خم شدن روحانی یا خم شدن سپاه

پس از نمایش وحدت بین سپاه و دولت روحانی که رسانه‌های حکومتی از قول ظریف نوشتند: «در مقابل طرح آمریکا علیه سپاه اقدام متقابل می‌کنیم. و پاسدار جعفری اعلام کرد: «ترامپ بداند ما با دولت و وزارت‌خارجه یکدل هستیم» پاسخ به این سؤال که کدام باند به خط دیگری آمده است تبدیل به جنگی پنهان در پوش برجام و رابطه با آمریکا شده است». (روزنامه‌ایران- ۱۸مهر)


آخوند حسن روحانی  هم در تلویزیون رژیم-۱۹مهر به صحنه آمد و تلویحا خط خودش را پیروز دانست و از جمله گفت: «شما امروز ببینید چه نمایش خوبی! در کشور ما هست، ممکنه یک عده‌یی به برجام هم انتقاد داشتند، شاید اگر می‌خواستند مثلاً از آنها رأی بگیرند، می‌گفتند ما به برجام رأی نمی‌دهیم، ... برجام مورد اجماع همه مسئولان و مقامات اصلی کشور بوده، شورای امنیت ملی تصویب کرده، مجلس شورای اسلامی راجع بهش نظر داده، شورای نگهبان راجع بهش نظر داده، از همه مهمتر مقام معظم رهبری راجع به آن نظر داده، خوب ما یک اجماعی رو به‌دست آوردیم».


یاسر جبرائیلی معاون خبرگزاری سپاه پاسداران  از باند خامنه‌ای در مقابل باند روحانی در کانال تلگرامی خود نوشته است: در جلسه غیرعلنی مجلس، کریمی قدوسی از مواضع خوب ظریف در رابطه با مقابله با آمریکا قدردانی کرده و ظریف گفته است 'خدایا این چه روزی است که کریمی قدوسی از ما تشکر می‌کند' ... منتقدان اگر انگیزه سیاسی داشتند، امروز بلایی بر سر روحانی می‌آوردند که سیاست ورزی را برای همیشه فراموش کند... اگر حسن روحانی در ریل انقلاب اسلامی حرکت می‌کرد و چشم به دستان دشمن نمی‌دوخت، در انتخابات از حمایت جناح مؤمن و انقلابی نیز برخوردار می‌شد. امروز نوبت آقای روحانی است که ناسزاگویی به منتقدان و خیال‌پردازی درباره برجام بی‌فرجام را کنار بگذارد... کدخداپنداری آمریکا را کنار بگذارید، از مولفه‌های قدرت کشور استفاده کنید. «(سایت تلگرامی یاسر جبرائیلی -۱۹مهر)




[caption id="attachment_41070" align="aligncenter" width="300"] یاسر جبرائیلی : امروز نوبت آقای روحانی است که ناسزاگویی به منتقدان و خیال‌پردازی درباره برجام بی‌فرجام را کنار بگذارد... .[/caption]

کیهان خامنه‌ای نیز نوشت: «اگر روزی کسی به طعنه به سپاه گفته «اگر پول و رسانه و تفنگ در اختیار یک نهاد نظامی قرار بگیرد‌ ، فساد‌آفرین است»... همین که امروز می‌گوید‌: «‌سپاه پاسداران در دل این مردم بوده» جای مسرت و خوشحالی و علامت تنبه و بیداری است، ... این، یعنی «آماده شدن دوشادوش یکدیگر» شرط اول وحدت و همدلی است... اما این فقط شرط اول است. شرطی که لازم است و باید خود را ملتزم به آن بدانیم، اما کافی نیست. شرط دوم بازگشت است... بازگشت از راهی پرهزینه و بی‌فایده. روزگاری نگاه به آمریکا از «شیطان بزرگ» به «طرف مذاکره» و حتی «شریک تجاری» تغییر یافت!... اینها همان آدرس‌هایی است که به اشتباه رفته شده و یادآوری آنها نه از سر شماتت که از سر صداقت و احساس مسئولیت است. اگر قرار است اتفاقی بیفتد، از همه این راه‌ها باید بازگشت». (کیهان - ۲۰مهر)


جواد منصوری از پایه گزاران سپاه نیز نوشت: «برخی که گمان می‌کردند شاید آمریکا از اشتباهات گذشته‌اش در قبال ایران عبرت گرفته باشد، با مشاهده سیاستهای ضدایرانی این کشور به این حقیقت واقف شدند که هیچ اعتمادی به آمریکا نمی‌توان داشت». (روزنامه‌حمایت-۲۰مهر)




[caption id="attachment_41077" align="aligncenter" width="300"] جواد منصوری «برخی که گمان می‌کردند شاید آمریکا از اشتباهات گذشته‌اش در قبال ایران عبرت گرفته باشد، با مشاهده سیاستهای ضدایرانی این کشور به این حقیقت واقف شدند که هیچ اعتمادی به آمریکا نمی‌توان داشت».[/caption]

رسانه‌ها و مهره‌های باند روحانی نیز شرط بقا و بهره‌مندی نظام از برجام را ادامه خط روحانی دانسته‌اند.


روزنامه حکومتی ابتکار نوشت: «علی خرم سفیر اسبق در مقر اروپایی سازمان ملل در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که طی روزهای گذشته مقامات کشورمان از پاسخ کوبنده به آمریکا صحبت کرده‌اند؛ این پاسخ کوبنده به نظر شما چه خواهد بود؟


گفت: ما دقیقاً از نوع این پاسخ کوبنده اطلاعی در دست نداریم. و چه دلیلی دارد که صحبت از پاسخ کوبنده مطرح شود؟ اگر این جواب کوبنده که ما نمی‌دانیم چیست، موجب شود که آب به آسیاب ترامپ ریخته شود، می‌تواند تمام کشورهایی را که اکنون پشت سر ما قرار دارند را به نوعی تحریک کند. باید در این راستا متوجه تحولات بوده و عملی را انجام ندهیم که در آینده به ضرر کشور تمام شود». (روزنامه ابتکار- ۲۰مهر)




بیشتر بخوانید

رژیم آخوندی بر سر دوراهی

لطفا به اشتراک بگذارید: