This browser does not support the video element.

اعتراضات اقشار مختلف علیه چپاولگری و سرکوب رژیم آخوندی

اعتراضات اقشار مختلف


در پی مرگ جانگداز دو کودک بر اثر سقوط تخته‌سنگ از تپه‌های اطراف منطقه حاشیه‌نشین کوی رمضان اهواز، اهالی این منطقه در مقابل شهرداری رژیم در این شهر اقدام برپایی تجمع اعتراضی کردند و با نیروهای سرکوبگر انتظامی که در محل حاضر شده بودند، درگیر شدند.

به اعتراف کارگزاران رژیم، در اثر حادثة مذکور، دو کودک 4 و 5 ساله جان خود را از دست دادند و چهار تن نیز مجروح شدند که به خاطر شدت جراحات، به بیمارستان منتقل شدند. یکی از معترضان گفت: تاکنون چندین بار موضوع احتمال ریزش صخره را اعلام کرده‌ایم ولی هیچ رسیدگی صورت نگرفته است. از بحث جابجایی واحدهای مسکونیِ در معرض خطر هم، خبری نیست».

به گفته مقامهای رژیم در خوزستان، شمار حاشیه‌نشینیان در این استان به حدود 800 هزار تن بالغ می‌شود که بیش از نیمی از آنها، در مناطق حاشیه‌نشین اهواز به‌سر می‌برند.

 

طی روزهای شنبه و یکشنبه کارگران و سایر اقشار محروم میهنمان در شهرهای مختلف علیه سیاستهای ضدمردمی رژیم تجمعات اعتراضی برگزار کردند برخی از این اعتراضات عبارتند:

-تجمع اعتراضی پرسنل بیمارستان موسوم به خمینی در شهرستان فلاورجان اصفهان در اعتراض به مشکلات بیمارستان

-تجمع جمعی از کارگران شرکت ریخته گری آذرین اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت 16ماه حقوق عقب افتاده و مطالبات یک سال گذشته شان

-اعتصاب کارگران صنایع چوب و کاغذ مازندران در اعتراض به اخراج صدها کارگر و عدم پرداخت دستمزد سه ماه کارگران

-تجمع اعتراضی شماری از کارگران شرکت هپکوی اراک مقابل استانداری

-تجمع اقشار جوانان بیکار مختلف در 7 نقطه کشور: از جمله در سیستان و بلوچستان، آبادان، گرگان، اصفهان، همدان، فلاورجان و هویزه.

در آبادان جوانان بیکار علیه مقامات رژیم در این شهر شعار سردادند.

 

-تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در اعتراض به نابسامانی‌های این دانشکده

--تجمع اعتراضی مردم سردشت در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر در اعتراض به کشته شدن یک جوان کولبر توسط مزدوران رژیم

نیروهای سرکوب گر هنگ مرزی رژیم در اطراف روستای بیتوش سردشت به سوی گروهی از کولبران محروم کرد شلیک کردند. که در نتیجه یک کولبر از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفت و جان باخت
لطفا به اشتراک بگذارید: