه پاسداران بخاطر کمک مالی به گروههای ترور اعمال کرد.

هنوز هم سؤال این است که چرا ترامپ از برجام بیرون نیامد؟ مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشینگتن: رئیس جمهور یک استراتژی کامل و جامع را اعلام کرد که برجام تنها بخشی از آن است...

ترامپ می خواهد با استفاده از تمام اهرمهای قدرت در کادر یک استراتژی جامع رفتار مخرب رژیم ایران را در منطقه و بلحاظ بین المللی هدف قرار دهد. فاکس نیوز:‌ یک بیانیه از طرف اروپا صادر شد که اعلام کردند در کنار برجام می مانند.

ولی یک راه باریکه هم گذاشتند که خوشحال خواهند بود برای تقویت برخی شرایط برجام گفتگو کنند. این را چطور می بینید؟ مارک دوبوویتز:‌ فکر می کنم اروپایی ها از موضع «حفظش کن» به موضع »اصلاحش کن» تغییر موضع داده اند تا نگذارند پرزیدنت ترامپ آن را پاره کند...

و این یک تغییر قابل توجه در موضع اروپا می باشد که پرزیدنت ترامپ هم همین را در مقاطع مختلف عنوان کرده است....رژیم ایران می خواهد با این توافق کشورهای غربی را شقه کند. امری که دونالد ترامپ باید با آن مقابله کند.

 

 


  •  فرمانده سنتکام: طرحهای توسعه طلبانه رژیم ایران در منطقه را متوقف می کنیم




فرمانده سنتکام ـ نیروهای مرکزی آمریکا می گوید: طرحهای توسعه طلبانه رژیم ایران در منطقه را متوقف می کنیم. گزارشی از تلویزیون العربیه: ژنرال ژوزف وتل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا متعهد شد طرحهای توسعه طلبانه رژیم ایران را متوقف کند.

بدین ترتیب آمریکا مانع نفوذ خبیثانه رژیم ایران در منطقه می شود .این چیزی است که ژنرال ژوزف وتل اعلام کرده است . او اشاره کرد رژیم ایران تلاش می کند جاده ای از تهران به بیروت بکشد و نفوذ نظامی اش را در سوریه و عراق و یمن تقویت کند.

ژنرال وتل متعهد شد واشینگتن برای مقابله با تهدید های رژیم ایران در منطقه با تشکیل گردانهای نظامی آمریکایی که به کشورهای عرب مشورت می دهند و به آنها کمک می کنند مانع توسعه طلبی های رژیم ایران می شود.

 این موضع در زمانی اعلام می شود که دونالد ترامپ در استراتژی قاطعانه آمریکا علیه رژیم ایران تاکید کرد سپاه پاسداران رژیم ایران حامی تروریسم است. اظهارات وتل بعد از آن بود که سپاه پاسداران در اطلاعیه ای در پاسخ به سخنان دونالد ترامپ اعلام کرد: 

برنامه موشکهای بالستیکی خود را با سرعتی بالاتر گسترش می دهد محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران گفت واشنگتن زبان سلاح را بیشتر از زبان مذاکره می فهمد. معاون فرمانده سپاه پاسداران فرد دیگری است ادعای مشابهی را مطرح کرد.

 اظهارات رژیم ایران باعث ایجاد نگرانی در کشورهای اروپایی شد بطوریکه رئیس جمهور فرانسه از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست تا التزام این رژیم به تمامی بندهای توافق اتمی را تضمین کند.

 

 


  •  جنایات شبه نظامیان حشد الشعبی رژیم ایران در عراق




تلویزیون العربیه گزارشی از جنایات حشد الشعبی یعنی شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در جریان حمله به مناطق اقلیم کردستان پخش کرد . درگیریها میان پیشمرگه ها و نیروهای حشد الشعبی در مرزهای اقلیم کردستان ادامه دارد.

گزارش های داخلی و بین المللی نشان می دهد که عناصر حشد الشعبی به شهروندان کرد تعرض می کنند. در فیلمی که از یک کانال کردی پخش کرد دیده می شود عناصر حشد الشعبی به یک شهروند کرد که در حال عبور از موضع آنها بوده تعدی می کنند .

 هیومن رایتس واچ نیز در گزارشی می گوید نیروهای عراقی در شهرک طوز خورماطو اموال مردم را غارت کرده و آتش می زنند . از این منطقه دهها هزار نفر فرار کرده اند.

قاسم سلیمانی از سران سپاه پاسداران در صحنه این درگیریهاست چرا که عکس های او منتشر شده و شبه نظامیان حشد الشعبی وی در صحنه های درگیری دیده میشوند . آنطور که رئیس اقلیم کردستان می گوید این رژیم ایران است که هدایت این درگیریها را در دست دارد.

پیشمرگه ها مانعی در مقابل جاده ای هستند که رژیم تهران می خواهد از طریق آن شبه نظامیانش را از عراق و سوریه تا لبنان به هم متصل کند. هادی عامری فرمانده حشد الشعبی در یکی از حوزه های نفتی کرکوک دیده میشود تا تاکید کند که آنها در صحنه جنگ حاضر هستند .

 

 


  •  سلاح هسته یی امنیت ما را تضمین نمی کند




 کمپین بین المللی حذف سلاحهای هسته ای موسوم به آیکن برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۷ میلادی شد. بئاتریس فین، مدیر اجرایی این کارزار می گوید امیدوار است این جایزه نوبل مردم را تشویق کند تا فعال شوند و به مبارزه این کارزار برای نابودی سلاحهای هسته ای بپیوندند.

آیا جهانی عاری از سلاح هسته ای امکان دارد؟ یا اینکه تنها رویایی ساده انگارانه است؟ در حالیکه از چندین دهه گذشته تاکنون ترس و نگرانی از آغاز جنگ هسته ای، به این اندازه نبود، امسال کمیته نوبل، جایزه صلح نوبل را به یک کارزار بین المللی حذف سلاحهای هسته ای موسوم به «آیکن» اعطا کرد.

بئاتریس فین مدیر اجرایی این کارزار: «به نظر من خطرات واقعی هستند. هر روز زیردریایی های هسته ای در حال گشت زدن در دریاها هستند. سیلوهای پرتاب موشک هسته ای اهداف خاصی را در نظر دارند. به نظرم اینها را تنها طی چند دهه فراموش کرده بودیم

 

 

 ژنرال جک کین می گوید ما باید در سوریه به مقابله با رژیم ایران بپردازیم . در غیر اینصورت این رژیم دالانی از عراق و سوریه و لبنان تا مدیترانه ایجاد خواهد کرد. این هفته با در نظر گرفتن سقوط رقه در سوریه هفته مهمی بوده است.

میخواهیم بدانیم در قدم بعدی در سوریه چه اتفاقی بین ایران و ایالات متحده و روسیه خواهد افتاد. همه آنها منافعی در سوریه دارند. بنظر شما در قدم بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ژنرال جک کین: خلیفه داعش در عراق و سوریه عمدتا تمام شده است.

ما باید در جنوب شرقی سوریه و در بخشی از منطقه که رود فرات وارد عراق میشود و رهبران داعش به آنجا فرار کرده اند دست به پاکسازی بزنیم . باید به آنجا رفته و بطور کامل پاکسازی نماییم. بعد از پاکسازی داعش در سوریه چه خواهد شد؟ رژیم ایران با حمایت سوریه، غرب سوریه را به کنترل خود درآورده است.

 در شرق سوریه وضعیت فرق می کند. رژیم ایران خواهان چیدن صحنه و بدست گرفتن کنترل کامل سوریه است. بعد از این که ما داعش را پاکسازی کنیم آنها خواهان وارد شدن به صحنه با حمایت روسیه و نیروهای زمینی رژیم اسد هستند. رژیم ایران روی نیروی زمینی خود و نیروهای حزب الله سوار است. نیروهای زمینی مورد پشتیبانی رژیم ایران دهها هزار نفر هستند.

مشکل این است که ما در سوریه هنوز استراتژی نداریم در حالی که قدرت مهار داریم. ما نیاز به مشارکت سنی ها داریم و باید طرحی برای انجام آن داشته باشیم. اگر ما دست به عمل نزنیم رژیم ایران دالانی از ایران و از طریق عراق به سوریه و لبنان و مدیترانه ایجاد خواهد کرد.

 

 


  •  پشت جبهه عملیات حفاظتی سانتینل در فرانسه




 بدنبال حملات تروریستی در سال 2015در فرانسه شاهد حضور سنگینی از پرسنل نظامی در خیابانها هستیم. حدود 10هزار سرباز در عملیات سانتینل شرکت داشته اند. این نیرو روزانه 400هزار یورو هزینه دارد تا امنیت شهروندان را تضمین کند.

اینها سربازان عملیات سانتینلهستند. ماموریتشان حفاظت از مردم در مقابل تروریسم است اما بطور فزاینده یی خود اینها سیبل شده اند.سرباز :‌ احساسم این است که ما هر روز بیشتر هدف این حملات قرار می گیریم. در هر لحظه ممکن است مشکلی پیش بیاد، حمله تروریستی یا هر کاری پیش بیاد.

 

 


  • ادامه بحران کاتالونیا




 در آستانه نشست مهم رهبران اروپایی در بروکسل، چانه زنیها برای حل بحران کاتالونیا نیز آغاز شده است.وزیر خارجه منطقه کاتالونیا اخیرا در بروکسل اعلام کرد بی تفاوتی اروپا به بحران کاتالونیا می تواند بسیارخطرناک باشد.

رائول رومووا گفت اروپا باید به ارزشهایش وفادار بماند هنوز دو تن از رهبران جدایی خواهان کاتالونیا در زندان هستند و دولت اسپانیا می گوید دلیل حبس آنها عدم احترام به قانون است. به گفته استقلال طلبان، دولت اسپانیا در اینباره دروغ می گوید.

همزمان پدرو سانچز رهبر سوسیالیستهای اسپانیا که مخالف استقلال کاتالونیا است و برگزاری همه پرسی استقلال را نامشروع خوانده است به بروکسل رفته است. در همین رابطه وی با ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا و تایانی، رییس پارلمان اروپا دیدارکرد

 

 


  • اسپانیا دولت کاتالونیا را به حالت تعلیق درآورد




 دولت اسپانیا از پایان اعطای خودگردانی به کاتالونیا و کنترل این منطقه توسط دولت مرکزی خبر دادماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در پایان نشست فوق العاده وزیران تصریح کرد به منظور مقابله با تجزیه طلبی از سنا خواسته است با لغو اعتبار دولت خودگردان کاتالونیا زمینه برگزاری انتخابات جدید را فراهم کند.

وی که حزبش اکثریت مطلق را در مجلس سنا در دست دارد تاکید کرد رویکرد دولت جدایی طلب کاتالونیا به گونه ای بوده که مادرید گزینه ای دیگر جز این تصمیم را پیش روی خود نداشته است.

 

 


  • بهره برداری از اولین توربین‌های بادی شناور در اسکاتلند




شرکت «استیت اویل» نروژ بهره برداری از اولین توربین های بادی شناور را روز ۱۸ اکتبر در آبهای اسکاتلند آغاز کرد. این پروژه حدود ۲۵۰ میلیون دلاری موسوم به هایویند ، گامی جدید در تولید الکتریسته از انرژی باد است.

این توربین های بادی در زمان اوج مصرف برق می توانند به ۲۰ هزار واحد مسکونی در اسکاتلند برق رسانی کنند. این توربین های بادی تولید برق را از ماه سپتامبر آغاز کردند و از روز چهارشنبه وارد مدار برق رسانی به واحدهای مسکونی و صنعتی اسکاتلند شدند.

شرکت «استیت اویل» در سالهای اخیر به پیگیری طرح هایی برای نصب توربین های بادی در دریا روی آورده است. مزیت ساخت توربین به دور از ساحل بالا بودن سرعت وزش باد است. هزینه ساخت این توربین ها ۲۰۰ میلیون پوند (معادل ۲۶۳ میلیون دلار) تخمین زده می شود.

 

 


  • آمریکا اسناد مخفی قتل کندی را منتشر می‌کند




 بسیاری از اسناد پرونده قتل جان اف کندی، رئیس جمهور پیشین آمریکا، هنوز فاش نشده است. اکنون پس از ۲۵ سال قرار است پنج‌شنبه آینده 4آبان هزاران سند این پرونده منتشر شود. کنگره آمریکا قرار است در این روز پرونده قتل جان اف کندی، رئیس جمهوری پیشین آمریکا را منتشر کند.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: