ادعاهای روحانی بنزین بر آتش مخاصمات درونی

 گزارش خبری روزچهارشنبه ۱۹: اظهارات آخوند روحانی در روز پانزدهم مهر ۹۶در دانشگاه تهران  در مورد برجام بار دیگر آتش جنگ درون نظام را شعله‌ور کرد. این آتش بیش از هر چیز بن‌بست نظام در برجام و چشم‌انداز تیره پیش روی نظام را نمایان کرد.


تلویزیون رژیم در گزارشی شتابزده ادعاهای قبلی روحانی را به رخش کشید که از جمله می‌گفت:


«تمامی تحریمها حتی تحریمهای تسلیحاتی موشکی و اشاعه‌یی هم به‌صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد... تمام تحریمهای اقتصادی به‌طور کامل لغو خواهد شد. لغو خواهد شد و نه تعلیق». و گزارشگر رژیم با لحن کنایه آمیزی در ادامه گفت:


«حالا حدود دو سال از امضا و اجرای برجام گذشته. قرار بود همه تحریمها لغو شود. اما نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه از همان روزهای اولیه تحریمهای جدیدی نیز وضع شد» (تلویزیون رژیم- ۱۵مهر).


کیهان خامنه‌ای هم در روز ۱۶مهر در مطلبی تحت عنوان: «‌برجام در بن‌بست، اقتصاد در رکود، دولت مشغول حاشیه سازی» که تیتر اول آنهم بود از جمله نوشت:


«در حالی‌که دولت بعد از ۴سال وعده دادن، هنوز نتوانسته گرهی از کار فروبسته اقتصاد باز کند و تنها و تنها در حوزه حرف موفقیت‌های چشمگیری به‌دست آورده، میوه تلخ برجام می‌رسد و به‌زودی آمریکایی‌ها جواب اعتماد یکطرفه و غیرمنطقی تیم مذاکره‌کننده و البته با هدایت جاسوس‌ها را می‌دهد و با مادر تحریم‌ها، اندک راههای موجود را هم می‌بندد!


در چنین شرایطی منطق و عقل حکم می‌کند که دولت‌مردان شب و روز نشناسند... با این حال خبری نیست! دولتمردان در نهایت سادگی، خبر از ادامه برجام بدون آمریکا می‌دهند و یادشان رفته که روحانی گفته بود: اروپایی‌ها آقا اجازه هستند، ما مستقیم با خود کدخدا مذاکره می‌کنیم!


حالا کدخدا تحریم‌های تازه را وضع کرده و روز اجرای آن نزدیک است، اما دولتمردان درگیر بازی با کلمات هستند!».


پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان ۱۶مهر در واکنش به اظهارات آخوند روحانی نوشت: «در حالی که تاکنون از برجام فقط یک مشت کلی‌گوئی‌های بی‌خاصیت نظیر، فتح‌الفتوح! و معجزه قرن! و تسلیم قدرتهای بزرگ در مقابل ایران!... به ملت تحویل داده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند حتی یک دستاورد محسوس و قابل‌قبول برای آن دست و پا کنند، با حالتی که انگار قصد تواضع دارند! اظهار می‌دارد که «ما آمریکایی‌ها را فریب داده‌ایم»! و نمونه‌های دیگری از این دست «وارونه‌نمایی» ها که شرح آن به درازا می‌کشد».




[caption id="attachment_39773" align="aligncenter" width="300"] پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان ۱۶مهر: ( روحانی )ظهار می‌دارد که «ما آمریکایی‌ها را فریب داده‌ایم»![/caption]

اظهارات آخوند روحانی توسط مهره‌ها و رسانه‌های همسو با خودش نیز با واکنش منفی مواجه شد. از جمله روزنامه حکومتی آرمان ۱۶مهر نوشت:


«بهترین توصیفی که از سخنرانی‌های آقای رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران می‌توان ارائه کرد، آن است که بگویم سخنرانی‌های او با «جزر و مدهای سیاسی»، «قبض و بسط‌های سیاسی» یا «پستی و بلندی‌های سیاسی» همراه است. این قبض و بسط باعث می‌شود... که او با شلیک توپخانه سنگین اصول‌گرایان عقب‌نشینی کرده و انگار، نه انگار که روحانی سخنران دانشگاه تهران بوده است!...


اما برخلاف تصور آقای روحانی و مشاورانش، این‌گونه جزر و مدهای سیاسی سبب می‌شود که در حقیقت او «از این طرف رانده و از آن‌طرف مانده» شود. برخلاف تصور رئیس جمهور، اصول‌گرایان نه تنها با گفتگوی روحانی در تلویزیون آرام نشده و از سر تقصیرات کرده و ناکرده او نمی‌گذرند، بلکه هر کجا هم که بتوانند مقابل او خواهند ایستاد».




بیشتر بخوانید

تشدید مخاصمات درونی


اوج‌گیری مخاصمات باندهای رژیم


مخاصمات درونی باندهای رژیم بر سر اجرای برنامه نظارت بر کیفیت برنامه‌های آموزشی

لطفا به اشتراک بگذارید: