This browser does not support the video element.

هشدار مجدد ژنرال مک مستر نسبت به رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران ـ 20دقیقه-12مهر۹۶

1 ـ هشدار نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به حضور شبه نظامیان رژیم ایران در عراق .


2 ـ ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا:‌ از بازبینی جدی سیاست در قبال رژیم ایران حمایت می کنم. باید فراتر از کادر برجام به مسائل نگاه کرد.


3 ـ خبرگزاری رویتر: خنثی شدن یک طرح تروریستی در پاریس و دستگیری 5 مظنون .


 


  • قاچاق سلاح از ایران به یمن ادامه دارد




 

رژیم ایران همچنان به قاچاق سلاح و مهمات به یمن ادامه می دهد. تلویزیون الان در دوبی : تماس بی سیمی یک مزدور رژیم (به زبان فارسی): «آیا محموله رسید؛ کسی آنجا هست؛ قربان؟ ارتباط با قایق قطع شد! به نظر می رسد که بازداشت شده اما سیگنال با کشتی دیگر وجود دارد».

به صورت غیر قابل انتظاری سلاحهای زیادی به دست حوثیها می رسد و گویی چیز عجیبی در دریاها اتفاق می افتد. در یمن قدیمترین کشور و دیر پاترین کشور عربی؛ کماکان سلاحها برای شبه نظامیان فرقه گرا ارسال شده و در تعدادی از کشورهای عربی توزیع می شود .

عملیاتی که سپاه پاسداران آن را اداره می کند. یمن یکی از کشورهایی است که بدلیل جنگیدن شبه نظامیان حوثی با دولت قانونی٬ با بی ثباتی روبروست. واقعیتی که سوالهای متعددی را مطرح می کند؛ بخصوص در باره استمرار مسلح شدن حوثیها.

این سلاحها از کجا می آیند؟ همچنین راههایی که قاچاقچیان از آنها استفاده می کنند کدام است؟ چه کسی از داخل یمن یا در کرانه های آن به آنها کمک میکند؟ مراحل قاچاق سلاح کدامند؟ و شرکت های باربری چه نقشی در قاچاق سلاح دارند؟

 


  • هشدار مجدد ژنرال مک مستر نسبت به رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران




 

ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر هشدار داد رژیم ایران پولهایی که از توافق اتمی به دست آورده برای بی ثبات کردن منطقه استفاده می کند. مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت با نظر دونالد ترامپ درباره توافق هسته‌ای موافق هستم و معتقدم برجام «بدترین» توافقی است که آمریکا تا کنون وارد آن شده است.

این توافق تمامی مزایا را به رژیم ایران اعطا کرده است. این رژیم از پول به دست آمده از این توافق برای «بی‌ثبات کردن منطقه» استفاده می‌کند. موضع ما درباره این توافق بخشی از استراتژیمان در قبال رژیم ایران است.

ژنرال مک مستر افزود:‌ رژیم ایران تسلیح نیروهای نیابتی خود از جمله حزب‌الله لبنان و حوثیها در یمن را تسریع کره است. ما باید این نیروها را مهار کنیم. مشاور امنیت ملی آمریکا گفت:‌ یکی از اهداف اصلی دولت آمریکا ممانعت از رژیم ایران و عاملش حزب‌الله است

که در صورت شکست داعش به امتیاز استراتژیک در سوریه دست پیدا نکنند وی تأکید کرد حضور رژیم ایران در سوریه چرخه کشتار و خشونت را تسریع می کند و به جای آرام کردن اوضاع به درگیریها دامن می زند.

 

 

سناتور لیندزی گراهام از اعضای برجسته سنای آمریکا می گوید بزرگترین اشتباه در توافق اتمی با رژیم ایران این بود که رفتار این رژیم را از برنامه هسته یی جدا کردند. سناتور لیندزی گراهام اعلام کرد:‌ دولت ترامپ باید توافق اتمی با رژیم ایران را بازبینی کند و مقررات آن را سفت و سخت تر کند نه اینکه از آن خارج شود...

این سناتور کارولینای جنوبی گفت رژیم ایران ممکن است به لحاظ فنی تبعیت کرده باشد اما فعالیتهای بی ثبات کننده در خاورمیانه، همچون حمایت از گروههای تروریستی روح برجام را نقض کرده است.

لیندزی گراهام گفت یک توافق جدید که مجددا روی آن مذاکره شده باشد بایستی معطوف به تغییر رفتار این رژیم باشد. گراهام در یک کنفرانس به میزبانی موسسه مطالعه جنگ گفت فکر می کنم بزرگترین اشتباه در این توافق جداسازی رفتار این رژیم و لغو تحریمها بوده است.

وی افزود: دادن مشتی پول و وادار نکردن آنها به تغییر رفتار بی ثبات کننده یک اشتباه بزرگ است. لیندزی گراهام گفت آمریکا لازم است تحریمهای افزوده جدای از برجام را علیه رژیم ایران دنبال کند.

در ماه ژوییه کنگره آمریکا یک دور جدید از تحریمها را علیه رژیم ایران اعمال کرد و برنامه موشکی بالستیک آنرا هدف قرار داد.

 

 

فرد مهاجم در جریان حمله تروریستی مارسی فرانسه با هفت هویت مختلف ظاهر می شد. او به طور خاص به زنان حمله می کرد و گلوی یک زن را برید. مردی که مظنون به کشتن ۲ زن در مارسی بود یک روز قبل از حادثه توسط پلیس دستگیر و بعد آزاد شده بود.

مظنون که قربانیان خود را با چاقو در ایستگاه اصلی قطار شهر موردحمله قرار داده بود توسط یک سرباز به ضرب گلوله کشته شد. دادستان عمومی پاریس فرانسوا مولن گفت فرد مهاجم دارای چندین هویت مختلف و در میان آنها احمد .ح متولد 1987 در تونس بود.

 


  •  تروریسم پیمان شنگن را تهدید می‌کند؟




 

کمیسیون اروپا برای کنترل مرزها طرحی ارائه داده است . چرا که معتقد است تروریسم پیمان شنگن را تهدید می‌کند؟ زمانی که پیمان شنگن در سال ۱۹۸۵ به امضا رسید هدف اصلی آن برچیدن مرزهای اروپایی بود.

۳۲ سال بعد با وجود اینکه تعداد کشورهای عضو این پیمان از ۵ به ۲۶ رسیده است اما رهبران اروپایی قصد دارند تدابیر حفاظتی جدیدی در مرزهای اروپایی بکارگیرند. اروپا می خواهد دست کم برای سه سال آینده تدابیر امنیتی جدیدی در مرزها اتخاذ شود.

مقامهای اروپایی می خواهند دست کم بطور موقت روادید شهروندان در مرزهای مختلف اروپایی را کنترل کنند. اصلی‌ترین دلیل اتخاذ این تصمیم، مقابله با تهدیدات تروریستی عنوان شده است.

 


  • مذاکرات در مورد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا




 

هر دو طرف درگیر در مذاکرات پیچیده خروج انگلستان از اتحادیه اروپا از "پویایی جدید" در مذاکرات استقبال می کنند . چشم انداز این مذاکرات چیست؟ منابع مطلع می گویند اتحادیه اروپا و انگلستان در آخرین دور مذاکرات جدایی، پیشرفت کرده اند.

ولی این پیشرفت آنقدر نبوده که فاز جدیدی از مذاکرات برای گفتگوهای اقتصادی هم شروع شود . ترزا می نخست وزیر انگلستان با امید به ایجاد گشایش در گفتگو های سه ماهه اخیر با اتحادیه اروپا تمایل دارد که گفتگوهای اقتصادی دوره بعد از خروج از اتحادیه اروپا را هم شروع کند .

بعد از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا فاصله های عمیقی به دلیل نقش دادگاه عدالت اروپا در صحنه اقتصادی باقی خواهد ماند .

 


  •  پزشکی از راه دور




 

انقلابی در بخش درمان و پزشکی در حال وقوع است. شیوه کنترل از راه دور بیماران و بدون نیاز به مراکز درمانی آغاز این انقلاب است. ما در مادرید با مدیر بیمارستان فیلیپس دیداری داشتیم .

یکی از دستگاههای اصلی در این بیمارستان که پزشکی از راه دور را کنترل می کند تنها یک میز کوچک است با این میز بیماران بدون اینکه خانه شان را ترک کنند می توانند اطلاعات خودشان را بدهند و با پزشک یا پرستار صحبت کنند .

پزشکان می توانند هر روز اطلاعات را ببینند و خیلی زود به هر نشانه ای از بدتر شدن حال بیماران واکنش نشان دهند. دکتر کریستینا از کادرهای بیمارستان فیلیپس می گوید «ما استفاده از این روش را تقویت می کنیم» .

 


  •  هشدار نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به حضور شبه نظامیان رژیم ایران در عراق




 

روز سه شنبه 11مهر در یک جلسه استماع در زیر کمیته امور آفریقا، حقوق بشر جهانی و سازمانهای بین المللی در مجلس نمایندگان آمریکا شماری از نمایندگان نسبت به حضور شبه نظامیان رژیم ایران در عراق هشدار دادند. اسمیت رئیس جلسه استماع گفت:

کنگره همچنان دربارة شبه نظامیانی که توسط عراق پشتیبانی میشوند هشدار می دهد. آنها خلاء ایجاد شده بعد از داعش در مناطق آزاد شده را پر میکنند. این بخشی از طرح رژیم تهران برای ایجاد پل زمینی از ایران است و این امکان را به این رژیم میدهد که نیرو، سلاح و مهمات را برای کمک به حزب الله و گروههای تروریستی دیگر بفرستد...

شبه نظامیان حشد الشعبی که به میزان زیادی توسط رژیم ایران پشتیبانی میشود . آنها و شبه نظامیان دیگر، خلاء ایجاد شده بعد از آزاد سازی این مناطق را پر میکنند. این بخشی از طرح رژیم ایران برای ایجاد یک پل زمینی از ایران به عراق و سوریه است تا به بنادر در مدیترانه برسد.

 

برای اولین بار شرکت یاهو فاش کرد در جریان هک بزرگ سال ۲۰1۳ حساب های تمامی سه میلیارد کاربر آن هک شده بود. این شرکت که امسال توسط شرکت عظیم تله کام آمریکا خریداری شد گفت تحقیقاتش نشان داده است که آن حمله خیلی گسترده تر از تصور اولیه بود. یاهو افزود پسوورد، اطلاعات کارت های بانکی یا شماره حساب ها جزو اطلاعات مسروقه نبود.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: