This browser does not support the video element.

یک گزارش انفجاری برای افشای فعالیت مخفی هسته یی رژیم ایران ـ 20دقیقه 23مهر

۱- حمایت مصر از استراتژی جدید آمریکا علیه رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران .


 ۲ـ تماس تلفنی ملک سلمان و دونالد ترامپ، استقبال عربستان از استراتژی جدید آمریکا علیه رژیم ایران .


3 ـ طرح مشترک سناتورکورکر و سناتور کاتن:‌اگر رژیم ایران یک سال با قابلیت تولید جنگ افزار هسته ای فاصله داشته باشد تحریم ها به طور خودکار دوباره اعمال .


 

 


  • یک گزارش انفجاری برای افشای فعالیت مخفی هسته یی رژیم ایران




 

تلویزیون فاکس می گوید گزارشی که اخیرا شورای ملی مقاومت ایران درباره برنامه مخفی تسلیحات اتمی رژیم ایران منتشر کرد یک گزارش انفجاری بود. فاکس نیوز: رهبری حزب جمهوریخواه، رژیم تهران را به خاطر نقض توافق مورد حمله قرارداده است و معتقد است این رژیم توانایی‌های هسته ای خود را فراتر از نیازهای داخلی گسترش داده است.

اد رویس:‌ پیگیری مستمر رژیم ایران برای دستیابی به موشکهای بالستک بین قاره ای که هزینه اش با پول ناشی از تعلیق تحریمها تأمین می شود آزار دهنده است. هیچ کشوری چنین برنامه پرهزینه ای را بدون آنکه به دنبال کلاهکهای جنگی هسته ای باشد ایجاد نکرده است. این موشکها طراحی شده اند که ما را هدف قرار دهند.

تلویزیون فاکس نیوز: یک گزارش انفجاری 52 صفحه ای منتشر شده است. خبرنگار ما در فاکس نیوز دات کام به طور اختصاصی به آن دسترسی داشته است. این گزارش که «قلب هسته ای ایران» نام دارد در اساس می‌گوید هر چه بیشتر تحقیق کرده‌اند بیشتر دریافته اند که برنامه ساخت تسلیحات، کاملاً عملیاتی شده است.....

رژیم ایران تجهیزاتی را جابجا کرده و سیلوهایی هستند که به هیچ وجه مورد نظارت نبوده اند. برنامه داخلی آنها فقط پوششی برای برنامه نظامی شان بوده. با زیر نظر گرفتن تحرکات و ساخت و سازها می‌توانند بگویند که رژیم به نقطه مورد نظر رسیده.

دولت ما نمی‌خواهد تا زمانی که به چشم ندیده، به وجود موشک اذعان کند. ولی نمی‌توانند بازرسی کنند. جامعه بین المللی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد.

 

 

 

پیتر کینگ عضو کنگره آمریکا می گوید رژیم ایران نه تنها از توافق اتمی تبعیت نکرده است بلکه به گروههای تروریستی هم کمک می کند. کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا در یک جلسه استماع در مورد تهدیدهایی که از جانب رژیم ایران متوجه آمریکاست به بحث پرداخت.

اد رویس رئیس این کمیته گفت:‌‌ ما نمی‌دانیم رژیم ایران چقدر به دنبال طراحی یک کلاهک هسته ای است. این، کاری پیچیده تر است اما پنهان کردنش ساده تر انجام می شود. به همین دلیل اکثریت مشخصی در این کمیته و در مجلس نمایندگان مخالف توافق هسته ای بودند. ولی نهایتاً‌ دولت اوباما آن را به هر حال پیش برد.

هر چند این توافق نقایص بسیار دارد به نظر من اینک باید آن را با سختگیری محض اعمال کرد. فاکس نیوز:‌ به نظر می‌رسد با دو نظر متفاوت مواجهیم. وزیر خارجه سابق ، کاندولیزا رایس می‌گوید در عین حال که برجام را حفظ کنیم به تصحیح آن بپردازیم.

ولی نماینده کنگره اد رویس میگوید برجام را سرسختانه اعمال کنیم. شاید این دو دیدگاه متضاد نباشند ولی متفاوت هستند. نظر شما چیست؟ پیتر کینگ، نماینده کنگره از نیویورک و عضو کمیته امنیت و کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان:‌

در حال حاضر هیچ تضمینی نداریم که رژیم ایران از برجام تبعیت می‌کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه با سایتها گفته است نمی‌توانند به طور کامل از آنچه که رژیم ایران انجام می‌دهد یا نمی‌دهد اطلاع داشته باشند. همچنین می‌دانیم که آنها گروههای تروریستی را در خاورمیانه و در سراسر جهان مورد حمایت و تأمین مالی قرار می‌دهند.

 


  • شبکه مالی و پولشویی حزب الله لبنان




رژیم ایران به حمایت از شبه نظامیان حزب الله لبنان ادامه می دهد. بطوریکه سالانه ۸۰۰ میلیون دلار به این شبه نظامیان می پردازد . گزارشی از اسکای نیوز: حزب الله لبنان دارای شبکه های قاچاق مواد مخدر و پولشویی است. کنگره آمریکا تحریمهایی را علیه این شبکه ها اعمال می کند.

بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشینگتن اعلام کرد:‌ شبه نظامیان حزب الله درصدر ثروتمند ترین گروههای تروریستی قرار دارند. کشورهایی هستند که از شبه نظامیان حزب الله حمایت مالی می کنند . یکی از این کشورها ایران است .

رژیم ایران سالانه ۸۰۰ میلیون دلار به حزب الله پرداخت می کند . دولت ونزوئلا قاچاق مواد مخدر برای این گروه را تسهیل می کند . قطر در سال ۲۰۰۹ مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار به حزب الله پرداخت کرده است.

 شبه نظامیان حزب الله از نظام بانکی لبنان استفاده می کنند تا بتوانند پولهای جمع آوری شده را به لبنان منتقل کنند. گزارش بانک لبنان نشان می دهد حزب الله میلیونها دلار را که از طریق قاچاق مواد مخدر تامین شده پولشویی کرده است

 


  • سرکوب اقلیتهای قومی در ایران




به گزارش تلویزیون اسکای نیوز فعالان فیلمی را در اینترنت گذاشته اند که در آن نیروهای امنیتی رژیم ایران هموطنان عرب اهوازی را که دستگیر کرده اند شکنجه می کنند . این سند جدید بار دیگر نقض حقوق اقلیت های قومی در ایران تحت حاکمیت فاشیسم دینی را بر ملا می کند .

این اولین بار نیست که رژیم ایران دست به نقض حقوق اقلیت های قومی در این کشور می زند در این فیلم عناصر امنیتی رژیم زندانیان عرب در اهواز را شکنجه می کنند روش های شکنجه و مجبور کردن زندانیان به اعترافهای ساختگی و کشتار آنها روشی است

که رژیم ایران از زمان روی کار آمدن خمینی در سال ۱۹۷۹ در پیش گرفته است . در ایران تنها عربها نیستند که با ظلم و نابرابری روبرو هستند بلکه آذری ها، کردها وترکمن ها نیز با این پدیده مواجهند .

 

 


  •  عملیات غیرممکن اروپا برای میانجیگری در بحران کاتالونیا




 

بحران میان کاتالونیا و دولت مرکزی اسپانیا ادامه دارد. رئیس منطقه کاتالونیا، کارلوس پوجد مون بارها از نهادهای بین المللی درخواست میانجی گری در بحران استقلال کاتالونیا را کرده است. رییس منطقه کاتالونیا که دولت اسپانیا او را مقصر اصلی بحران فعلی این کشور می داند بر اعلام استقلال کاتالونیا تأکید دارد.

آنتیژ هربرگ ، دبیرکل سازمان میانجی گری اروپا می گوید: «اگر دو طرف درگیری از اروپا بخواهند که برای میانجی گری متعهد شود اروپا می تواند این نقش را بدرستی بازی کند.»

با این حال پیشتر مقامهای مهم نهادهای اروپایی اعلام کرده اند با توجه به ارتباط مستقیم اتحادیه اروپا با اسپانیا و وابستگی اروپا به اسپانیا در این زمینه راحت نمی توان تصور کرد که اتحادیه بتواند به عنوان میانجی درگفتگو بین دو طرف بحران شرکت کند.

 


  •  یونان؛ گنجهای پنهان استان مقدونیه شرقی و تراکیه




 استان مقدونیه شرقی و تراکیه در شمال شرق یونان، بناهای تاریخی دارد که گردشگران را مجذوب می کند. استان مقدونیه شرقی و تراکیه در شمال شرق یونان، در مرز ترکیه و بلغارستان واقع شده است.

این منطقه نوعی دیگر درهم جوشی فرهنگهای مختلف، و نمونه واقعی و عملی همزیستی مسالمت آمیز بین دو دین متفاوت است. در اینجا می توان کلیساهای مذهب ارتودوکس یونانی را دیوار به دیوار مساجد اقلیت مسلمان دید.

بناهای تاریخی و مناظر خیره کننده این منطقه در دل دریا و کوه گردشگران را مجذوب می کند. فاصله بین شهرها کوتاه است. در نتیجه گردشگران به راحتی می توانند از یک شهر به شهر دیگر بروند و در مراسم مختلف فرهنگی شرکت کنند و محصولات و غذاهای سنتی را بچشند.

  


  •  انفجارهای تروریستی در سومالی




به گزارش خبرگزاری فرانسه 22مهر وقوع دو انفجار در موگادیشو پایتخت سومالی، حداقل 50 کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت. نخستین انفجار پس از آن رخ داد که یک کامیون حامل مواد منفجره، در نزدیکی ورودی هتلی منفجر شد و جان بیش از ۳۰ نفر را گرفت. به گفته پلیس اندکی بعد،

انفجار بمب دوم در یکی از محله های موگادیشو، دو نفر دیگر را کُشت. یک ساکن موگادیشو به خبرگزاری فرانسه گفته: "این بزرگترین انفجاری بود که تاکنون دیده ام و بر اثر آن، کل هتل ویران شده است." متعاقبا دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با انتشار اطلاعیه ای حمله تروریستی در موگادیشو پایتخت سومالی را محکوم کرد.

 


  •  انتخابات سراسری اتریش




مردم اتریش در انتخابات سراسری این کشور به پای صندوقهای رفتند . براساس ارزیابیهای اولیه سباستین کورز، نامزد ۳۱ ساله و محافظه کار "حزب مردم پیروز این انتخابات است. وی درحال حاضر وزیر امور خارجه اتریش است.

همچنین و براساس نظر سنجی‌های پیش از انتخابات، حزب دست راستی "آزادی" که دارای سیاستهای ضد مهاجرتی است با سوسیال دموکراتها برای کسب مقام دوم در این انتخابات با یکدیگر رقابت سختی داشتند. کورز در تبلیغات انتخاباتی خود قول داده است تا مسیر اصلی مهاجرت به کشور را ببندد و پرداخت کمک به پناهجویان را قطع کند.

وی در ماه مه رهبر حزبش شد و از آن زمان تاکنون با اتخاذ سیاستهایی این چنینی برمحبوبیت حزبش افزوده است. کورز همچنین تعهد کرده است تا پرداخت کمک به خارجیان قطع کند و آن را منوط به ۵ سال سکونت در اتریش بکند.

 


  •  هشدار عربستان به حزب الله لبنان و حامیان آن




ثامر السبهان وزیر مشاور در دولت عربستان در حساب توئیتری خود بااشاره به حزب الله لبنان نوشت: « این حزب تروریستی و کسانی که آن را پشتیبانی می کنند، بدانند اقدامات کثیف آنها علیه سعودی و کشورهای عربی بی پاسخ و بدون مجازات نخواهد ماند. شبکه های زیرزمینی حزب الله کشف و اغلب آنها متواری یا بازداشت و راهی زندان شدند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: