اخبار اعتراضات و اعتصابات کارگران و دانشجویان و سایر اقشار مردم ایران

برنامه سرخط ۱۴ مهر- سرخط اخبار اعتراضات و اعتصابات امروز بدین شرح است



فریاد غارت شدگان علیه چپاولگری حاکمیت آخوندی به شعارهای مردم هم رسید!


[caption id="attachment_38153" align="aligncenter" width="300"]تجمع غارت شدگان مؤسسه ملل تجمع غارت شدگان مؤسسه ملل[/caption]

غارت شدگان مؤسسه ملل در شیراز در اعتراض به غارت سپرده‌های خود در مقابل شعبه این مؤسسه در چهارراه مشیر تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنان علیه کارگزاران دزد و غارتگر رژیم شعار می دادند

اعتراضات گسترده معلمان به مناسبت روز جهانی معلم!


هزاران معلم آزاده و فرهنگیان بازنشسته روز جهانی معلم در مقابل سازمان برنامه و بودجه رژیم و چندین شهر کشور دست به تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان خواهان آزادی زندانیان سیاسی و زندانیان معلم شدند. آنان با خواندن سرود ای ایران دیکتاتوری ولایت فقیه را در برابر

[caption id="attachment_38149" align="aligncenter" width="300"]اعتراضات گسترده معلمان به مناسبت روز جهانی معلم! اعتراضات گسترده معلمان به مناسبت روز جهانی معلم![/caption]

ارادة مردم ایران که خواهان آزادی و حاکمیت مردمی هستند به چالش کشیدند.

بر روی برخی پلاکاردهایی که معلمان و فرهنگیان در دست داشتند نوشته شده بود: معلم کارگر دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، تاپایان دریافت مطالباتمان می ایستیم،

جای معلم زندان نیست، دست غارتگران از صندوقهای بازنشستگی کوتاه باد! ،

این بار مصمم آمده ایم، این بار متحد و ایستاده ایم، فریاد می زنیم فریاد از این همه بیداد، زندگی میخواهیم، وعده و بهانه به ما تحویل ندهید.

تحصیل رایگان حق فرزندان ماست، ما خواهان حقوق بالاتر از خط فقر به میزان بالاتر از ۴ میلیون تومان هستیم.

اتحاد همه بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی گرامی باد.

در تظاهرات معلمان، مادر زندانی سیاسی محکوم به اعدام سهیل عربی هم شرکت کرده بود که با استقبال معلمان همراه بود.

معلمان استان‌های تهران و البرز در برابر «سازمان برنامه و بودجه» و معلمان سایر استان‌ها در مقابل «اداره‌های آموزش و پرورش» در هر استان دست به تجمع زدند. معلمان از جمله در این شهرها تجمع برپا کردند:

مریوان،‌ کرمانشاه،‌اراک،‌شهرکرد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز،‌رشت، الیگودرز، قزوین،‌ سنندج،‌همدان، مشهد، تربت حیدریه، سقز، خرم آباد، بوشهر،‌اردبیل، یزد و کازرون.

کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌ای با تبریک روز جهانی معلم به معلمان و فرهنگیان شریف ایران مبارزات این قشر زحمتکش را ستود و افزود:

در روز معلم یاد و نام معلمان شهیدی را گرامی می داریم که طی ۳۸ سال حاکمیت جهل و خرافه و استبداد به خاک و خون کشیده شدند یا برای آزادی و ستاندن حق معلمان، سالها حبس در زندانهای قرون وسطایی رژیم را متحمل شدند.

این اطلاعیه، ضمن برشمردن انواع فشارهای سیاسی و اقتصادی و سرکوب و تبعیض و محرومیتی که حکومت آخوندی بر معلمان شریف میهنمان تحمیل کرده، عموم مدافعان حقوق بشر و اتحادیه های معلمان و فرهنگیان در کشورهای مختلف جهان را به محکوم کردن سرکوب فرهنگیان ایرانی و اقدامی مؤثر برای آزادی معلمان زندانی فرا می خواند و از دانش آموزان و فرهنگیان در سراسر جهان می خواهد از معلمان ایرانی حمایت کنند.

غارت شدگان موسسات حکومتی، هجدهمین روز تحصن خود در مقابل قضائیه آخوندی در تهران را پشت سر گذاشتند.


تحصن کنندگان در حالیکه غارت شدگان مؤسسه های کاسپین و آرمان و ثامن الحجج و بدر توس از شهرهای مختلف از جمله کاشمر و مشهد و استان گیلان به آنان پیوسته بودند ، علیه غارتگری رژیم و کارگزارانش شعار سردادند. غارت شدگان مؤسسه آرمان در زیر باران شعار میدادند: تجارت حیاکن پول ما رو رها کن.

تحصن شبانه روزی غارت شدگان در اهواز


غارت شدگان مؤسسه آرمان در اهواز از ظهر روز چهار‌شنبه۱۲مهر تحصن شبانه‌روزی خود را در اعتراض به غارت سپرده‌هایشان در مقابل شعبه این مؤسسه در کیانپارس آ‌غاز کردند. غارت شدگان در شرایط سخت و بارانی و شبهای سرد در تهران به تحصن خودشان ادامه

[caption id="attachment_38151" align="aligncenter" width="300"]تجمع غارت شدگان در اهواز تجمع غارت شدگان در اهواز[/caption]

می دهند. اما با عزمی راسخ برای به دست آوردن حقوق به یغما رفته خود ایستادگی می‌کنند.

با صحبتهای یک خانم غارت شده خطاب به سایر هموطنان خبرهای امروز سرخط رو به پایان می بریم:

«۱۰ ماهه که تلاش بی وقفه کردیم. ۱۰ ماهه که ایستادگی کردیم. متأسفانه بانک مرکزی خیانت کرده است. متأسفانه قوه قضائیه هنوز رأی قطعی صادر نکرده است.

متأسفانه از بین سپرده گذاران افرادی به دیگران خیانت کردند. و در حال حتی همین حالا خنجر زدند. اما عزیزان نباید اجازه بدهند که این تحصن از بین برود.

تمام هستی ما از بین برود تمام زندگی ما بسته به این که این تحصن بتواند مطالبات ما را برآورده بکند و به یک نتیجه مطلوب برسد.

یعنی تا وقتی که نتیجه مطلوب را نگرفته این تحصن ادامه پیدا کند. کار سختی است کار دشواری است و بایستی ادامه پیدا کند ولیکن همواره رسیدن به نتایج بزرگ کار سخت و دشواری بوده است.

در عینی که سخت است با همدلی میشود آسان کرد و با همراهی و اتحاد میشود آنرا پیش برد و به نتیجه رساند.

دوستان بایستی به یاد بیاورند که این پول را ظرف یکماه دوماه یک هفته دو هفته جمع نکردند چه بسا سالها و روزها و روزها و ساعتها بابت جمع آوری این پول زحمت کشیدند که به یکباره از دستشان خارج شده است

بنابر این اگر که دوستان میخواهند که به نتیجه مطلوب برسند نباید که اجازه بدهند که نیرنگهای بانک مرکزی به نتیجه برسد یکی از نیرنگها اعلام بعد از دو ماهه زیر ۲۰۰ میلیونیها با کسر ۴۰-۵۰ درصد در واقع سود و اصل پول است.

بنابر این دوستان نباید کوتاه بیایند و اجازه بدهند که به این شکل ظالمانه اوضاع به نفع اونها پیش برود . سخت است سخت است مقاومت سخت است اما پیروزی در عوض خیلی شیرین است پیروزی میتواند تمامی این سختیها را از بین ببرد.»

بیشتر بخوانید:

تجمع اعتراضی فرهنگیان در دهها شهر ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی خود


اعتصاب کارگران کارخانه سیمان بهبهان


ادامه تحصن غارتشدگان مؤسسات حکومتی در تهران و اهواز

لطفا به اشتراک بگذارید: