This browser does not support the video element.

همه از تجارت با رژیم ایران می ترسند ـ 2۰دقیقه - دوشنبه 24 مهر ۹۶

1 ـ امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه:‌ ما باید در مورد فعالیت موشک بالستیکی و رفتار رژیم ایران در منطقه سخت گیری کنیم.


2 ـ رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا :‌ ما از فریادهای مردم ایران برای دمکراسی و آزادی حمایت می کنیم و امیدواریم روزی مردم ایران کنترل دولت ایران را مجدداً به دست بگیرند و تاریخ غنی گذشته خود را زنده کنند.


۳ـ وزیر خزانه‌داری آمریکا: در حال برنامه‌ریزی برای اعمال تحریم‌های سپاه پاسداران هستیم.


 

مارک گینزبرگ حول استراتژی جدید ترامپ درباره ایران مصاحبه یی با سی ان بی سی .سی ان بی سی: فکر می کنید کمپانیها از بویینگ تا هر کمپانی دیگرکه کار در ایران را شروع کرده است باید نسبت به این تحول واکنش نشان دهد؟

مارک گینزبرگ مشاور سابق کاخ سفید در امور خاورمیانه و سفیر در مراکش: روشن است که این مشکل ساز خواهد بود. چرا که رئیس جمهور یک اتهام 40ساله علیه رژیم ایران را عنوان کرده است. او همچنین تهدید کرده که تحریمهای افزوده علیه این رژیم اعمال کند .

و پیشاپیش برای تاجران آمریکایی کار را دشوار ساخته است بخصوص که تحریمهایی علیه سپاه پاسداران اعمال کرده است. رئیس جمهور همزمان خواهان کمک به مردم ایران است.

من فکر می کنم حکومت ایران و بخصوص روحانی هر کاری بتوانند می کنند تا آمریکا از این توافق خارج نشود چرا که می دانند بدون سیستم مالی آمریکا انجام معاملات چه برای آمریکا و چه اروپا بشدت مشکل خواهد بود.

 

 


  •  عضو کنگره آمریکا: استراتژی دونالد ترامپ به خال زد





یک عضو کنگره آمریکا می گوید استراتژی جدید دونالد ترامپ علیه رژیم ایران درست به خال خورد. رژیم ایران باوجود داشتن موشکهای حامل کلاهک هسته یی به تهدیدی مانند کره شمالی تبدیل می شود.

آدام کینزینگر، نماینده کنگره‌ آمریکا می گوید: اگر ما مشکل بازرسیها را حل نکنیم و نتوانیم به برخی از سایت‌های نظامی رژیم ایران دسترسی داشته باشیم، با توجه به اینکه آنها به طور علنی در حال تولید موشک‌های بالیستیک قاره پیما هستند.

مانند آنچه در کره شمالی می‌بینیم، وضعیت بسیار بدتر خواهد بود. به نظر من استراتژی رئیس جمهور به خال زد و سخنرانی او هم به خال زد. در کنگره آمریکا همه ما باید تعلق حزبی خود را کنار بگذاریم و آنچه را که برای کشورمان درست است انجام بدهیم .

و حمایتی که رئیس جمهور نیاز دارد تا از مردم آمریکا در مقابل رژیم ایران حفاظت کند به او بدهیم. رژیم ایران قاتل مردم است و در گذشته مردم آمریکا را نیز به قتل رسانده است، از جمله یک چهارم آمریکاییهایی که در عراق کشته شدند به دست این رژیم بوده است.

آدام کینزینگر در مورد استراتژی جدید آمریکا و لیست گذاری سپاه پاسداران توسط خزانه داری آمریکا گفت: این یک اقدام عالی است. خزانه داری می‌تواند بلافاصله دست به این کار بزند.

کنگره می‌تواند روی آن کار کند و آنرا هر جا که لازم باشد بلحاظ قانونی در رابطه با تحریم‌ها تقویت کند. ولی خزانه داری اهرم‌های زیادی برای رسیدن به این هدف دارد. چیزی که از نظر من بسیار مهم است این است که این تحریم‌ها فقط علیه رژیم ایران نیست. بلکه علیه سپاه پاسداران است.

 


  •  اروپا باید بین آمریکا و رژیم ایران یکی را انتخاب کند





استراتژی جدید دونالد ترامپ علیه رژیم ایران یک گام مهم و یک تحول عظیم برای فاصله گرفتن از سیاست مماشات باراک اوباماست. این اظهارات جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد است.

فاکس نیوز:‌ آیا شما از کاری که پرزیدنت ترامپ کرد خوشحال شدید؟ جان بولتون: او تأکید کرد توافق اتمی نامطلوب است و به وضوح علامت داد که بموقع از آن خارج می شود. من که همواره ترجیح می دادم از این توافق خارج شویم.

اما بهرصورت او یک سیاست دو مرحله یی را اتخاذ کرده و فکر می کنم یک خط مهم در سخنرانی او بود که گفت او با حفظ این اختیار، این حق را برای خود حفظ کرده که هرگاه بخواهد می تواند از توافق اتمی خارج شود.

برجام تحت بازبینی مستمر است و بنابر این او دارد روشن می کند که در نهایت، تصمیم با اوست و فکر می کنم ما به سمت درستی هدایت می شویم و خوشحال تر می بودم خارج می شدیم اما مسیر مسیر درستی است.

فاکس نیوز:‌ آقای سفیر آیا شما با رئیس جمهور هم صحبتی داشته اید؟ چون می دانم نظر شما بواقع برایش محترم است. جان بولتون: بله من روز قبل صحبتی با پرزیدنت ترامپ داشتم. صحبت زیادی در این رابطه داشتیم این کل چیزیست که می توانم بگویم.

او معنی تهدید تکثیر تسلیحات کشتار جمعی از طرف رژیمهایی مانند ایران و کره شمالی را می فهمد. او مصمم است تا وقتی که هست از این مساله جلوگیری کند . تصمیم رئیس جمهور شروع روند خاتمه دادن به این توافق و یک گام مهم و عظیم برای فاصله گرفتن از سیاست اوباما است.

 


  • کمیسیون اروپا در بحران کاتالونیا دخالت نمی کند





رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد :‌هیچگاه در بحران کاتالونیا مداخله و میانجی گری نمی کنیم. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا طی یک سخنرانی در دانشگاه لوگزامبورگ بار دیگر تایید کرد اروپا هیچ مداخله ای در بحران کاتالونیا نخواهد کرد.

پیشتر مقامات منطقه کاتالونیا خواستار میانجی گری اروپا در این بحران شده بودند. ژان کلود یونکر گفت: «بارها از اقصی نقاط جهان از اتحادیه اروپا و کمیسیون دعوت می شود تا در نزاع کاتالونیا بین دولت اسپانیا و مقامات منطقه کاتالونیا میانجی گری کنند.

باردیگر می گویم یونکر میانجی گری نکرده و نمی کند. این موضوع برای دونالد توسک رئیس شورای اروپایی نیز صادق است. تنها احزاب پارلمان می توانند نقش میانجی را در بحران کاتالونیا احتمالا ایفا کنند. ما نمی توانیم و اجازه این کار را نداریم.»

 

 


  • احتمال استقرار موشکهای پیشرفته اسکندر روسیه در نزدیکی مرزهای شرقی ناتو




هم روسیه و هم ناتو در مرزهای خود به تقویت توان دفاعی و تهاجمی خود می پردازند. مهمترین تحول احتمال استقرار موشکهای اسکندر روسیه در نزدیکی مرزهای شرقی ناتو است.

رییس کمیته امور دفاعی در پارلمان روسیه از احتمال استقرار موشک های پیشرفته اسکندر در شهر بندری کالینینگراد خبر داده است. کالینینگراد بخش دورافتاده خاک روسیه است که در غرب این کشور و در حوزه بالتیک واقع شده است.

دلیل این تصمیم می تواند واکنش به اعزام نیروهای آمریکایی به مرزهای شرقی ناتو باشد. روسیه استقرار نیروهای ارتش آمریکا در لهستان و در منطقه بالتیک را تحریک آمیز و حتی غیرقانونی ارزیابی کرده است. مسکو اعتقاد دارد این نیروها بصورت پنهانی در منطقه مستقر شده و این اقدام ناقض پیمانی است که روابط ناتو و روسیه را تبیین می کند.

 

 

 نگرانی اپل از مشکل باتری آیفون ۸ پلاس


شرکت اپل گزارش‌هایی دریافت کرده که نشان می دهد باتری برخی از تلفن‌های همراه آیفون هشت پلاس باد کرده و در نتیجه به بدنه این تلفن‌های همراه آسیب وارد می کند و استفاده از آنرا غیرممکن می سازد.

تا کنون شش مورد از مشکل باتریهای تلفن همراه آیفون هشت به اپل گزارش شده و این شرکت تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است. صاحبان این تلفن‌های همراه هوشمند جدید در کشورهای چین، کانادا، یونان، ژاپن و تایوان از مشکل باتری تلفن‌های همراه خود پرده برداشته اند.

در برخی موارد بلافاصله پس از شارژ موبایل این مشکل بوجود آمده است. کارشناسان از این مشکل ابراز نگرانی کرده اما در عین حال می گوید احتمال دارد این مشکلات به اشتباهات محدود مربوط به تولید آیفون‌ها مربوط باشد.

 

 


  • طراحی روباتهای زیر آبی در تالابهای ونیز




محققان اروپایی روباتهای ماهی نما طراحی کرده اند که قادرند زیر آب با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در طراحی این روباتها از تقلید از رفتار حیوانات الهام گرفته شده است. این روباتها اطلاعاتی را جمع آوری و به سطح آب می فرستد که برای ارزیابی و حفاظت از محیط زیست تالابهای ونیز به کار می آید.

دانشمندان اروپا یک روبات ماهی نما، یک روبات صدف نما و روباتی شبیه نیلوفر دریایی طراحی کرده اند که می توانند زیر آب با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را رد و بدل کنند.

این سه روبات وجه اشتراک دیگری هم دارند: سیستم ارتباطی و سخت افزار آنها با الهام از عناصر طبیعت طراحی شده است.

 

 


  • شمار قربانیان انفجار تروریستی سومالی به بیش از 270نفر رسید




به گزارش خبرگزاریهای بین المللی شمار قربانیان انفجار تروریستی روز شنبه در پایتخت سومالی به بیش از 270 نفر رسید. در این انفجار بیش از 300 تن نیز مجروح شدند.

این انفجار، یک هتل در خیابانی شلوغ و درنزدیکی وزارت خارجه سومالی را هدف قرار داد و آن را به طور کامل منهدم کرد. رییس‌جمهور سومالی، سه روز عزای عمومی اعلام کرده و از مردم خواسته برای مجروحان خون اهداء کنند.

 

 


  • موفقیت محافظه‌کاران در انتخابات اتریش




در انتخابات پارلمانی اتریش راه نیروهای محافظه‌کار و پوپولیست‌های راستگرا به سوی قدرت هموار شد. حزب محافظه‌کار در این انتخابات با کسب بیش از ۳۱ درصد آرا نیرومندترین حزب اتریش شد.آرای این حزب نسبت به انتخابات دور پیش حدود ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پس از آن حزب سوسیال دموکرات اتریش که تا کنون قوی‌ترین حزب در پارلمان اتریش بود، با ۲۷ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

 

 


  •  مانور نظامی ناتو در نزدیکی اسکاتلند




خبرگزاری رویتر به نقل از وزارت دفاع آمریکا ـ پنتاگون ـ گزارش داد:‌ کشتی های جنگی از هشت کشور ناتو در یک تمرین دفاعی در نزدیکی اسکاتلند شرکت کردند. کانادا, فرانسه, آلمان, ایتالیا , هلند, اسپانیا, انگلستان و آمریکا سیستمهای دفاعی را در مقابل موشک های میان برد و همچنین موشک های کروز کشتی آزمایش کردند.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: