This browser does not support the video element.

رژیم ایران صد ها تروریست را پناه داده است - 20 دقیقه - شنبه 29 مهر ۹۶

 

1 ـ خبرگزاری رویتر: مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده به تحریمهای غیراتمی علیه رژیم ایران رأی می دهد. تحریمهای جدید مربوط به برنامه موشکهای بالستیک رژیم ایران و شبه نظامیان حزب الله لبنان است .


2 ـ آسوشیتدپرس:‌ طرح کورکر ـ کاتن در کنگره آمریکا برای اعمال تحریمهای شدیدتر علیه رژیم ایران .


3 ـ سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی، مقابله با دخالتهای شرورانه رژیم ایران .


 


  •  وزیر کشور بحرین : رژیم ایران تروریست ها را پناه داده است




شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین فاش ساخت رژیم ایران صدها تروریست را که به دلیل اعمال تخریبی و تروریستی حکم زندان ابد گرفته اند پناه داده است . آل خلیفه بر حمایت از استراتژی دونالد ترامپ علیه رژیم ایران تاکید کرد .

به گفته وزیر کشور بحرین رژیم ایران ۱۶۰ تن از افراد تحت پیگرد بحرینی را که دست به اعمال تروریستی زده یا در آنها مشارکت داشته و امنیت و ثبات بحرین را تهدید کرده اند پناه داده است .

این وزیر در اظهاراتش افزود میزان مواد منفجره که ثابت شده ساخت ایران بوده به بیش از ۲۴ کیلوگرم ماده شدید الانفجار می رسد.

 به گفته این وزیر بحرینی مواضع خصمانه رژیم ایران علیه کشورش و اظهارات مستقیم این رژیم در مورد دخالت هایش در بحرین از سال 2011 تا کنون به ۲۵۴ فقره می رسد .

دخالت های خطرناک رژیم ایران در امنیت داخلی بحرین و منطقه از طریق حمایت از هسته های فرقه گرا و بنیاد گرا صورت می گیرد . وزارت کشور بحرین با دلیل ثابت می کند

که سپاه پاسداران رژیم ایران در آموزش ساخت مواد منفجره به تروریست ها و بکار گیری سلاح توسط آنها دست دارد . از نظر وزیر کشور بحرین طرح و برنامه رژیم ایران برای صدور بنیادگرایی فرقه ای باید با مقابله شدید منطقه ای و بین المللی روبرو شود.

تا پایگاه تروریسم از بین برود . در صدر تلاش ها هدف قراردادن حمایت مالی و تسلیحاتی رژیم ایران از گروههای بنیاد گرا است . وزیر کشور بحرین تاکید کرد استراتژی آمریکا علیه رژیم ایران به سیاست مماشات با این رژیم نقطه پایان می گذارد .

 


  •  جوزف لیبرمن:‌ همکاریهای رژیم ایران و کره شمالی




 سناتور جوزف لیرمن می گوید همکاریهای رژیم ایران و کره شمالی فراتر از آن چیزی است که تصور می شود. او همچنین بر نقش تروریستی سپاه پاسداران تأکید کرد.

فاکس نیوز:‌ آیا شما معتقدید رژیم ایران و کره شمالی در زمینه برنامه اتمی با هم کار می کنند؟ سناتور جوزف لیبرمن :‌ مشکل این نیست که آیا آنها مشغول کار با همدیگر هستند بلکه مساله این است که چه اندازه با هم کار می کنند.

ما می دانیم که رهبران ارشد برنامه اتمی رژیم ایران زمانی که کره شمالی آزمایش اتمی می کرد در کره شمالی بوده اند. ما می دانیم که طراحی موشکهای بین قاره یی بالستیک کره شمالی انعکاسی از موشکهای قاره پیمایی بوده که رژیم ایران پرتاب کرده است.

بنابراین این همکاری وجود دارد. رژیم ایران برنامه اتمی خود را به کره شمالی هم داده درحالیکه در همین زمان تظاهر می کند از برجام تبعیت کرده است.

وقتی رئیس جمهور سابق بوش سه کشور را محور شر خواند خیلی ها می خندیدند اما امروز بر همگان روشن است که کره شمالی و رژیم ایران در این محور قرار دارند و آمریکا را هدف قرار می دهد.

فاکس نیوز:‌ اکنون استیون منوچین وزیر خزانه داری باید کاری علیه سپاه پاسداران بکند. این چقدر مهم است که تحریمهایی علیه سپاه اعمال شود؟ به ما بگویید اینها چه کسانی هستند و چه کارهایی را در ایران در دست دارند؟

سناتور جوزف لیبرمن:‌ این یکی از کارهای مهم است که پرزیدنت ترامپ روز جمعه انجام داد. برخی ممکن است بگویند او می توانست به کنگره بگوید

اما خیر او این را سیاست رسمی آمریکا اعلام کرد که برجام را یا اصلاح کنید یا من بیرون می کشم و او بعنوان فرمانده کل قوا طبق قانون اساسی این اختیار را دارد.

زیرا برجام حتی یک توافق هم نیست و یک پیمانی هم نبوده که سنا تصویب کرده باشد. بلکه تنها یک وعده دیپلوماتیک بوده است. اما سپاه پاسداران در ابتدا بعنوان یک ارتش خصوصی ایجاد شد زیرا که به ارتش در ایران اعتمادی نبود.

سپس سپاه به یک قدرت عظیم تبدیل شد که دهها هزار نیرو در سوریه دارد که مردم سوریه را می کشد و در یمن و عراق مردم را می کشد و همچنین بر اقتصاد ایران نیروی مسلط است.

بنابراین اگر وزیرخزانه داری ما بتواند سپاه را تحریم کند اینکار به رژیم ایران بلحاظ اقتصادی ضربه می زند و می تواند بسیاری از کمپانیها را از رفتن به ایران منصرف کند زیرا ریسک انجام چنین کاری بسیار بالاتر است.

 

 


  •  پیامدهای گنجاندن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی




 موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت طی مصاحبه یی با تلویزیون اورینت پیامدهای گنجاندن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی را تشریح کرد.

اورینت: وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است سپاه پاسداران رژیم ایران را در لیست مجازاتهایش قرار داده است . این مجازاتها شامل تمامیت سپاه پاسداران است .

یعنی ارگان نگه دارنده اولین کشور حامی تروریسم در جهان موسی افشار عضو شورای ملی مقاومت ایران در این باره می گوید: گذاشتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی توسط خزانه داری آمریکا بسیار مهم است.

در آمریکا دو لیست وجود دارد یکی لیست خزانه داری و دیگری لیست وزارت خارجه. در گذشته فقط نیروی تروریستی قدس در این لیست بود ولی الان تمامی نیروهای سپاه پاسداران

با تمامی دستگاهها و گروههای وابسته به آن چه در داخل ایران و چه در خارج ایران مانند عراق، سوریه ، لبنان و تمامی منطقه در این لیست قرار گرفته اند .

این مجازات ها هم تنها شامل چهار گروه مرتبط با سپاه پاسداران نمی شود بلکه این شروع است . از این پس هر شرکت خارجی که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم با این گروهها قرار داد ببندد مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

نکته مهم دیگر ترسیم استراتژی جدید آمریکا بعد شصت سال است . از شصت سال پیش یعنی از زمان کودتا علیه دکتر محمد مصدق، آمریکا در کنار رژیمهای حاکم بر ایران قرار داشته است .

چه حاکمیت شاه چه حاکمیت خمینی . اما اکنون بعد از شصت سال برای اولین بار یک سیاست استراتژیکی علیه رژیم ایران ترسیم می شود.  

بعد از سخنرانی ترامپ نیز کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلستان و آلمان بیانیه ای صادر کردند و گفتند علیه نا امن کردن منطقه و حمایت رژیم ایران از تروریسم در کنار آمریکا می ایستند.

 

 


  • پشت جبهه عملیات حفاظتی سانتینل در فرانسه




بدنبال حملات تروریستی در سال 2015در فرانسه شاهد حضور سنگینی از پرسنل نظامی در خیابانها هستیم. حدود 10هزار سرباز در عملیات سانتینل شرکت داشته اند.

این نیرو روزانه 400هزار یورو هزینه دارد تا امنیت شهروندان را تضمین کند.تلویزیون فرانس24 اینها سربازان عملیات سانتینل هستند. ماموریتشان حفاظت از مردم در مقابل تروریسم است اما بطور فزاینده یی خود اینها سیبل شده اند.

سرباز :‌ احساسم این است که ما هر روز بیشتر هدف این حملات قرار می گیریم. در هر لحظه ممکن است مشکلی پیش بیاد، حمله تروریستی یا هر کاری پیش بیاد.

گزارشگر:‌ در اول اکتبر بود که در ایستگاه قطار مارسی یک سرباز مهاجمی را کشت . این مهاجم قبلش دو زن جوان را کشته بود. در فوریه در موزه لوور پاریس یک سرباز با دشنه مورد حمله قرار گرفت.

یک ماه بعد در فرودگاه اورلی یک مرد که با چاقو تهدید کرده بود و می خواست سلاح سرباز را بدزدد توسط نیروهای سانتینل کشته شد.

 

 


  • تدابیرجدید کمیسیون اروپا در مبارزه با تروریسم




 در سالهای اخیر اروپا با چالش بی‌سابقه تروریسم مواجه بوده است. صدها نفر در دو سال اخیر در این قاره قربانی حملات تروریستی بنیادگرایان شده اند. کمیسیون اروپا تدابیر جدیدی برای مبارزه با تروریسم تدارک دیده است.

بروکسل پایتخت اروپا در سال ۲۰۱۶ مورد یکی از شدیدترین حملات تروریستی قرار گرفت. در حال حاضر مرکزی برای مبارزه با تروریسم و بنیادگرایی در این شهر تاسیس شده است.

یکی از مسئولان این مرکز می گوید: «تنها یک دلیل را نمی توان برای افراطی شدن جوانان عنوان کرد. در واقع به همین دلیل هم می توان گفت استاندارد واحدی برای تشخیص و مبارزه با افراط گرایی وجود ندارد.

باید افراط گرایی را شهر به شهر و محله به محله از هم تمیز دهیم تا با الگویی درست با آن برخورد کنیم.» پاریس، لندن، بارسلون و برلین تنها بخشی از شهرهای مهم اروپایی هستند که قربانی حملات تروریستی شده اند.

کمیسر مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا می گوید: «بدلیل اینکه تروریستها روشهایشان را مرتبا تغییر می دهند ما هم ناگزیر باید روشها را تغییر دهیم.»

 

 


  • افشاگری گاردین درباره یک زدوبند در مورد پناهجویان مسلمان میانمار




روزنامه گاردین فاش کرد یک ارگان سازمان ملل متحد با دولت میانمار زدوبند کرده و گزارش هشدار آمیز خود در مورد وضعیت پناهجویان مسلمان را پس گرفته است.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل گزارشی در مورد وخامت وضعیت پناهجویان روهینگیا را به درخواست دولت میانمار پس گرفته است.

به گزارش روزنامه گاردین برنامه جهانی غذا در ماه ژوئیه در گزارشی هشدار داده بود که بیش از ۸۰ هزار کودک زیر پنج سال در مناطقی در روهینگیا از گرسنگی در ضعف مفرط به سر می برند.

این گزارش از آن زمان حذف شده است و به جای آن «برنامه جهانی غذا» در بیانیه ای از همکاری با دولت میانمار برای بهبود وضعیت کودکان» خبر داده است.

از سوی دیگر سازمان ملل متحد روز سه شنبه خواستار رسیدگی به وضعیت ۱۵ هزار پناهجوی روهینگیا شد که از روز یکشنبه در مرز میانمار با بنگلادش گرفتار شده اند.

 


  •  همه پرسی کاتالونیا؛ پنچ روزی که اسپانیا را لرزاند




 زلزله عظیم همه پرسی کاتالونیا نه تنها اسپانیا که کل قاره اروپا را به لرزه درآورد. نگاهی کوتاه به 5روز تحولات مربوط به همه پرسی.

خواست کاتالونیا برای استقلال از اسپانیا هم اسپانیا و هم اروپا را به لرزه درآورد. همه پرسی استقلال کاتالونیا برغم هشدارهای دولت مرکزی اسپانیا در مورد مغایرت آن با قانون اساسی، روز اول اکتبر ۲۱۰۷ میلادی برگزار شد.

نیروهای پلیس در این روز تلاش کردند جلوی رای گیری را بگیرند گاهی علیه مردمی که رفتاری مسالمت آمیز داشتند، به زور متوسل شدند. ۴۳درصد از کاتالانها به پای صندوقهای رای رفتند.

نتیجه این شد که ۹۰ درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی رای به جدایی کاتالونیا از اسپانیا دادند. یک روز قبل از برگزاری همه پرسی در بارسلون پایتخت کاتالونیا جدایی طلبان مدارس را بعنوان حوزه رای گیری آماده کرده

از مردم خواسته اند تمام شب را برای محافظت از صندوقهای اخذ رای، و ممانعت از دخالت پلیس در مدارس سپری کنند

  


  •  رابطه رژیم ایران و القاعده




 مایک پمپئو می گوید:‌ تهدیدی که جمهوری اسلامی برای آمریکا دارد موضوع مهمی است... ما معمولاً خیلی روی برجام متمرکز میشویم... پرزیدنت به این نتیجه رسیده است

که رژیم ایران بقدری در مرکز آشوب قرار دارد که ما را در جاهای بسیاری در خاورمیانه درگیر میکند. شبه نظامیان این رژیم همه جا تهدید هستند از لبنان گرفته تا عراق.

تمایل آنها برای دادن راکتهای هدایت شونده به حزب‌الله، کمک آنها به حوثی‌ها در یمن که تلاش کرده‌اند به امارات و عربستان موشک شلیک کنند، این اقدامات تجاوزکارانه است

جامعه اطلاعاتی ما تلاش میکند بفهمد کدام شرکتها توسط سپاه پاسداران یا نیروی قدس کنترل میشوند. اینکار بلحاظ اطلاعاتی مشکل و پیچیده‌ است که بفهمیم کدام ارگانها تحت کنترل نیروی قدس هستند،

نیروی قدس در کدام یک سهام دارد. 20% اقتصاد ایران توسط آنها کنترل میشود. مایک پمپئو می افزاید: در مورد ارتباط رژیم ایران با تروریستها باید بگویم یک رابطه مشخصی میان این رژیم و القاعده وجود داشته است. 

این یک راز آشکار و نه اطلاعات سری است که روابط بین آنها وجود داشته است. زمانهایی رژیم ایران در کنار القاعده کار کرده است. ما طی چند روز آینده مدارکی در مورد حمله به یکی از مراکز القاعده در پیشاور پاکستان منتشر میکنیم .

این اطلاعات برای کسانیکه به این موضوع علاقه دارند میتواند جالب باشد. حداقل این است که رژیم ایران و القاعده با هم معامله کرده‌اند. یعنی آنها دنبال ضربه زدن بهم نیستند

چون غرب را به نسبت جنگی که بین خودشان دارند، تهدید بزرگتری می‌بینند. جامعه اطلاعاتی مدت زیادی است که در این مورد گزارش داده است. ما خیلی به این موضوع توجه داریم.

 


  • سخت تر شدن شرایط برجام توسط کنگره آمریکا




آسوشیتدپرس: براساس پیش نویس طرح کورکر ـ کاتن در کنگره آمریکا رژیم تهران الی الابد نمی تواند بیش از 300کیلوگرم اورانیوم غنی شده ذخیره کندو اگر با بازدید از هر پایگاهی، از جمله پایگاه‌های نظامی مخالفت کند به عنوان ناقض برجام معرفی می شود.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: