تخاصمات هراس‌آلود در بن‌بست برجام

گزارش خبری پنجشنبه ۲۷: در حالی که خبرگزاریهای حکومتی به‌صورت هراس آلودی اظهارات وزیرخارجه آمریکا را که گفته است «برای تغییر حکومت ایران تلاش می‌کنیم» (خبرگزاری فارس-۲۳مهر) انعکاس داده‌اند، دامنه‌جنگ باندهای درونی رژیم در هراس از پیامدهای استراتژی اعلام شده‌رئیس‌جمهور آمریکا ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد.


آخوند ذوالنور رئیس کمیته هسته‌یی مجلس ارتجاع برای در بردن خامنه‌ای از کشاندن نظام به بن بن‌بست برجام با حمله به روحانی گفت: «هم برای رهبری و هم برای مردم مشخص بود که آمریکا همان آمریکای سابق است، اما ظاهراً برای آقای روحانی مشخص نبود.




[caption id="attachment_42187" align="aligncenter" width="400"] آخوند ذوالنور گفت: «هم برای رهبری و هم برای مردم مشخص بود که آمریکا همان آمریکای سابق است، اما ظاهراً برای آقای روحانی مشخص نبود.[/caption]

آقای روحانی دیشب به درستی به ترامپ درس تاریخ و جغرافیا داد که اینها را مجدداً مطالعه کنند اگر خودشان هم نمره خوبی در این دروس داشتند، به آمریکایی‌ها اعتماد نمی‌کردند» (خبرگزاری مهر- ۲۲مهر).


کیهان خامنه‌ای در وحشت از پیامدهای لیست‌گذاری سپاه، آخوند روحانی را مورد حمله قرار داد و نوشت: «این روزها برخی دولتمردان ما در مقابل ترامپ مواضع اعتراضی می‌گیرند... چرا مواضع برخی مدیران دولتی متناقض، نامعتبر و مانند چک بلامحل به نظر می‌رسد؟ چرا باید چند ماه قبل، یک دولتمرد ارشد علیه سپاه اتهام‌پراکنی خلاف واقع می‌کرد و آمریکای سیلی‌خورده از اقتدار سپاه پاسداران  را به شانتاژ علیه سپاه جسور می‌نمود؟ آیا سخنان بعدی در اظهار حمایت و تمجید از سپاه، جبران ارسال آن پالس خطرناک به دشمن را می‌کند؟ برجام‌زدگی و در برجام ماندگی، آسیب مهمی است که می‌تواند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و دیپلوماتیک ما را دچار معطلی یا هدر رفت کند. خطر مشابه، آسیب اروپازدگی بعد از آمریکازدگی و آمریکاگزیدگی است» (کیهان- ۲۴مهر- یادداشت روز).


پاسدار حسین قدیانی از سرکردگان بسیج دانشجویی نیز در مطلبی با عنوان «لغو تحریمها چه شد» ؟ با حمله به روحانی نوشت: » آیا قرار است ترامپ با «مادر تحریم‌ها» گریبان سپاه را بگیرد و گریبان موشکهای کشور را بگیرد و گریبان همکاران و همراهان سپاه را بگیرد و گریبان سایر نهادها و ارگانها را بگیرد و شما اما اکتفا کنید به مختصر سخنانی در مدح سپاه و پیوستن به اصحاب هشتگ «من هم سپاهی هستم» و ادامه برجام با اروپای آقااجازه؟! همین؟!...» (وطن امروز- ۲۴مهر)


و در این بین، علوی رئیس کمیته امنیت اقتصادی در کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع نسبت به جدال باندهای درون رژیم در شرایط کنونی هشدار داده و خواستار بررسی این کشاکش در شورای عالی امنیت رژیم می‌شود و گفته است: «اختلافهای داخلی مانع جلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی می‌شود/ مسئولان، تفاوت‌نظرها را در جلسه شورای عالی امنیت ملی مطرح کنند» (ایلنا-۲۲مهر).




[caption id="attachment_42189" align="aligncenter" width="400"] علوی رئیس کمیته امنیت اقتصادی در کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع : «اختلافهای داخلی مانع جلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی می‌شود/ مسئولان، تفاوت‌نظرها را در جلسه شورای عالی امنیت ملی مطرح کنند» .[/caption]

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نیز با انگشت گذاشتن بر تناقض‌گویی ظریف نوشته است: «وزیر امور خارجه در برنامه نگاه یک تلویزیون به صراحت بیان داشت: برخلاف سال‌های قبل، اروپایی‌ها امروز در مقابل آمریکا ایستاده‌اند... اظهارات وزیرخارجه کشورمان در حالی مطرح شد که نخست‌وزیر انگلیس و صدراعظم آلمان در همراستایی با مواضع ضدایرانی دونالد ترامپ  رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌یی بر لزوم فشار جامعه بین‌المللی بر ایران به‌منظور آنچه اقدامات تنش زای تهران در خاورمیانه و توقف برنامه موشکی خواندند تأکید کردند... دولتمردان ما در یک خطای راهبردی، تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد آمریکا نهاده و با اعتماد کامل به آینده اقدامات آنها، برجام را صاحب آینده درخشان معرفی کردند».


این روزنامه وابسته به سپاه با وحشت از چشم‌انداز در پیش روی نظام افزوده است: «یک بازی سیاسی علیه کلیت نظام جمهوری اسلامی آغاز شده است و در این بازی نقطه مقابل ایران، اروپا و آمریکا با نقش‌های متفاوت ایستاده‌اند».



بیشتر بخوانید:


«نقشه مسیر» عقیم خامنه‌ای برای نجات نظام


عمیق شدن شتابان شکاف در رأس نظام



لطفا به اشتراک بگذارید: