This browser does not support the video element.

ضرورت فشار بیشتر بر رژیم ایران ـ 20دقیقه - سه شنبه 11مهر۹۶

1 ـ کاخ سفید هرگونه مذاکره با کره شمالی بر سر برنامه هسته یی و موشکی را رد کرد .


2 ـ فیلیپو گراندی کمسیر عالی پناهندگان ملل متحد: تعداد کسانی که تا سال ۲۰۱۶ به اجبار آواره شدند به ۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید. در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲ میلیون نفر به عنوان پناهجو از کشور خود گریختند.


3 ـ علی اکبر کریمی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع:‌ دولت روحانی به صندوق تامین اجتماعی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است .


 

 


  •  ضرورت فشار بیشتر بر رژیم ایران




 

دولت آمریکا که توافق اتمی را بدترین توافق می داند درصدد است رژیم ایران را وادار کند به بازرسیهای گسترده تر تن بدهد. اسکای نیوز:واشینگتن از آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهد تا بازرسی های سخت تری را در تاسیسات نظامی رژیم ایران انجام دهد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرداین رژیم نمی گذارد از تاسیسات نظامی اش بازدید شود . نیکی هیلی گفت جلوگیری رژیم ایران از این بازرسی ها باعث خواهد شدکه توافق اتمی نابود شود.

رژیم ایران عقیده دارد که بازرسی از تاسیسات نظامی اش آرزویی است که عملی نخواهد شد. در این رابطه دونالد ترامپ قبل از اینکه استراتژی جدیدش علیه رژیم ایران را به کنگره اعلام کند دست به اقدامهایی زده است . این کشور تنها طرف توافق اتمی با رژیم ایران نیست .

فشار های واشینگتن تا بحال رژیم ایران را وادار به تمکین نکرده است. با این همه دونالد ترامپ ارتباطاتش را با اروپاییها بیشتر کرده تا در ایجاد فشار بیشتر به رژیم ایران کمک کنند . او در تماسی تلفنی با آنگلا مرکل در مورد این پرونده گفتگو کرد .

کاخ سفید گفت مرکل و دونالد ترامپ در مورد فعالیتهای موشکی رژیم ایران و عدم التزام این رژیم به قطعنامه های سازمان ملل متحد گفتگو کرده اند .

 

 


  •  جان بولتون‌: توافق اتمی با رژیم ایران را باید کنار گذاشت




 

جان بولتون معتقد است توافق اتمی با رژیم ایران را باید کنار گذاشت. زمان قاطعیت علیه این رژیم فرا رسیده است. جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد طی مقاله یی در وال استریت ژورنال از دونالد ترامپ خواست توافق اتمی با رژیم ایران را کنار بگذارد چرا که این توافق ارزش نجات دادن ندارد.

جان بولتون نوشت:‌ آخوندها از دستپخت باراک اوباما استفاده می کنند تا دولت تروریستی شان را توجیه کنند و برنامه موشک بالستیک و تسلیحات اتمی را ادامه بدهند و امکانات باارزشی را از مذاکرات فریبکارانه به دست آورند.

دونالد ترامپ باید تصمیم واقعی بگیرد که آیا می خواهد وعده انتخاباتیش را محقق کند یا خیر... ترامپ نباید فریب بخورد، موضوع تایید برجام نیست. بلکه مساله این است که ما از منافع آمریکا حفاظت می کنیم یا نه؟

توهم اینکه باراک اوباما به اهداف اعلام شده اش رسیده داغان می کنیم یا اینکه بزدلانه امیدواریم با تجارت با دشمن، چیزی به دست بیاوریم.جان بولتن افزود: آخوندها نه می خواهند و نه انگیزه آن را دارند که حتی یک کاما از برجام را مورد مذاکره قرار دهند.

چرا آنها بخواهند برجام را تغییر دهند زمانی که برجام بطور کامل به نفعشان است. قطعنامه 2231 و بیانیه یی که از رژیم ایران خواسته است تا از فعالیتهای مربوط به موشکهای بالستیک صرفنظر کند اجرا نمی شود. آنهم موشکهایی که قادر به حمل کلاهک اتمی هستند .

تنها راه مطمئن برای از سر گیری فشار اقتصادی بر رژیم ایران این است . اکنون زمان اقدام قاطع فرارسیده است.

 


  •  تنش در شبه جزیره کره




 

تنش کره شمالی و کره جنوبی بالا گرفته است. کره جنوبی خود را برای هر تهدیدی آماده می کند. سی ان ان:‌ ما دریافتیم کره جنوبی برخی از تجهیزات نظامی خود از جمله تعدادی هواپیما را به ساحل شرقی برده است.

ما همچنین از طریق آژانس اطلاعاتی کره جنوبی و قانونگذاران این کشور از پرواز بمب افکن ها بی یک ‌آمریکا مطلع شدیم . آمریکابر فراز ساحل شرقی کره شمالی آنها را به پرواز درآورد. گفته می شود کره شمالی متوجه آن نشده بود تا زمانی که خود آمریکا اعلام کرد.

حتمالاً برای همین است که ما شاهد تقویت نظامی بوده ایم. ما همچنین می دانیم آنها به سربازان کره شمالی و به آنهایی که در منطقه مرزی، مستقر هستند گفته اند اگر چیزی می بینند گزارش کنند وبعد دست به اقدام بزنند .

 

 


  • سازمان عفو بین الملل: اروپا اراده حل بحران پناهجویان را ندارد





سازمان عفو بین الملل هشدار می دهد:‌ اروپا اراده حل بحران پناهجویان را ندارد. برخی کشورهایی به سهمیه بندی پناهندگان تن نمی دهند. اروپا همچنان با چالش بزرگ پناهجویان مواجه است. دو سال پیش کمیسیون اروپا پروژه‌ای برای استقرار صدها هزار پناهجو در اروپا طراحی کرد.

قرار شد طبق این طرح نزدیک به ۱۶۰ هزار تن از پناهجویان در کشورهای مختلف اروپایی مستقر شوند. امروز دو سال از این برنامه می گذرد اما هنوز خبری از حل بحران نیست و اروپا تنها موفق شده است تا ۱۸ درصد از پناهجویان مورد بحث را اسکان دهد.

نماینده سازمان عفو بین الملل در این باره می گوید: «اروپا نمی خواهد این کار را عملی کند. اگر اراده آن وجود داشت آن را عملی می کردند.

 

 


  •  حضور تیم پناهجویان در بازی های عشق آباد ترکمنستان




 

تیم پناهجویان از جمله تیم هایی بود که در پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا به میزبانی عشق آباد، پایتخت ترکمنستان شرکت کرد.

این اولین بار بود که تیمی از پناهجویان در این رقابتها حضور داشت و هر پنج عضو این تیم، ورزشکارانی از سودان جنوبی بودند که در حال حاضر در کشور کنیا به سر می برند.

 


  • حمله بی رحمانه علیه مسلمانان میانمار




 

نیکی هیلی می گوید این وضعیت مایه شرمساری است. سی ان ان: میانمار با فشار فزاینده ای برای توقف خشونتی روبروست که باعث کوچ اجباری مردم روهینگیا شده است.

سازمان ملل اکنون میگوید نیم میلیون نفر به کشورهمسابه بنگلادش فرار کرده اند که تقریباً تمامی آنها پناهندگان روهینگیا می باشند. تعدادی از شهروندان روهینگیا از جمله تعدادی کودک در تلاش برای انجام این سفر غرق شدند .

این حادثه ناگوار در حالی انجام شد که شورای امنیت اولین جلسه علنی خود در مورد میانمار را طی ۸ سال برگزار کرد.

 

 


  • آشنایی با ایستگاه سینما در شهر پاریس




 

ایستگاه مترو در پاریس از دهه ۷۰ میلادی تا کنون، سالانه محل فیلمبرداری دهها فیلم بوده است. این ایستگاه در سال ۱۹۲۹ میلادی تعطیل شد اما اکنون و برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ میلادی، درهای آن به مناسبت روزهایی که میراث فرهنگی اروپا نام گرفته اند، برای بازدید علاقمندان باز شده است.

فیلمسازان برای دو چیز به اینجا می آیند. اول برای راحتی کار؛ زیرا آنها حتی می توانند دکور این ایستگاه را عوض کنند. سپس به این علت که در این قسمت به کمک تیم تکنسین ها و رانندگان قطارها، کنترل رفت و آمد قطارها آسان تر است.

حتی می توان سرعت حرکت قطارها را تغییر داد و به همین دلیل فیلمبرداری در اینجا از هر جای دیگری آسانتر است.

 

 


  •  انفجار تروریستی در منامه




‌وزارت کشور بحرین از وقوع یک انفجار تروریستی و زخمی شدن 5 تن از ماموران پلیس این کشور در منامه پایتخت این کشور خبر داد. وزارت کشور گزارش داد: ماموران پلیس در حال حفاظت امنیتی از مراسمی به مناسبت محرم بودند که در این حادثه تروریستی مورد اصابت قرار گرفتند.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: