This browser does not support the video element.

رژیم ایران اولین کشور حامی تروریسم در جهان - 20دقیقه - جمعه 21مهر۹۶

۱- رژیم ایران هنوز اولین کشور حامی تروریسم در جهان است .


۲ـ اعلام استراتژی جدیددونالد ترامپ علیه رژیم ایران .


۳ ـ ژنرال جوزف وتل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا ـ سنتکام:‌ از فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم ایران در منطقه نگرانیم .


4ـ تبریک آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد به محمود عباس به مناسبت امضای توافقنامه آشتی ملی .


 

 


  • ترامپ می خواهد از شر میراث اوباما خلاص شود




میشل ابو نجم از پاریس: دونالد ترامپ در تمامی صحبتهایی که تا به حال کرده است رژیم ایران را محور اصلی تهاجمات بسیار خشونت آمیز معرفی کرده است. بنظرم در نهایت دونالد ترامپ در پانزدهم اکتبر اعلام خواهد کرد که رژیم ایران به توافق ۲۰۱۵ ملتزم نبوده.

و در نتیجه این موضوع را به مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا می سپارد تا تصمیم بگیرند مجازاتهای بیشتری علیه این رژیم اعمال کنند . در چنین وضعیتی رژیم ایران در شرایطی بحرانی قرار خواهد گرفت .یا اینکه سر خم خواهد کرد یا کار به تصادم و عکس العمل خواهد کشید.

می دانیم که دونالد ترامپ می خواهد از میراث اوباما خلاص شود. اوباما عقیده داشت توافق اتمی با رژیم ایران مهمترین دستاورد دیپلوماتیک بود و او خاورمیانه را از بحران اتمی دور کرد . کاری که ترامپ می کند کوبیدن میخ بر تابوت سیاست اوباماست.

 

 

 نقش مخرب رژیم ایران در افغانستان


در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا که اخیرا برگزار شد ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع و ژنرال جوزف دانفورد از نقش مخرب رژیم ایران در افغانستان سخن گفتند:

نمایندة کنگره مک تورنبری از حزب جمهور خواه: آمریکا عملیات آزادی سازی افغانستان را بطور رسمی از اول اکتبر 2001 شروع کرد، یعنی دقیقاً 16 سال پیش. تقریباً 2400 سرباز ارتش آمریکا جان خود را در نبرد افغانستان از دست دادند.

از طرف دیگر 20 هزار تن دیگر مجروح شدند. در حالی که این دولت سیاست خود را تدوین میکند، مردم آمریکا و اعضای کنگره چند سئوال پایه ای دارند: سئوالاتی مثل این که آیا امنیت ملی آمریکا هنوز حکم میکند که حضور نظامی در افغانستان داشته باشیم؟ آیا ما استراتژی برای پیروزی یا ممانعت از شکست داریم؟

چطور رویکرد این دولت از رویکرد دولتهای قبلی متفاوت است؟ ژنرال متیس وزیر دفاع: ... در خاورمیانه، رژیم ایران به برنامه ریزی برای نفوذ بدخواهانة خود در منطقه ادامه میدهد. در حالی که پیروزیهای ما علیه تروریستها در سوریه و عراق ادامه دارد،

عضو کنگره خانم تسونگاس : ... ما گزارشاتی داریم که روسها و همین طور رژیم ایران در حال کمک به طالبان هستند و من میخواستم بدانم چطور این موضوع، تلاشهای شما را در آن کشور با پیچیدگی مواجه میکند؟

ما شواهدی در اختیار داریم که رژیم ایران حمایت مالی و تسلیحاتی از طالبان می کند. این کاری است که رژیم ایران معمولاً برای ایجاد هرج و مرج انجام میدهد. ژنرال جوزف دانفورد: ما نشانه های روشنی از ارتباطات رژیم ایران و طالبان داریم. دراین شکی نیست.

 

 

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی بار دیگر تصریح کرد:‌ رژیم ایران هنوز اولین کشور حامی تروریسم در جهان است . او در گفتگویی با تلویزیون اسکای نیوز تاکید کرد رژیم تهران می بایست از حمایت از تروریسم و ایجاد آشوب و بی ثباتی در منطقه دست بردارد .

عادل الجبیر: «رژیم ایران بر خلاف قوانین بین المللی و انسانی به سفارت خانه ها حمله کرده و دیپلومات ها را ترور کرده است. رژیم ایران تلاش می کند برای شبه نظامیان تروریست چه در سوریه و در یمن و چه در منطقه خلیج فارس مواد منفجره و مهمات و موشک قاچاق کند.

این رژیم به دلیل حمایت از تروریسم تحت مجازات های سازمان ملل است . این تنها موضع ما نیست بلکه موضع جامعه جهانی هم همین است . رژیم ایران در زمینه موشک های بالستیکی قطعنامه های سازمان ملل متحد را نقض کرده است .

اسکای نیوز:‌ اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی است که پادشاه عربستان اخیرا از مسکو دیدار کرد. کرملین اعلام کرد پادشاه عربستان سعودی و ولادیمیر پوتین درمورد تکنولوژی نظامی و بازار نفت گفتگو کردند .

ملک سلمان در گفتگو هایی که با پوتین داشت بر ضرورت جلوگیری از دخالت های رژیم ایران در امور داخلی منطقه تاکید کرد . او همچنین بر اهمیت مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

 

 


  • باید رژیم ایران را منزوی ساخت




یکی از مشاوران دونالد ترامپ معتقد است که باید رژیم ایران را منزوی کرد. روزنامه فرانسوی لوموند در مقاله ای به قلم تام بوسرت از مشاوران دونالد ترامپ در امور امنیت داخلی نوشت واشنگتن تلاش می کند رژیم ایران و حزب الله را منزوی کند .

چرا که این رژیم از حزب الله برای اعمال تروریستی در جهان استفاده می کند به گفته وی از نظر دونالد ترامپ رژیم ایران از طریق شبه نظامیانش مانند حزب الله لبنان در خاور میانه آشوب به پا می کند. همچنین این رژیم با آزمایش موشک های بالستیکی روح توافق اتمی را نقض می کند .

او در مقاله اش در لوموند می نویسد رژیم ایران با استفاده از شبه نظامیان شیعه وحشت را در سراسر کشورهای جهان گسترش می دهد حزب الله غیر نظامیان را آدم ربایی می کند، عملیات تروریستی در نقاط مختلف جهان را هدایت می کند.

 

 


  • طرح اتحادیه اروپا برای تامین مایحتاج اولیه پناهجویان در ترکیه




با کمک اتحادیه اروپا، به پناهجویان آسیب پذیر در ترکیه کارتی داده می شود که با آن می توانند از خود پرداز،‌ پول گرفته و نیازهای اولیه شان را برطرف کنند. ترکیه پذیرای بزرگترین جمعیت پناهجویان در سراسر جهان است.

نزدیک به سه میلیون و یکصد هزار پناهجو در این کشور بطور رسمی ثبت شده اند. اتحادیه اروپا از یکسال پیش برنامه ای را تحت عنوان «طرح نجات اجتماعی پناهجویان» آغاز کرده است که هدفش برطرف کردن نیازهای اولیه پناهجویانی است که جزء اقشار آسیب پذیر هستند. این طرح بزرگترین پروژه کمکهای بشردوستانه اروپا برای پناهجویان در ترکیه است.

 

 


  • قانون ضدترور در مجلس ملی فرانسه




مجلس فرانسه قانون جدیدی را گذرانده که تدابیر مربوط به وضعیت اضطراری را دائمی می کند. این تدابیر با هدف مقابله با تهدیدهای تروریستی است. تلویزیون فرانس24 براساس قانون جدید ضد تروریسم مقامهای دولتی فرانسه می توانند بنیادگرایانی را که مظنون هستند.

در محل هایی که سکونت دارند محاصره و تحت نظر بگیرند. آنها می توانند اماکن مذهبی را که احساس کنند ایده های افراط گرایانه ترویج می کنند بدون نیاز به تایید قبلی یک قاضی تعطیل کنند.

 

 


  • نظارت ناو هواپیمابر یو اس اس رونالدریگان بر کره شمالی و چین




ناو هواپیمابر یو اس اس رونالدریگان یک چشم بر کره شمالی و چشم دیگر بر چین دارد. گزارشی از تلویزیون رویتر: در حالی که جنگنده ها از عرشه یو اس اس رونالد ریگان پرواز می کنند هیچ جایی برای خطا ندارند. ناو هواپیمابری که بطور معمول در دریای جنوب چین حرکت می کند ماموریتی دارد که روزانه با افزایش تنش در آسیا حساس تر میشود.

افسران نیروی دریایی آمریکا می گوید آنها به شدت تلاش می کنند یک چشم بر کره شمالی و چشم دیگر بر پکن داشته باشند. خبرنگار رویتر از عرشه ناو هواپیمابر رونالد ریگان گزارش می دهد: فرماندهان از تنش های انباشته در شبه جزیره کره ابراز نگرانی می کنند.

آنها می گویند از آمادگی عملیاتی لازم برخوردارند در افق دید این کشتی ، ناوچه های چینی را می توان دید. در این منطقه به هرطرف که نگاه کنید تنشها بسیار دور نیستند».

 

 


  •  انتخابات سراسری اتریش




مردم اتریش روز ۱۵ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۳ مهرماه ۱۳۹۶) برای شرکت در انتخابات سراسری زودهنگام به پای صندوقهای رای می روند. حزب یا ائتلافی که در این انتخابات پیروز شود، صدر اعظم را تعیین می کند.

طبق آخرین نظرسنجیها، حزب محافظه کار «مردم» به رهبری سباستین کورتس، از حزب چپ میانه سوسیال دموکرات به رهبری کریستین کِرن، صدر اعظم کنونی اتریش پیشی گرفته است. رقیب اصلی کورتس، هاینتس-کریستیان از حزب راست گرا و پوپولیست «آزادی اتریش» است. کورتس ۳۱ ساله، در صورت پیروزی جوانترین رهبر اروپا خواهد بود.

 

 


  •  ویدیویی از آخرین لحظات پیش از مرگ برادر ناتنی رئیس حکومت کره شمالی




کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز سیزدهم فوریه ۲۰۱۷ در فرودگاه کوالالامپور (۲۵ بهمن) به دست دو زن با مواد زهرآلود در فرودگاه کوالالامپور مورد حمله قرار گرفت. کیم جونگ نام، چند دقیقه پس از این حمله در آمبولانسی که او را به سمت بیمارستان می برد جان سپرد.

آزمایش های بعدی نشان داد او توسط یک ماده بسیار سمی به نام «وی ایکس» از مشتقات کشنده گاز سارین مسموم شده بود. ویدیوی که از دفتر فوریت های پزشکی فرودگاه کوالالامپور ضبط شده آخرین لحظات زندگی او و تلاش نیرو‌های امدادی برای کمک‌رسانی به وی را نشان می‌دهد.

 

 


  •  ‌بن بست مذاکرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا




میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد مبلغی که انگلستان باید برای تسویه تعهداتش به اتحادیه اروپا بدهد، به بن‌بستی در مذاکرات تبدیل شده است. وی افزود:‌ بدون توافق بر سر این مبلغ نمی‌توان به مرحله‌ بعدی از مذاکرات، که مورد علاقه انگلستان است، وارد شد.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: