This browser does not support the video element.

بالا گرفتن مخاصمات در بن بست برجام - حملات باند خامنه‌ای به باند روحانی

بن بست برجام


سرکردگان سپاه پاسداران در مورد فشارهای آمریکا و اروپا در مورد برنامه اتمی و موشکی رژیم که پس از قرارگرفتن در لیست تروریستی خزانه‌داری آمریکا افزایش داشته است، واکنشهای هراس آلودی نشان دادند.

پاسدار رحیم صفوی مشاور خامنه‌ای مدعی شد: قدرت موشکی و مسائل منطقه همچون سوریه و عراق که به امنیت نظام مربوط می شود قابل معامله نیستند.

 

پاسدار محسن رضایی، دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی نیز گفت:

آقای ترامپ بدنبال این هست که کاری بکنه که ظاهر برجام بماند اما برجام یک موجود مرده و بی خاصیت بشه و با فشارهایی که داره می آره از هر نوع همکاری اروپا و کشورهای دیگه با ما جلوگیری کنه و اجازه نده که ما کوچکترین استفاده ای از برجام داشته باشیم لذا در اینصورت برجام بی خاصیت میشه و معلومه که ملت ایران دولت ایران نظام جمهوری اسلامی حتما از این صحنه ما خارج میشیم و به فعالیتهای هسته ای مون ادامه خواهیم داد .

 

گزارشی از تشدید بحران در درون رژیم پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا

موضوع: بالا گرفتن مخاصمات در بن بست برجام

خامنه ای ۵ روز بعد از اعلام استراتژی جدید آمریکا به صحنه آمد و بر خلاف انتظار کارگزارانش، نه تنها چیزی را مشخص نکرد بلکه بیشتر به ابهامها و چه کنم های نظام دامن زد.

رئیس‌جمهور آمریکا از خودش بلاهت نشان میدهد لکن این موجب نشود که ما از مکر و حیله و توطئه‌ی دشمن غافل بشویم. دشمن نتوان حقیر و بیچاره شمرد؛ اید با تدبیر, همه در صحنه باشند؛ همه بایستی با هشیاری, با بیداری, با آمادگی کامل در صحنه باشند. جنگ نظامی اتفّاق نمی‌افتد, لکن چیزهایی وجود دارد که از جنگ نظامی اهمّیّتش کمتر نیست. باید مراقب باشیم, ببینیم دشمن چه‌کار دارد میکند و چه‌کار میخواهد بکند...

خب برجام به نفع آنها است؛ هم به نفع اروپایی‌ها است, هم به نفع آمریکا است؛ طبیعی است که بخواهند پاره نشود؛ ما هم البتّه گفته‌ایم مادامی‌که طرف پاره نکند, ما هم پاره نمیکنیم, امّا اگر پاره کرد, ما ریزریزش میکنیم!

 

گوینده:ابهام و دوگانه گویی ولی فقیه ارتجاع شعله مخاصمات درونی نظام را بار دیگر افروخته کرد و در پرتو این شعله ها آنچه بارز شده بن بست و لاعلاجی نظام است:

ارگان دولت حسن روحانی به نقل از شمخانی نماینده خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی رژیم نوشت: « ما هیچ گاه از مذاکره رویگردان نبوده‌ایم و در حال حاضر نیز در مورد موضوع مبارزه با تروریسم ... در قالب کنفرانس‌های آستانه و ژنو در حال مذاکره هستیم». و در سر مقاله اش افزوده است:

« اتحادیه اروپا وقتی برجام کاملاً اجرایی شد، شرایطی را مهیا کند تا درباره سایر موضوعات مورد علاقه طرفین، باب مذاکره را باز کند».

 

کیهان خامنه ای در یادداشت روز خود با عنوان «چرا ترامپ قایق را تکان داد؟» با ابراز نگرانی نوشته است «شواهد آشکار و قرائن پنهان نشان می‌دهد اروپایی‌ها بازی خود را آغاز کرده‌اند؛ پیغام و پسغام‌ها آغاز شده است که ما نمی‌گذاریم ترامپ قایق را غرق کند و شما هم کوتاه بیایید تا بنشینیم و درباره موضوع موشکی و منطقه‌ای مذاکره کنیم. البته آنچه ترامپ و اروپا می‌گویند مذاکره نیست بلکه در واقع محاکمه است!».

 

یک روزنامه باند خامنه ای نیز نوشته است «به نظر می‌رسد 3 طرف آمریکایی، اروپایی و نظام در موضوع آینده برجام به توافق نوشته/ نانوشته زیر رسیده‌اند.

- حفظ پوسته برجام

- زمینه‌سازی برای آغاز مذاکره مجدد

- افزودن مسائل غیرهسته‌ای به برجام

- داده- ستانده مجدد و بازی برد- برد

در سناریوی آمریکا هیچ خط قرمزی برای نظام به رسمیت شناخته نمی‌شود و آنها امیدوارند نظام بر اثر فشار و تهدید از محیط بیرونی و درونی، به سمت پذیرش سناریوی آمریکایی‌ کانالیزه شود.

سناریوی کدخداپذیران را نیز می‌توان چنین روایت کرد: پیشدستی در اتخاذ مواضع آوانگارد در مقابل ترامپ برای مدیریت مطالبات مردم و تخدیر منتقدان، معتبر‌سازی اروپایی‌ها در افکار عمومی برای آینده روند برجام، خرید زمان برای اثربخشی تحریم‌ها، به دست آوردن زمان برای مقصر‌سازی درباره چرایی تشدید تحریم‌ها و ایجاد لبه پرتگاه جنگ، به انتظار نشستن بروز نارضایتی عمومی از شرایط اقتصادی با رسیدن جامعه به آستانه تحمل و ظهور اعتراضات اجتماعی و فراهم شدن امکان تغییر محاسبات و تجدیدنظر در خطوط قرمز با رساندن نظام به موضع اضطرار ... سناریوی جریان غربگرای داخلی را شکل می‌دهد».

 

در ادامه مخاصمات درونی باند خامنه‌ای، دستگاه قضایی رژیم اعلام کرد، پاسدار احمدی‌نژاد از سال ۸۷ به بعد، بیش از ۴۶۰۰میلیارد تومان از پول فروش نفت را به‌صورت غیرقانونی هزینه کرده که این رقم باید به خزانه بازگردانده شود.

حدود سه ماه پیش دیوان عالی محاسبات حکومت آخوندی اعلام کرده بود که پاسدار احمدی‌نژاد هفت حکم قطعی و در حال اجرا در این دیوان دارد که پنج مورد آن نفتی است.
لطفا به اشتراک بگذارید: