This browser does not support the video element.

رژیم ایران یک رژیم متقلب است و نمی توان به آن اعتماد کرد -20 دقیقه - 26مهر

 

1 ـ فاکس نیوز:‌ یک تحلیلگر مجرب خاورمیانه و نزدیک به کاخ سفید گفت دولت ترامپ می خواهد مردم ایران بدانند آمریکا سپاه پاسداران و نه مردم ایران را هدف قرار می دهد .


2 ـ خبرگزاری رویتر: بعد از رویکرد سخت گیرانه دونالد ترامپ، معاملات فروش هواپیما به رژیم ایران به تارمویی بند است .


۳ ـ سناتور جوزف لیرمن:‌ رژیم ایران یک رژیم متقلب است و نمی توان به آن اعتماد کرد.


 

" target="_blank" rel="noopener">رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه اخیر خود با سی ان ان به صراحت گفت رژیم ایران توافق اتمی را نقض کرده است. او مواردی از این نقض را هم برشمرد.

تلویزیون سی ان ان: شما اخیرا گفتید رژیم ایران در حال تبعیت فنی با توافق هسته‌ای است،‌ ولی رئیس جمهور روز جمعه گفت رژیم ایران مرتکب چندین مورد نقض توافق شده است. کدام یک درست است؟

آیا رژیم ایران در تبعیت فنی هست یا اینکه مرتکب چندین مورد نقض توافق شده است؟ رکس تیلرسون: جواب این است که هر دو. تحت توافق هسته‌ای برجام که یک توافق چند جانبه است، تعدادی نقض فنی صورت گرفته است.

انبار بیش از اندازه آب سنگین و نگهداری موادی که برای ساختن سانتریفوژهای سرعت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی تحت این توافق، که یکی از ضعف‌ها و اشکالات این توافق است، رژیم ایران زمان زیادی برای تصحیح این نقض توافق‌ها دارد .

به همین دلیل با همه طرفها کار می کنیم تا در این توافق بسیار سخت‌گیر باشیم، نسبت به بازرسی‌ها سخت‌گیرتر باشیم، نسبت به فاش ساختن اطلاعات سخت‌گیرتر باشیم. این آن چیزی است که ما از زمان پیوستن به کمیسیون مشترک تلاش می‌کنیم تغییر جهت بدهیم.

چیزی که رئیس جمهور می‌خواهد، یک استراتژی جامع‌تر برای برخورد با رژیم ایران است. ما باید به طیف وسیع‌تری از تهدیداتی که رژیم در منطقه ایجاد می‌کند بپردازیم.

این‌ها تهدیداتی هستند که متوجه دوستان و متحدان ما هستند و در نتیجه امنیت ملی خود ما را نیز تهدید می‌کنند. این سیاست سه عنصر دارد،‌ و به نظر من مهم است که مردم این عناصر را که رئیس جمهور در سخنرانی‌ خود به آن اشاره کرد بفهمند.

از یک طرف یک توافق هسته‌ای داریم، که ما تلاش خواهیم کرد اکنون در همکاری با شرکای خود به اشکالات بیشماری که در آن وجود دارد بپردازیم. ممکن است توافق ثانویه‌ای ایجاد شود و این تغییرات در بطن توافق موجود ایجاد نشود.

و ممکن است ما به توافق دیگری دست بیابیم. عنصر دوم طیف وسیع‌تری از تهدیدهای رژیم ایران است، مانند برنامه موشک‌های بالستیکی، حمایت از سازمان‌های تروریستی در منطقه، مانند حزب الله لبنان، اینها همه سازمان‌های بسیار تهدید آمیزی هستند.

همچنین فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران مثلا در یمن در حمایت از شبه نظامیان حوثی، حمایت از شبه نظامیان سوریه و حمایت از رژیم اسد، به هر جایی که نگاه کنید، اقدامات رژیم ایران منطقه را بی ثبات می‌کند و سایر کشورها را مورد تهدید قرار می‌دهد. ولی سومین عنصر این سیاست علیه مردم ایران نیست.

 


  • ماکرون:‌ آمریکا متحد ما در جنگ علیه تروریسم




امانوئل ماکرون می گوید آمریکا متحد ما در جنگ علیه تروریسم است. ما در رابطه با چالشهای مختلف با هم کار می کنیم.

رئیس جمهور فرانسه می گوید:‌ ایالات متحده آمریکا متحد ماست. ما به مردم آمریکا کمک کردیم که به استقلال دست یابند و آنها نیز هر بار امنیت یا آزادی ما مورد تهدید قرار گرفته بود, به کمک ما آمدند...

این تاریخ ماست و تاریخ ما برای ما التزاماتی در پی دارد و مسیر را نشان می‌دهد. ما امروز با هم در مبارزه با تروریسم هستیم. با هم در یک اتحاد جهانی هستیم. آمریکا مهمترین شریک ما در زمینه امنیت و در مبارزه علیه تروریسم است،

هم در خاور نزدیک و میانه , هم در کشورهای ساحل (آفریقای شمالی). این پایه است. بعد از این پایه, ما اختلاف نظرهایی داریم, در زمینه آب و هوا و در رابطه با رژیم ایران. من مرتبا مشغول صحبت با رئیس‌جمهور آمریکا هستم. چون وظیفه من همین است.

این شیوه خوبی است چون او رئیس‌جمهور اولین قدرت جهان است. بنا بر این باید پای او را در این شراکت سفت کرد و پای او را در چندجانبگی سفت کنیم, یعنی نیاز به تعادل بین قدرتها در جهان برای تامین امنیتمان داریم.

امانوئل ماکرون افزود: دونالد ترامپ می‌خواهد سیاست سخت‌تری با رژیم ایران در پیش بگیرد. این توضیحی است که او روز جمعه ارائه داد. ما هم می گوییم باید گفتگویی قاطع با رژیم ایران داشته باشم.

بنا بر این ممکن است اختلاف نظرهایی داشته باشیم ولی این نباید باعث خصومت فیمابین بگردد. بطور ماده هم آنچه از (ترامپ) خواستم این بود که توافق را پاره نکند. بنا بر این او هم جوازی صادر نکرد و مساله را به کنگره سپرد! این جنبه فنی قضیه است.

 

 

 نیکی هیلی: باید با رفتار نامطلوب رژیم ایران مقابله کرد


 

تلویزیون ای بی سی مصاحبه یی با نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد درباره استراتژی دونالد ترامب در قبال رژیم ایران ترتیب داده بخشهایی از آن .

ای بی سی:‌ بعد از سخنرانی پرزیدنت ترامپ در روز جمعه، وزیرخارجه آلمان گفت او بر این باور است که عدم تایید برجام ما را به جنگ نزدیکتر می کند نظرتان چیست؟

نیکی هیلی:‌ قابل توجه است که رژیم ایران نمی گوید مرگ بر آلمان و همیشه گفته است مرگ بر آمریکا. الان هم مساله قانون آمریکاست که می گوید هر 90روز بایستی مجدد این را ارزیابی کرد که چطور انجام شده است.

شما حمایت رژیم ایران از تروریسم و آزمایشهای موشک بالستیکی و فروش تسلیحات را می بینید.این متناسب با امتیازاتی نیست که ما داده ایم ما می گوییم همه سایتهای رژیم ایران بازرسی نشده اند. قانون آمریکا فقط حول برجام نیست بلکه نسبت به همه امور است.

حرف ما این است که آیا آمریکا الان امن است؟ آیا درست است ما همه رفتارهای بد آنها را تحمل کنیم. الان هر کسی تلاش دارد چشمش را برروی رفتار رژیم ایران ببندد و همه نقض قوانین را نادیده بگیرد تا برجام حفظ شود

حرف ما این است که رژیم ایران بایستی بخاطر رفتار نامطلوب حسابرسی شود. آنها نمی توانند به صدور تروریسم به سراسر جهان و آزمایش موشکهای بالستیک ادامه بدهند تا به یک ایران اتمی منجر شود.

آنها نمی توانند به صدور قاچاق سلاح به هر جا ادامه بدهند . آیا ما واقعا حاضریم آنها یک کره شمالی دیگر بشوند؟ اگر اینکار با کره شمالی هم شده بود ما الان در این وضعیت نبودیم. آنچه می بینیم این است که رئیس جمهور تلاش دارد ایران یک کره شمالی دیگر نشود....

 

 


  •  ضرورت یک یک اتحاد جدید علیه رژیم تهران




عبدالرحمان الراشد مدیر سابق شبکه تلویزیون العربیه می گوید باید اتحادیه جدیدی علیه رژیم تهران ایجاد کرد. نباید به این رژیم به خاطر برجام امتیازی داد: عبدالرحمان الراشد در مقاله خود در سایت العربیه می نویسد:

رژیم ایران جنگهای متعددی در منطقه راه انداخته است. غیر منطقی است اجازه دهیم افسار این رژیم در منطقه رها شود تا هرج و مرج را گسترش بدهد و رژیم های دیگر را تهدید کند و بر عراق، سوریه، لبنان و یمن مسلط شود.

همه اینها اساسا پاداش به این رژیم به خاطر کاهش غنی سازی اورانیوم بوده است. رئیس جمهور ترامپ پیش از این دو گزینه را مطرح کرد: اشتباهات مربوط به توافق را تصحیح یا آن را کاملاً لغو نماید.

وی افزود: رژیم ایران باید شبه نظامیانی را که سپاه پاسداران تاسیس و آموزش داده است خارج کند. این شبه نظامیان شامل پناهندگان بی پناه از افغانستان، پاکستان، عراق و سایر کشورها هستند.

رژیم ایران در حال حاضر عملیات حزب الله را افزایش داده است. اعضای حزب الله به مزدورانی تبدیل شده اند که به نیابت از رژیم ایران در منطقه می جنگند.رژیم ایران با همین هدف حوثی ها را در یمن را آماده میکند.

این رژیم همچنین از یک شبکه دریایی برای حمل و نقل اسلحه برای مناطق جنگی در یمن، سوریه و لبنان استفاده کرده و کشتی ها را برای حمل مواد مخدر به کار می گیرد تا بودجه جنگ یمن را تأمین کند..

آنها سعی کردند از طریق دریای مدیترانه در سوریه اقدام کنند. رژیم ایران همچنین در افغانستان دخالت می کند.اگر کسانی که توافقنامه اتمی با رژیم ایران را امضا کردند تسلیم شروط این رژیم نمی شدند، رژیم ایران نمی توانست این گونه در منطقه عمل کند.

 

 


  • دفاع ژنرال مک مستر از استراتژی جدید ترامپ علیه رژیم ایران




ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر از استراتژی جدید دونالد ترامپ در قبال رژیم ایران حمایت کرد. تلویزیون فاکس نیوز:‌ استراتژی جدید که رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد دو مرحله دارد .

اول عدم تایید برجام با این سمت و سو که تغییراتی در برجام و تغییراتی هم در رفتار رژیم ایران خارج از مقوله اتمی انجام شود.مرحله دوم هم این بود که اگر مرحله اول جواب نداشت این توافق را لغو کنیم...

ژنرال مک مستر:‌ رئیس جمهور شاخصی تعیین کرد. شاخصی برای رژیم ایران و برای متحدانمان که ما بایستی نقایص بنیادین توافق اتمی را اصلاح کنیم.

این یک توافق ضعیف است و مانیتوری ضعیف هم شده است. بنابراین رئیس جمهور روشن ساخته است که اجازه نمی دهد این توافق توسط یک رژیم وحشتناک لاپوشانی شود و این رژیم دست به توسعه سلاح اتمی بزند.

فاکس نیوز:‌ خنده دار نیست که رژیم ایران یا حتی متحدان پنج بعلاوه یک بخواهند برجام را اصلاح کنند؟ ژنرال مک مستر:‌ آنها پیشاپیش در حال بازبینی این توافق بلحاظ متن و اجرای آن هستند.

فرانسه و آلمان و انگلستان از اجرایی کردن و مانیتور مستحکم تر برجام حمایت می کنند. اما با این برجام ما بواقع با اطمینان نمی توانیم بگوییم رژیم ایران تبعیت کرده است.

ما رفتار رژیم ایران را می بینیم رفتار کلی آنها در این منطقه و رفتارشان در این توافق . آنها پا روی خط قرمزها می گذارند و از آن عبور می کنند. یعنی چند بار تاکنون بلحاظ محدویتها آن را نقض کرده اند.

 

  • هنر الکترونیک


روبات های کوچک به حرکت واکنش نشان می دهند و با به صدا درآوردن آژیر با یکدیگر وارد گفتگو می شوند. چراغ چشمک زن و صدای آژیر و بوق زمان خلق یک اثر هنری را اعلام می کند: هنر الکترونیک.

فستیوال آرس الکترونیکا در اتریش میزبان هنرمندان و دانشمندان درجه یک دنیا است که خود را وقف آینده جهان و جوامع بشری کرده اند. هولوگرام در مه» اثر جدید دو هنرمند کره ای و بریتانیایی است که در مجموعه یی از موانع نوری ارائه شده است.

این اثر ساختاری سه بعدی دارد و تنها از نور ساخته شده است.هولوگرام در مه، برگزیده بخش آثار متمایز این فستیوال، روایتگر داستانی انتزاعی از حلقه زندگی است که از تولد شروع، سپس به مرگ و زندگی دوباره منتهی می شود.

 


  • هشدار در مورد ایمنی شبکه های «وای فای»




با کشف نقصی در سیستم شبکه های وای فای، محققان امنیت سایبری درباره خطرات هک شدن این شبکه ها هشدار دادند. این متخصصان می گویند هکرها با بهره بردن از این نقص می توانند به اطلاعاتی که تصور می شود رمز گذاری شده اند دست پیدا کنند.

این هشدار از سوی تیم واکنش اضطراری کامپیوتری آمریکا صادر شده است که می گوید این نقص در شبکه های وای فای که از پروتکل استفاده می کنند مشاهده شده است. با این حال مشخص نیست که سیستم های وای فای در برابر هر حمله ای آسیب پذیراند یا خیر.

مایکروسافت اعلام کرده است بلافاصله سیستم امنیتی ویندوز را بروزرسانی کرده است و مشتریانی که بروزرسانی خودکار ویندوزشان فعال است آنرا دریافت کرده اند و در برابر این خطر محافظت می شوند.

 


  •  هنرمند پناهنده و معترض روس یک بانک فرانسوی را آتش زد




پیوتر پاولنسکی، هنرمند روس پس از آن که نمای بیرونی «بانک دو فرانس» را در پاریس به آتش کشید توسط پلیس فرانسه بازداشت شد. وی در مطلبی که در وبسایت خود منتشر کرده در توجیه آتش زدن «بانک دو فرانس» می‌گوید :

این کار را در اعتراض به بانکداران کرده که در این دوران «جای پادشاهان» را گرفته‌اند. به هم دوختن لب‌ها، تنیدن سیم خاردار همچون پیله‌ای گرداگرد بدن از جمله کارهای پیوتر پاولنسکی است.

 


  •  خامنه ای با 10گزینه روحانی برای وزارت علوم مخالفت کرده است




محمود صادقی عضو مجلس ارتجاع:‌ «به گفته مسئولان ذی ربط، رئیس جمهوری تاکنون بیش از ۱۰ گزینه برای وزارت علوم معرفی کرده که مورد تأیید (خامنه ای) قرار نگرفته‌اند!»دفتر خامنه ای پیشتر مدعی شده بود در انتخاب وزیر علوم دخالت نمی کند.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: